תקרה אקוסטית לבית

    להזמנות ומידע נוסף השאירו פרטים או התקשרו:
    053-633-0027

    בשליחת טופס זה הנך מאשר/ת את תנאי השימוש ואת מדיניות הפרטיות באתר.

    הבית שלנו אמור לשמש לנו כמקום של רוגע, פרטיות ושקט. לכן, כשאתם בונים בית חדש או משפצים אחד קיים, אתם רוצים לדעת שהבית יהיה בנוי בצורה כזו שיספק לכם את הפרטיות והשקט לו אתם זקוקים. באמצעות התקנת תקרה אקוסטית לבית, אפשר להשיג בקלות רבה את פתרון הפרטיות בבית, ובמאמר הבא נלמד הכל אודותיה.

    החשיבות של תקרה אקוסטית לבית

    כדי למנוע רעשים ולהפריד בין העולם החיצוני לבין הבית הפרטי, תמיד תוכלו להתקין תקרה אקוסטית לבית, שכן זהו תפקידה המרכזי. מעבר לכך, היא משפרת את האקוסטיקה בבית, ולכן בכל פעולה שתעשו, בין אם זה צפייה בטלוויזיה, שיחה עם יתר בני המשפחה או ניגון מוזיקה– הצלילים והקולות בחלל נשמעים בצורה נעימה לאוזן שמשרה רוגע בבית.

    היתרון בתקרה אקוסטית בבית הוא שהיא חוסמת את הקולות שעוברים באופן טבעי בין חדר לחדר ובין קומה לקומה. זהו יתרון משמעותי, בעיקר כשאתם גרים בבניין דירות משותף. בנוסף, גם אם אתם גרים בבית פרטי, לא כל מי שגר בבית צריך לשמוע את הקולות מכל חדר, ולכן זה פתרון מצויין.

    תקרה אקוסטית לבית יכול לתרום בעיקר למשפחות שחוששות להפריע לשכנים בגלל תינוק חדש שנולד ובוכה, או בגלל בעלי חיים שנמצאים בבית. יתרה מכך, כל משפחה שאוהבת לבלות זמן איכות יחד ולנגן או לשמוע מוזיקה, תרוויח מתקרה אקוסטית בבית. מצד אחד הם לא יפריעו לשכנים, ומצד שנים הם ישמעו את הצלילים באיכות מעולה. 

    התקנת תקרה אקוסטית בבית פרטי

    התקנת תקרה אקוסטית בבית פרטי גם מפרידה רעשים בין הקומות ובין הקומה האחרונה בבית לבין הגג, אבל היא גם מסוגלת לבודד את הבית מפני מזגי אוויר של חום וקור. היא עשויה מחומרים מבודדים תרמית, ולכן קור או חום קיצוניים לא מסוגלים לחדור אל החלל. 

    בראש ובראשונה, לפי שבכלל מתקינים תקרה אקוסטית בבית פרטי, צריך לעשות מדידות מדויקות של החלל, למדוד את המרחק בין הקירות ואת גובה התקרה, כדי שהתקרה תוכל להיות מותקנת בצורה הכי מדויקת.

    בנוסף, כשמתקינים תקרה אקוסטית, מתקינים אותה כך שהיא נמוכה יותר מתקרת הבסיס, ולכן בעל המקצוע יחד עם הלקוח מחליטים מראש באיזה גובה היא תותקן. ברווח שבין שתי התקרות, יש מקום לשים גופי תאורה, וזה עוד פרמטר שצריך לקחת בחשבון בתכנון. יש כמה דגשים חשובים נוספים שצריך לשים לב אליהם:

    1. ממה עשויה התקרה – תקרות אקוסטיות שונות עשויות מחומרי גלם שונים, להם יש השפעה על איכות בידוד הרעשים והאקוסטיקה בחלל. בנוסף, סוג החומר גם ישפיע על הבידוד התרמי של התקרה. לכן, אם אתם גרים באזורים בהם יש הרבה רעש, תרצו להתקין תקרה שעשויה מחומרים בעלי איכות בידוד גבוה.
    2. כיצד מרכיבים את התקרה – בחירה של תקרה אקוסטית לבית, צריכה לקחת בחשבון את אופן ההרכבה. אם התקרה עשויה מצמר זכוכית או מלוחות גבס, לכל אחד מחומרי הגלם האלו יש תכונות שונות שישפיעו על אופן ההרכבה ואיכות הבידוד. בנוסף, עובי תקרת הבסיס משפיע גם הוא על אופן ההרכבה.
    3. מה התקציב שלכם – לכל תקרה אקוסטית יש מחיר אחר שמושפע מהחומרים ממנה היא עשויה, רמת הגימור והעיצוב שלה. לכן, בהתאם לתקציב שלכם תוכלו להחליט מה התקרה שהכי תתאים לכם מבחינת השימוש שלה אך גם מהפן הדקורטיבי.

    תקרה מעוצבת לשדרוג מראה הבית

    בכל שיפוץ או בנייה של חלל חדש, אנחנו לוקחים בחשבון מספר גורמים, ויש חשיבות גדולה לחלל הפנימי של הבית. אנחנו רוצים שהוא יהיה מעוצב בדיוק איך שאנחנו אוהבים, ולפעמים אנחנו שוכחים לקחת בחשבון את התקרה של החלל. אך למעשה, התקרה תופסת שטח נרחב מהחלל, ולכן חשוב לתת תשומת לב גם לעיצבו התקרה. 

    כיום תוכלו למצוא בשוק המון תקרות אקוסטיות בעיצובים שונים שיתאימו לסוגי בתים שונים,וכל אחת מהן עשויה מחומרי גלם שונים שמתאימים לשימושים שונים כמו בידוד הרעשים והבידוד התרמי.  תוכלו למצוא תקרות שעשויות מעץ שיכולות להתאים לבתים עם מטבח כפרי, וביחד הם יוצרים מראה טבעי וחמים, ותוכלו לבחור בתקרה שעשויה מגבס שיכולה להתאים לבית שמחפש מראה פשוט ונקי. 

    יתרונות של תקרה אקוסטית בבית

    1. אקוסטיקה משופרת – בחירה נכונה בתקרה אקוסטית, תשפיע על האקוסטיקה שבחלל. הצלילים שישמעו בחלל ישמעו טוב, וכן לא יהיה הד בחלל שחוזר מהתקרה ומהקירות. 
    2. תיקון תקלות מהיר – משום שהתקרה האקוסטית מותקנת מתחת לתשתיות שכבר קיימות במנה, בכל מקרה שיש תקלה באחת התשתיות, אין צורך לחצוב בקיר, ואפשר להזיז בקלות את האריח ולטפל בבעיה. 
    3. זמן ההתקנה מהיר במיוחד – לא לוקח יותר מיומיים או שלושה להתקין את התקרה האקוסטית, וזה גורם משמעותי במקומות בהם יש צורך בחזרה מהירה לשגרה.

    סוגים של תקרות אקוסטיות לבית

    • תקרה מינרלית –  תקרה כזו תוכלו למצוא בשלל טקסטורות וצבעים, ומשום שהיא עשויה מחומרים טבעיים היא גם ידידותית לסביבה. בנוסף, היא מחזיקה מעמד לאורך שנים ועמידה בפני אש.
    • תקרת גבס- תקרה זו גם היא עשויה מחומרים שאינם מזיקים לסביבה ומגיעה במגוון עיצובים. בנוסף, עמידה לאורך זמן רב.
    • תקרת עץ – מהבחינה העיצובית זוהי תקרה מרשימה למדי, שמשדרת מראה מאוד נעים ורגוע. עם זאת, היא הרבה יותר יקרה ולא חסינה בפני אש.
    • תקרת פיברגלס – בכל מקום שזקוק לבידוד רעשים חזקים – זוהי התקרה בשבילו. התקרה עשויה מצמר סלעים שהוא חומר מבודד רעשים חזקים. 
    • תקרת יריעות – התקרה עושיה מירעיות ויניל שמותחים אותן על התקרה. היא מתאימה בעיקר לחללים נמוכים ומחזיקה מעמד לשנים רבות.

    לסיכום, תקרה אקוסטית לבית היא פונקציונאלית ואסתטית במקביל. היא גם מבודדת רעשים ושומרת על אקוסטיקה נהדרת בבית, כך שאתם יכולים ליהנות מפרטיות מקסימלית, והיא גם מגיעה במגוון חומרי גלם ועיצובים שיתאימו בדיוק בשביל אופי הבית שלכם.

    כותב המאמר: אלמוג קינן

    מאמר זה וכל התוכן באתר נכתב על ידי אלמוג קינן ואנשי מקצוע מנוסים בתחום פתרונות האוקסטיקה. כל זאת בכדי לתת לכם את המידע המדוייק והעדכני ביותר.

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך