תקרת גבס אקוסטית

    להזמנות ומידע נוסף השאירו פרטים או התקשרו:
    053-633-0027

    בשליחת טופס זה הנך מאשר/ת את תנאי השימוש ואת מדיניות הפרטיות באתר.

    התקנת תקרת גבס אקוסטית מהווה פתרון זול ונוח לבידוד רעשים במגוון רחב של חללים. במאמר הבא נלמד הכל אודות תקרת גבס מחורר, אריחי הגבס, תקרה אקוסטית ועוד.

    מהי תקרת גבס אקוסטית ומה היתרונות שלה

    במבנים בהם אינם תקרות אקוסטיות, זה כמעט בלתי נסבל לשבת בנעימים בלי שרעש והדהודים יפריעו למהלך השיחה או העבודה. יחד עם זאת, את הבעיה הזו ניתן לפתור בקלות על ידי התקנה של תקרת גבס אקוסטית.

    על לוחות הגבס יש חורים שמפוזרים עליו בגדלים שונים ובכמויות שונות– והחורים משפיעים על התכונות האקוסטיות של התקרה. כך למשל, אם צורת החור היא מרובעת או עגולה, תהיה לכך השפעה על ספיגת תדרי קול בעוצמה נמוכה. 

    בכל חלל שיש בו אנשים, יש גם גלי קול, שברגע שהם נוגעים  בקירות החלל, בתקרה או בריהוט, הם חוזרים באותה עוצמה אל החלל. כאשר אצלכם בחלל מותקנת תקרת גבס אקוסטית, הרכיבים המבודדים שלה, כמו החורים שנמצאים עליה, בולעים את תדרי הקול וכך הם לא חוזרים באותה עוצמה שהם הגיעו אל החלל הפנימי של החדר.

    יתרונות של תקרת גבס אקוסטי 

    • חיסכון בתחזוקה השוטפת של החלל – החומרים מהם עשויה תקרת הגבס, מסוגלים לבדוד טמפרטורות שונות של חום וקור, וכך אתם לא צריכים להשתמש כל כך הרבה במערכת קירור או חימום, והחשבונות בסוף החודש נמוכים יותר. 
    • לא יקר להתקין אותה – את תקרות הגבס אפשר להתקין בקלות יחסית, מה שמשפיע באופן ישיר על המחיר הכולל.
    • חיבור התשתיות במבנה – את תקרת הגבס האקוסטית מתקינים מתחת לתקרה שכבר נמצאת במבנה, כך שיש רווח בין שתי התקרות ובתוך הרווח ניתן להעביר חלק מתשתיות המבנה.
    YouTube video

    תקרת גבס מחורר

    תקרת גבס מחורר בנויה כך שעל אריחי הגבס יש חורים בכל מיני גדלים וצורות שסופגים אליהם את תדרי הקול. החורים מפוזרים על האריחים בצורה שונה שמשפיעה על יכולת ספיגת הרעש של התקרה, ביחד עם מספר החורים והכמות שלהם שמשפיעים גם הם. 

    על אף העובדה שתקרת גבס מחורר היא התקנה זולה יחסית, החסרון שלהם הוא כובד האריחים, וכן העמידות שלהם בפני רטיבות, שהופכת אותם להרבה יותר שבירים. 

    תקרה אקוסטית לבתי ספר

    תקרת אריחי גבס אקוסטי

    תקרה אקוסטית שעשויה מאריחי גבס משתמשת בטכנולוגיה שמסוגלת לעמוד בפני אש וגם סופגת רעשים רבים, ועל כן, במקומות רבים בארץ בוחרים להשתמש בסוג תקרה כזו.

    את אריחי הגבס מייצרים בהתאם לתקנים המחמירים שמגיעים עם סוגים שונים של חורים ותכונות אקוסטיות ברמות שונות, שמאפשרים לחלל להיות מבודד היטב מהרעשים שבחוץ. בנוסף, סוגי החירור יהיו או בסדר אקראי, או כמקבץ, או בחירור משתנה,  ישר מלא או בצורות שונות של החורים עצמם. כמו כן, לכל סוג חירור יש תוכנות אקוסטיות שונות.

    תקרה אקוסטית לבית

    כל מי שאי פעם גר בבניין מגורים משותף, יוכל לספר לכם שלא תמיד נעים לשמוע את השיחות והרעש שמגיע מהשכנים. בין החללים עוברים גלי קול שלא נספגים בשום מקום, ולכן התקנה של תקרה אקוסטית לבית הוא פתרון מצויין לבודד את הרעשים וליצור פרטיות מירבית. 

    יתר על כן, תקרה אקוסטית תתאים לאנשים שיוצרים מוזיקה ורוצים שיהיה להם אולפן הקלטות בבית, והם יוכלו לנגן או לשמוע מוזיקה מבלי להפריע לשכנים.

    פתרונות אקוסטיקה לחדר שינה

    הנמכת תקרה אקוסטית

    לפני שמנמיכים תקרה אקוסטית, כל יתר התשתיות במבנה חייבות להיות מוכנות. רק לאחר מכן, אפשר להנמיך את התקרה כדי להסתיר את התשתיות ולבודד את הרעש בחלל.  הנמכת תקרה יכולה להתבצע בשלושה מקרים עיקריים:

    1. הנמכת תקרה למערכת הקירור – למי שיש לו מזגן מרכזי בבית או בעסק, הנמכת תקרה אקוסטית היא פתרון מצויין כדי להסתיר אותו ואת כל הצינורות שמחוברים אליו. הסתרה כזו תתרום בשמירה על מראה אסתטי. 
    2. תאורה נסתרת – כאשר רוצים להוסיף גופי תאורה, ניתן להנמיך את התקרה האקוסטית.
    3. שיקולים עיצוביים – הנמכת תקרה אקוסטית יכולה לקרות כאשר רוצים לשנות את הבית מבחינת הפרופורציות והמראה.

     חישוב תקרה אקוסטית

    YouTube video

    את החישוב של תקרה אקוסטית מחשבים לפי שני פרמטרים: סוג האריחים וגודל התקרה, והמחיר לא כולל מע"מ, לא כולל את הנחת התקרה ולא את שכבת צמר הפלדה שצריך לשים. באינטרט תוכלו למצוא מחשבונים ייעודיים, אבל במקרה של תקרה אקוסטית מגבס טווח המחירים נע בין 150-280 ש"ח למ"ר.

    באופן כללי תקרת גבס אקוסטית מצויינת כאשר יש לכם תקציב מוגבל, אתם רוצים להרכיב אותה לאחר שיש תשתיות במבנה, וכאשר יש צורך בהתקנה של תקרה אקוסטית עם רעש רב, והחורים שמגיעים בתקרת הגבס הם מבודד וסופג רעשים מצויין.

    כותב המאמר: אלמוג קינן

    מאמר זה וכל התוכן באתר נכתב על ידי אלמוג קינן ואנשי מקצוע מנוסים בתחום פתרונות האוקסטיקה. כל זאת בכדי לתת לכם את המידע המדוייק והעדכני ביותר.

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך