תקרה אקוסטית מינרלית

    להזמנות ומידע נוסף השאירו פרטים או התקשרו:
    053-633-0027

    בשליחת טופס זה הנך מאשר/ת את תנאי השימוש ואת מדיניות הפרטיות באתר.

    תקרה אקוסטית מינרלית – הגיע הזמן שנבין מה זה בדיוק. התקרה המבוקשת ביותר באולפני הקלטות אולמות אירועים וכל מקום שרוצים לשמור בו על קצת שקט… איך זה בנוי ומה זה בכלל תקרה אקוסטית מינרלית?

    תקרה אקוסטית מינרלית היא תקרה המיוצרת מחומר גלם הנקרא צמר סלעים. את הסלעים מעבדים לסיבים צפופים, דקים וחזקים מאוד, אותם דוחסים בתערובות גדולות עם דבקי בנייה חזקים. עם התערובות המינרליות הללו מערבים גם חומרי בנייה נוספים, בתהליך ממושך שמבטיח חוזק ועמידות גבוהים. לאחר שהתערובות מוכנות מעצבים אותם למעין אריחים או לחילופין למגשים. מדובר במשטחים קשיחים שיכולים לבוא בגדלים שונים, צורות שונות וכו' בהתאם לצורך של התקרה.

    יתרונות של תקרת צמר סלעים אקוסטית

    המעבר להיותו חומר נוח ונגיש לרוב הקבלנים שיבצעו את בניית התקרה האקוסטית, ישנם לא מעט יתרונות בתקרת צמר סלעים אקוסטית. הנה כמה יתרונות בולטים: 

    • סופג רעשים – תקרת צמר הסלעים לא רק מונעת מרעשים חיצוניים להיכנס פנימה, אלא גם מצליחה לשמור על צלילים מלצאת החוצה ולכן הוא יכול להיות מושלם למי מאיתנו שהשכנים תמיד מעירים לו על הרעש. 
    • מבודד חום וקור – יש חשיבות עצומה באקלים הישראלי לבידוד הטמפרטורה החיצונית. כשבקיץ המעלות מטפסות לגבהים של 30-40 מעלות ובחורף צונחות למעלות של 10-5 מעלות, חשוב שיהיה בידוד מהאקלים הקשוח שיאפשר לנו לחסוך מאות שקלים על קירור או חימום החלל. 
    • חומר קל לשימוש – צמר הסלעים הוא חומר קל מאוד לשימוש בגלל העובדה שאפשר לשלוט ברכות שלו בעת הייצור ולהפוך אותו לרך וגמיש, או קשה ונוקשה בהתאם לצרכי הלקוח ומבנה הנכס.  
    YouTube video

    מהם המחירים של תקרה מינרלית?

    ניתן היה לחשוב שתקרה שמיוצרת בתהליך כה ארוך עם עיבודים כה רבים תהיה יקרה מאוד. אמנם תקרה אקוסטית מינרלית אכן דורשת השקעה מסוימת כמו כל תקרה, אך המחירים כיום נוחים ונגישים הרבה יותר ויחסית לתמורה הפונקציונלית הגבוהה תקרה מינרלית בהחלט משתלמת ונגישה לרכישה.  

    תקרה אקוסטית מינרלית היא הפתרון המיטבי למגוון מקומות, חדרים וחללים משותפים. עם מגוון אפשרויות בחירה ורמות מחירים שונות, נוכל למצוא את התקרה המינרלית שתתאים בדיוק לצורך שלנו.

    מה זה בכלל תקרה אקוסטית?

    באופן טבעי גלי קול עוברים בתוך מרחב חופשי, הולכים ונחלשים ובאוויר הפתוח הם מתרחקים ואובדים. אם בדרכם הם נתקלים בעצם הם חוזרים בחזרה: זה נקרא הד. הד קיים בטבע בחללים סגורים כמו מערות. בכל מבנה סגור קיים הד רב – כי גלי הקול נתקלים בקירות ובתקרה, ולכן חוזרים אלינו ומתמשכים.

    בבנייה אקוסטית יוצרים מבנה מיוחד של חלקי החדר, למשל התקרה, שמדמה את זרימת גלי הקול באוויר הפתוח – בטבע, שם אין הדהוד כי הקול לא פוגש בעצם קשיח. לכן, הקולות נשמעים חדים ובבירור, לא מתמשכים, והחלל כולו שקט יותר. 

    YouTube video

    תקרה אקוסטית היא תקרה שבנויה בעקרונות הארכיטקטורה האקוסטית. חשוב להבין שהתקרה האקוסטית לא רק מונעת הדהוד של רעשים מתוך החדר, היא גם בולעת רעשים מחוץ לחדר וכך מונעת מהם להיכנס אליו. זאת אומרת שהבידוד האקוסטי הוא דו כיווני: הרעשים שבחדר לא נשמעים בחוץ, רעשים בחוץ לא נשמעים בחדר, ובתוך החדר כל קול הוא ברור מאוד וללא הד. 

    באילו מקומות מומלץ להשתמש בתקרה מינרלית?

    שני השימושים העיקריים לתקרה אקוסטית הם ליצור חלל שקט ונעים יותר ולאפשר קולות חדים וברורים מאוד.

    מתי חשוב שהחלל יהיה שקט ונעים יותר?

    בכל מקום, כמעט, אך יש מקומות שבהם זה משמעותי במיוחד:

    • אולמות אירועים
    • בתי ספר
    • מרכזי כנסים והרצאות
    • משרדים בהם עובדים זקוקים לריכוז רב
    • אופן ספייס שבו מטבע הדברים יש רעש רב יותר
    • מרפאות, חנויות, קניונים, מרכזים ציבוריים
    • דירות של אוכלוסיית הגיל השלישי או אנשים שרגישים במיוחד לרעש
    YouTube video

    מתי חשוב לאפשר קולות חדים וברורים בחדר?

    בראש ובראשונה – אולפני הקלטות. אולפנים חייבים להיות בנויים באופן אקוסטי החל מן התקרה דרך הקירות ואפילו חפצים נוספים בחדר האולפן. גם ליצור בידוד רעשים גבוה וגם כדי שכל צליל (זמר, כלי נגינה) יישמע באופן חד ומיטבי.

    יש רמות שונות של אקוסטיקה ודרכים שונות ליצירת תקרה אקוסטית. תקרה אקוסטית מינרלית משיגה את מיטב האקוסטיקה הודות למבנה המינרלי, שהוא צפוף במיוחד ומסוגל לספוג גלי קול באופן מקסימלי.

    כותב המאמר: אלמוג קינן

    מאמר זה וכל התוכן באתר נכתב על ידי אלמוג קינן ואנשי מקצוע מנוסים בתחום פתרונות האוקסטיקה. כל זאת בכדי לתת לכם את המידע המדוייק והעדכני ביותר.

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך