תקרת עץ אקוסטית

    להזמנות ומידע נוסף השאירו פרטים או התקשרו:
    053-633-0027

    בשליחת טופס זה הנך מאשר/ת את תנאי השימוש ואת מדיניות הפרטיות באתר.

    תקרת עץ אקוסטית נעשית נפוצה בשימוש יותר ויותר בשנים האחרונות. למי שמחפש או מחפשת קצת שקט, תקרת עץ אקוסטית היא כנראה פתרון טוב. תקרה אקוסטית מעץ עשויה מתערובות דחוסות של סיבי עץ. מתערובות אלו יוצרים אריחים עם טקסטורה שמתאימה לחלל.

    תקרה אקוסטית מעץ – היתרונות

    לתקרה אקוסטית מעץ יש כמה יתרונות בולטים:

    1. היא מתאימה למקומות בעייתיים בתקרה, קל להסוות עם אריחי עץ אקוסטיים מקומות בתקרה שבהם יש פגמי בנייה, למשל.
    2. היתרון הבולט ביותר הוא המראה. תקרות עץ הן סופר טרנדיות, הן מעניקות מראה שונה, חמים וטבעי לכל סביבה. לצד הטבעיות והרכות בתקרת עץ יש גם אמירה אלגנטית, יוקרתית ונקייה. אפשר לבחור כמובן בין גווני עץ שונים, שקיימים באופן טבעי, מה שמעניק לנו ריבוי אפשרויות. 
    3. הגמישות של העץ מאפשרת התאמה לעיצובים שונים. את העץ אפשר לחורר, לגל, לחרוץ, ליצור צורות, מרקמים ודיגומים. אפשר למשל לשבץ גופי תאורה שונים בתקרות עץ בקלות! או ליצור מראה ייחודי דמוי גג.
    4. תקרת עץ מספקת בידוד גבוה יחסית מחום ומקור, מה שמביא לחיסכון משמעותי בצריכת חשמל שנדרשת לאמצעי הסקה / מיזוג אוויר. אולי זה נראה כמו יתרון טריוויאלי יחסית, אבל בפועל מי שנהנים כבר מתקרת עץ מציינים בסיפוק את האוויר הנעים יותר באופן טבעי כיתרון משמעותי. 
    5. קל להעביר בתוך התקרה האקוסטית צנרת, מערכת חשמל, תאורה, מיזוג אוויר וכל מה שצריך לעבור בתקרה.
    YouTube video

    סוגי תקרות עץ אקוסטיות 

    ישנם כמה סוגים פופולריים של תקרות אקוסטיות מעץ שעליהן חשוב שנדבר, כדי שנוכל לבחור את התקרה הטובה ביותר לבית או העסק אותו נרצה להפוך לחלל אקוסטי, ואחד היתרונות הגדולים ביותר לתקרות האלה הוא העובדה שתקרות עץ אקוסטיות הן גם אלמנט עיצובי מיוחד. הנה 4 הסוגים הפופולריים ביותר: 

    תקרות עץ דקורטיביות

    תקרת עץ דקורטיבית מעניקה לחלל מראה כפרי ומיוחד, ובעינינו היא יכולה להפוך כל חלל לחלל בעל עיצוב מיוחד שכמעט ולא רואים בארץ. תקרת העץ הדקורטיביות יכולות להגיע במבחר עיצובים מיוחדים שישלבו מוטות עץ בצורות שונות, סוגי פרט בצבעים שונים ומרקמים שיתנו עומק חדש לחלל אותו תעצבו. 

    תקרת למלות מעץ

    תקרות למלות עץ הן אלמנט עיצובי שמגיע עם יכולות אקוסטיות מיוחדות שגם מסוגלות לבודד קור וחום באופן יעיל. התקרות הללו מעוצבות בשילוב של קורות עץ צפופות לפי בקשת הלקוח ויוצרות מרקם של שורות על התקרה ומעניקות אלמנט תלת מימד לחלל והרגשה של "אמריקה" במדינתנו הקטנטונת. 

    תקרת עץ פריקה

    תקרת עץ פריקה, היא שיטת חיפוי עץ לתקרה העשויה מלוחות עץ מרובעים מסודרים אחד אחרי השני, וסוג זה של תקרות עץ מיוחדת שמתאימה במיוחד לחיפוי תעלות מיזוג שעוברות בתקרה, מבלי לגרום לתעלות המיזוג להיות לא נגישות במידה ויש צורך בתיקון בתעלת המזגן. התקרה הזו היא תקרה יפה במיוחד אך לא פחות פרקטית. 

    תקרה אקוסטית מעוצבת

    תקרות עץ אקוסטיות מעוצבות יכולות להגיע באינספור דרכים שונות, ואפשר לשחק איתן לפי הצרכים הפרקטיים של הלקוח והצרכים העיצוביים שלו גם יחד. לדוגמא, במידה וללקוח תעלות מיזוג רבות בתקרה והוא מעוניין בתקרת עץ אקוסטית מעוצבת, נוכל להשתמש בלוחות העץ המשמשות לתקרת עץ פריקה תוך שילוב של גוונים שונים של עץ שיותירו את החלל מעוצב, אך פרקטי. 

    תקרות אקוסטיות מעוצבות

    אילו עצים משמשים לתקרת עץ אקוסטית?

    בין העצים שנפוצים בשימוש לצורך תקרה אקוסטית נוכל לראות את העצים הבאים:

    החומרדגשים
    עץ אורןמחירו זול יחסית ומראהו חמים וכפרי. דורש תחזוקה גבוהה, פגיע למזיקים מסוימים.
    עץ אלוןמחירו גבוה יחסית, ניתן לבחור בין גוונים רבים – עצי האלון שונים זה מזה בצבעים ובמרקמים. הטקסטורות שלהם ייחודיות ומהוות אלמנט עיצובי מקורי. עץ איכותי, עמיד בפני מזיקים ודורש תחזוקה מעטה. 
    פורנירעץ מלא בשכבה דקה. מאפשר מגוון רחב של צבעים ואפשרויות, כמו השחמות, גוונים שונים, מרקמים שונים. עמיד מאוד בפני חום ולחות. 
    MDF אריחים עשויים אבקת עץ מגובשת בדבקים חזקים, עמידים מאוד ולא מתפוררים. אפשרויות רבות של גוונים ומרקמים. 

    מהו המחיר להתקנת תקרה אקוסטית מעץ?

    התקנת תקרה אקוסטית מעץ תעלה לכם בין 200 ל- 250 ש"ח למ"ר. המחיר מושפע בעיקר מסוג העץ ומסוג האריחים. 

    תקרת עץ אקוסטית מהווה פתרון מושלם לחללים שבהם נרצה גם שמירה על איכות שמע גבוהה וגם ויזואליות ואסתטיקה. נוכל למצוא מגוון גדול של תקרות עץ אקוסטיות ולבחור את זו שמתאימה לנו ביותר, מכל הבחינות. 

    היתרונות הבולטים של תקרה אקוסטית

    תקרה אקוסטית היא כזו שמסוגלת לספוג רעשים ולהפחית את תהליך ההדהוד שלהם. רעשים הם למעשה תנודות אוויר, שנעות בין עצמים קשים מסוגים שונים. יש עצמים שהיתקלות בהם יוצרת אפקט חזרה של האוויר בעוצמה גבוהה יותר, מה שאנו קוראים "הד". יש עצמים שסופגים חלק מעוצמת התנודות ומפחיתים חלק מהחזרה.

    חומרים שסופגים רעשים באופן שמפחית את ההדהוד שלהם הם חומרים אקוסטיים. חשוב להבין שחומרים רבים יכולים להיות אקוסטיים, זה תלוי במרקם ובמבנה שלהם. 

    תקרה שבנויה מחומר אקוסטי מאפשרת הפחתת רעשים בחללים סגורים, גם כאשר הם גדולים מאוד. ספיגת הרעשים ע"י תקרה אקוסטית מאפשרת שהייה נעימה יותר בחלל גדול, שמכיל הרבה אנשים ובאופן טבעי גם הרבה רעשים. באופן כללי, ניתן לומר שתקרות עץ אקוסטיות הן פרקטיות מחד ודקורטיביות מאידך.

    כותב המאמר: אלמוג קינן

    מאמר זה וכל התוכן באתר נכתב על ידי אלמוג קינן ואנשי מקצוע מנוסים בתחום פתרונות האוקסטיקה. כל זאת בכדי לתת לכם את המידע המדוייק והעדכני ביותר.

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך