מחיצות זכוכית אקוסטיות

    להזמנות ומידע נוסף השאירו פרטים או התקשרו:
    053-633-0027

    בשליחת טופס זה הנך מאשר/ת את תנאי השימוש ואת מדיניות הפרטיות באתר.

    מחיצות אקוסטיות הן מרכיב חיוני במקומות עבודה רבים בהם העובדים והנהלים זקוקים לשקט וריכוז בעבודתם. מקומות רבים מעוניינים שחללי העבודה יהיו שקופים ושלצד ההפרדה והחלוקה לתחומים ולפינות מוגדרות, העובדים והמנהלים יוכלו לראות את האחרים. הפתרון לכך הוא מחיצות זכוכית אקוסטיות. מכיוון שזכוכית היא חומר שלא מבודד רעש היטב פותחו שיטות כמו, זיגוג כפול ולמינציה על מנת לשפר את יכולת הבידוד האקוסטית.

    עבודה וריכוז

    עבודה במשרד עם עובדים רבים נוספים מאתגרת בשל אובדן הפרטיות והרעש הסביבתי שמייצרים העובדים האחרים. הן עובדים היושבים באשקובית עם מחיצות והן כאלה העובדים באופן ספייס מתקשים לסנן את הרעשים באפקטיביות דבר שמעורר תסכול רב וחוסר אפקטיביות של העבודה. רבים בוחרים להרכיב אוזניות ולהקשיב למוזיקה והיעילות חלקית.

    מחיצה עם זיגוג כפול

    כאשר מחיצת הזכוכית מורכבת מזיגוג כפול של שכבת זכוכית נוספת היא למעשה משמשת כממברנה אקוסטית הסופגת לתוכה את אנרגיית הקול ומונעת מרעשי הקול לעבור מחלל למשנהו. סוגי הזכוכית בהם עושים שימוש להרכבת מחיצות אקוסטיות איכותיות הם, טריפלקס או זכוכיות מחוסמות. בהתאם לעובי של שכבות הזכוכית יקבע רמת האקוסטיות של המחיצה.

    YouTube video

    מראה עכשווי

    מחיצות זכוכית אקוסטיות מייצרות מראה מודרני, נקי וחדיש שמתאים מבחינה סגנונית למקומות עבודה וארגונים שתופסים את עצמם כחדשניים ומתקדמים. מחיצות זכוכית תורמות גם להפצת אור וחום בצורה אפקטיבית יותר בכל החללים השונים. מחיצות הזכוכית יכולות להיות שקופות לגמרי או למחצה ולכלול ציפוי פוליקרבונט או ציפוי אקרילי. 

    דלתות הזזה אקוסטיות

    את ההפרדה בין חללי עבודה שונים ניתן לבצע גם באמצעות דלתות הזזה עם גלגלים נסתרים ומסילה עליה יושבות יחידות הזכוכית כאשר הן קבועות בתוכה. בסוג זה של הפרדה יש צורך לבודד את נקודת המעבר בין היחידות הקבועות באמצעות פרופיל אלומיניום  ואטם מברשת או לחלופין בעזרת פרופיל פלסטיק שקוף עם מגב גומי עדין, על מנת לשמר את הבידוד האקוסטי.

    דלתות ציר אקוסטיות

    דלתות זכוכית אקוסטיות יכולות להיות מותקנות על גבי צירים מסוגים שונים. הדלתות  מורכבות מזכוכית מחוסמת ופרופיל אלומיניום המורכב ישירות למשקוף. בעת טריקת הדלת הצירית היא נתפסת במקומה ולוחצת את הגומי שעל הפרופיל וכך נוצרת אטימות הרמטית ובידוד אקוסטי איכותי בין החללים. הפרופילים זמינים במגוון רחב של צבעים שונים.

    לעבוד מהבית ולהשגיח

    בשנים האחרונות ניתן לראשות שימוש במחיצות זכוכית אקוסטיות גם במרחב הביתי. מבחינה עיצובית הדבר נעשה כאשר רוצים לשמור על תחושה של מרחב פתוח ומואר של מספר חללים תוך בידוד של אזורי פעילות שונים. חלוקה של חלל העבודה ופינת הטלוויזיה והמשחקים למשל מאפשרת להורים להתרכז בעבודתם תוך כדי שהם פוקחים עין על הילדים בפינות השונות.

    חיפוי קיר מזכוכית

    לצד התקנת מחיצות זכוכית ניתן לשלב חיפויי קיר מזכוכית לעיצוב מסוגנן ועכשווי. לחיפוי יכולים להתאים זכוכית טריפלקס, זכוכית מחוסמת וזכוכית בידודית. זכוכית בידודית וזכוכית טריפלקס מומלצים כאשר החיפוי נועד לבידוד רעשים ומזג אוויר קיצוני וזכוכית מחוסמת באזורים שיכולים להתחמם כמו מטבחים. ניתן לבחור  רמות שקיפות שונות לזכוכית לחיפוי.

    היתרונות במחיצות זכוכית אקוסטיות

    YouTube video

    חלוקת חללים ביתיים ומשרדיים באמצעות מחיצות זכוכית מספקת מספר יתרונות משותפים. היתרון הראשון הוא מעבר אור. מכיוון שהזכוכית שקופה האור הטבעי מהמרחב החיצוני יכול להגיע לתוך יותר חללים פנימיים והדבר יכול לסייע לחיסכון אנרגטי על תאורה חשמלית ולהשרות אווירה נינוחה יותר. גם התאורה המלאכותית הנדרשת נמוכה יותר בגלל מעבר האור.

    גמישות עיצובית וחיסכון במקום

    מחיצות זכוכית  אקוסטיות נוחות להצבה והתקנה והדבר מאפשר גמישות עיצובית. בהתאם למאפייני כל מבנה ומרכיבי השימוש בו ניתן לעצב  עם המחיצות את המרחב בשלל דרכים ואפשרויות. העובי של מחיצת זכוכית נע בין 5 ל-12 מ"מ בלבד והיא תופסת שטח קטן יותר מהחלל הפנימי לעומת מחיצות אקוסטיות אחרות כמו, קיר גבס ממולא בצמר זכוכית.

    ריכוז ותחושת מרחב 

    מחיצות זכוכית אקוסטיות הם פתרון מעולה להפרדת חללי עבודה. הם מאפשרים מקומות בהם העובדים יכולים לשמור על ריכוז אך מבלי לחוש שהם מבודדים לגמרי. החלל נתפס גדול יותר מכפי שהוא מכיוון שנשמרת תחושת ההמשכיות של המרחב בין כלל החללים. תחושת מרחב ושקט אקוסטי מספקים סביבת עבודה אידיאלית והדבר יכול לבוא לידי ביטוי בפריון.

    כותב המאמר: אלמוג קינן

    מאמר זה וכל התוכן באתר נכתב על ידי אלמוג קינן ואנשי מקצוע מנוסים בתחום פתרונות האוקסטיקה. כל זאת בכדי לתת לכם את המידע המדוייק והעדכני ביותר.

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך