מחיצות גבס אקוסטיות

    להזמנות ומידע נוסף השאירו פרטים או התקשרו:
    053-633-0027

    בשליחת טופס זה הנך מאשר/ת את תנאי השימוש ואת מדיניות הפרטיות באתר.

    בשנים האחרונות גבר משמעותית הביקוש לפתרונות אקוסטיים החל מפתרונות למען הפחתת הרעשים בחלל הבית, החנות או המשרד, ועד ליצירת בידוד אקוסטי של ממש. זאת על רקע תרומתה הבלתי ניתנת לספק של הפחתת רעשים לשיפור באיכות החיים. כחלק מהשאיפה להתמודד באופן יעיל עם בידוד רעשים, פותחו מחיצות גבס אקוסטיות אשר מאופיינות בדחיסות גבוהה מאד שמקשה על מעבר גלי הקול.

    מה זו בעצם מחיצה אקוסטית?

    בשביל חסימת מעברי רעש נדרשים שני סוגי חומרים – חומר חוסם אשר מתאפיין בדחיסות גדולה וחומר בולע וכבד. ככל שהדחיסות ועבות החומר החוסם גדולות יותר – החומר יחסום יותר טוב, וככל שהחומר הבולע כבד יותר – הוא יבלום רעש יותר טוב. כלומר, מסת מערכת הקיר צריכה להיות דחוסה ועבה מאוד, ועובי המחיצה צריך להיות עבה גם כן כדי לחסום טוב מעברי רעשים.

    מאפיינים נוספים המשפיעים על האקוסטיקה הם סוגי השלד של המבנה, כאשר שלד עץ עדיף על מתכת מכיוון שעץ סופג רעשים טוב יותר. מערכת שלד כפולה פירושה שתי קונסטרוקציות עומדות אחת ליד השנייה, והיא עשויה למנוע מעברי רעשים ומיני ויברציות באופן יעיל יותר.

    כיצד בנויה מחיצה אקוסטית?

    YouTube video

    כאמור, כדאי לבנות את המחיצות האקוסטיות מכמה שיותר חומרים שונים בעלי תכונות שונות ולמנוע למעשה מגע בין חלקי השלד – זאת מכיוון שככל שהחלקים הקשיחים יגעו אחד השני, הדבר ישפיע על רעשים לעבור.

    למשל, מגע בין השלד לבין לוחות הגבס הוא רע מאוד לבידוד אקוסטי. יש לאטום באופן מוחלט, כאילו היינו אוטמים נגד מים, ולא לשכוח להתייחס לנקודות "תורפה" כמו מפגשי המחיצה האקוסטית עם הרצפה, התקרה ועוד.

    קיר גבס רגיל ייבנה על בסיס קונסטרוקציית מתכת ויכיל בפנים חומר בידוד ולוחות גבס משני הצדדים. לעומת זאת, כדי ליצור קיר בעל בידוד משופר יש אפשרות לבנות מה שנקרא מחיצה דו קרומית, בעלת ארבעה לוחות כאשר ישנם שניים מכל צד. כך נהוג בבניית מחיצות פנים. ישנה גם האפשרות ללוח אקוסטי – לוח גבס שהוצא ממנו האוויר והופך להיות דחוס מאד.

    מה יתרונות הלוח האקוסטי?

    ראשית כל, הפרדה אקוסטית – מחיצת הלוח האקוסטי תפחית מעברי רעשים באופן יעיל הרבה יותר מאשר מחיצה רגילה. כמו כן, היא בעלת עמידות גבוהה למכות ופגיעות למיניהן, כמו גם לאש. בגדול, מדובר בפתרון רב שימושי, חסכוני ואיכותי שעומד בכל התקנים הקיימים.

    פתרון רב שימושי לחללי מגורים

    דיירים רבים נאלצים בעל כורחם להתמודד עם מגוון מטרדי רעשים, כמו רעשים מהשכנים שמגיעים מהדירות הסמוכות, רעשים מהרחוב וכמובן – רעשים בתוך הבית, שעוברים מחדר לחדר בין הקירות – למשל, כששומעים מחדרי השינה את המתרחש בכל רחבי הבית ולהיפך.

    בכוחן של מחיצות גבס אקוסטיות לבידוד מפני רעשים לשפר לאין שיעור את איכות החיים ולהעניק פרטיות חשובה לדיירים. לכן, על מנת ליצור הפרדה אקוסטית גבוהה, מומלץ ביותר להשתמש במחיצות גבס אקוסטיות.

    בידוד אקוסטי

    כאשר עוסקים בנושא האקוסטיקה ישנם שני מושגים עיקריים שכדאי להכיר באופן מיוחד – המושג הראשון הוא עוצמת הקול אשר מסומנת בדציבלים (DB), ומתייחסת לכמה נרצה להפחית בעוצמת הכל בין החללים במרחב. המושג השני מתייחס לאיכות הקול בחלל ללא הדהודים מיותרים, ונקרא ספיגה אקוסטית.

    על מנת להבטיח בידוד מירבי על הקיר להיות אטום בדומה לאופן בו נאטום אותו נגד חדירת מים. כמו כן, בשביל למנוע הדהוד מוכרחה להיות חציצה בין חומרים קשיחים וחומרים מבודדים בעת בניית הקיר. ההמלצה היא לבנות קיר שיהיה כמה שיותר עבה ושיהיה בנוי מכמה שיותר חומרים שונים בעלי תכונות שונות של עובי ומרקם, על מנת לבלום רעשים באופן מיטבי.

    YouTube video

    בעיית רעשים

    אם קיימת בעיית אקוסטיקה, מומלץ לרוב לבחון תחילה באמצעות מד דציבלים מה גובה הרעשים שאנו מעוניינים לחסום. סף הרעש המקובל עומד על כ-40 דציבלים, לכן עלינו לרכוש חומרים מבודדי רעש שיפחיתו את כמות הדציבלים חזרה ל-40. מחיצת גבס אקוסטית עשויה להפחית את עוצמת הרעש עד כסביבות 50 דציבלים.

    מפגעי רעש למיניהם וכשלים בבידוד האקוסטי עלולים ללא ספק לפגום באיכות חיינו, למנוע מאיתנו שינה איכותית או פעילויות יום יום שגרתיות. כאשר אנו שואפים לבדוק את נושא הבידוד האקוסטי נתייחס למידת חשיפת הבית לרעשים מבחוץ ובמפנים. במידה ועולה הצורך, מומלץ להשתמש במחיצות גבס אקוסטיות.

    כותב המאמר: אלמוג קינן

    מאמר זה וכל התוכן באתר נכתב על ידי אלמוג קינן ואנשי מקצוע מנוסים בתחום פתרונות האוקסטיקה. כל זאת בכדי לתת לכם את המידע המדוייק והעדכני ביותר.

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך