חיפוי קיר עץ אקוסטי

    להזמנות ומידע נוסף השאירו פרטים או התקשרו:
    053-633-0027

    בשליחת טופס זה הנך מאשר/ת את תנאי השימוש ואת מדיניות הפרטיות באתר.

    חיפוי קירות בעץ נפוץ בעיצוב בתים ומשרדים שנים ארוכות. מלבד המראה המיוחד שהעץ מספק לכל חלל בו הוא מותקן, לחיפוי עם חומר גלם זה גם יתרונות אקוסטיים רבים. עצים רבים יכולים לספוג רעשים חיצוניים וליצור חללי מגורים ועבודה שקטים במיוחד. חיפוי קיר מעץ משמש גם למנוע רעש סביבתי ומקומות רועשים כמו, פאבים משתמשים בחומר על מנת שלא להפריע לסביבה העירונית.

    יתרונות של חיפוי קיר עץ אקוסטי

    עץ הוא חומר מבודד היטב הן מבחינה תרמית והן מבחינה אקוסטית. מלבד היתרונות המבודדים לחיפוי קירות עם עץ השפעה עיצובית משמעותית על חזות המרחב והחיפוי מעניק לכל חלל מראה מרשים ויוקרתי. החיפוי משרה אווירה טבעית, ביתית וחמימה וניתן לשלב חומר זה עם מגוון של סגנונות עיצוב וחומרי גלם שונים כמו בטון, ברזל, אבן, צמר זכוכית ועוד.

    חיפוי קיר עץ אקוסטי יכול לכסות ולהסתיר גם פגמים אסתטיים בקירות כמו סדקים והוא יכול לספק פתרון אסתטי ארוך שנים לעיצוב פנים הבית. חיפוי קיר מעץ אקוסטי מתאפיין בתכונות הן לבידוד קול והן לבידוד רעש. העץ חוסם או עוצר את גלי הקול מלנסוע לכיוון החללים הסמוכים ובנוסף סופג ביעילות את ההדים בתוך החדר ובכך מונע את הקפצת והשמעת הצליל סביב החלל.

    YouTube video

    סוגי עץ לחיפוי

    ניתן להשתמש במגוון סוגי עץ לחיפוי קיר אקוסטי וישנם מספר עצים שפופולריים במיוחד בגלל תכונותיהם. איפאה הינו עץ קשה שמקורו בברזיל והוא מתאפיין בגוון חום כהה עם סיבים צפופים. בגלל שהוא עמיד בפני מזיקים ופגעי מזג האוויר נעשה בו שימוש, הן לחיפוי קירות עץ אקוסטיות בתוך מבנים והן לחיפוי קירות חיצוני. 

    עץ סיידר 

    עץ הסיידר עמיד גם בפני ריקבון ולכן נעשה בו שימוש לחיפוי גם בסביבה עם לחות גבוהה. הוא מתאפיין בגוון חום אדמדם ומרקם עשיר ומכיוון שקל לעבד ולעצב אותו הוא מתאים למגוון עבודות עץ לרבות חיפוי פנימי. הוא נפוץ בקרב רבים הרוצים אקוסטיקה מעולה לצד מראה אלגנטי ויוקרתי.

    עץ אלון

    גם בעצי אלון משתמשים לחיפוי קירות אקוסטיים וניתן למצוא אותו בגוונים שונים של לבן ואדום ובטקסטורה מחוספסת וייחודית. ניתן להתקין חיפוי מעצי אלון שגודלו באופן אקולוגי ושהשימוש בהם אינו כולל פגיעה ביערות האלונים ובתפקידם הסביבתי החשוב. עץ אלון נחשב לאיכותי והוא עמיד גם לאורך שנים ארוכות.

    YouTube video

    חיפוי קיר לאולפני הקלטות

    התכונות המיוחדות של חיפוי עץ אקוסטי הם שהפכו אותו לבחירה המועדפת על אולפני הקלטות ותחנות שידור. חיפוי העץ משפר משמעותי את אופן ואיכות ההקלטה בחלל. העץ סופג את האנרגיה האקוסטית של צלילי קול ומוזיקה ומונע מהם מלהשתקף מהמשטחים שהם מכסים. העץ לא פולט חומרים רעילים והוא ניתן לפירוק בקלות יחסית.

    שילוב שיטות בידוד

    הבידוד האקוסטי של חיפוי עץ לקירות פנים מתאים גם לחללים גדולים וגבוהים. בחללים אלה ישנה לרוב בעיה של אקוסטיקה גרועה ומעבר של רעשים בין חלקי החלל השונים. במקרים אלה ניתן ליישם פתרונות אקוסטיים שונים יחד עם חיפוי מעץ כמו, תקרת גבס אקוסטית. אלו מיועדים לבלום את תנועת גלי הקול במרחב ולהפחית את האקוסטיקה בתוך חלל הפנים.

    YouTube video

    עיצוב וסגנון

    עיצובים של חיפוי עץ אקוסטי יכולים להגיע במגוון רחב של עיצובי מדף או להיות מיוצרים בהתאמה אישית. לחיפוי נפוץ השימוש בסטריפים אנכיים או אופקיים, כמו גם במשטחי עץ גושני במרקם של עץ אותנטי ובגימור מבריק. ניתן לשלב מגוון חריטות בתצורות מודרניות או כפריות, כמו גם לשלב גוונים שונים בתוך החיפוי ועוד מבחר גדול של אפשרויות עיצוב.

    כותב המאמר: אלמוג קינן

    מאמר זה וכל התוכן באתר נכתב על ידי אלמוג קינן ואנשי מקצוע מנוסים בתחום פתרונות האוקסטיקה. כל זאת בכדי לתת לכם את המידע המדוייק והעדכני ביותר.

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך