מחיצות אקוסטיות לבית

    להזמנות ומידע נוסף השאירו פרטים או התקשרו:
    053-633-0027

    בשליחת טופס זה הנך מאשר/ת את תנאי השימוש ואת מדיניות הפרטיות באתר.

    מפגעי רעש עלולים לפגום באיכות חיינו, למנוע מאיתנו לבצע באופן מיטבי פעילויות יום יומיות או שינה. מהסיבה הזו, גבר באופן ניכר בשנים האחרונות ביקוש לפתרונות אקוסטיים החל מהשאיפה להפחית הרעשים בחלל הבית, ועד ליצירת בידוד אקוסטי של מוחלט, בהתבסס על תרומתה המשמעותית של הפחתת רעשים לשיפור באיכות החיים.

    מהן מחיצות אקוסטיות?

    כחלק מהשאיפה להתמודד באופן יעיל עם בידוד רעשים, פותחו מחיצות אקוסטיות אשר מאופיינות בדחיסות גבוהה מאד שמקשה על מעבר גלי הקול. על המחיצות האקוסטיות להיות מורכבות מחומר דחוס, כאשר ככל שהחומר דחוס יותר – כך הבידוד האקוסטי יהיה יעיל יותר.

    פתרונות אקוסטיקה בדירה

    מחיצות אקוסטיות הן פתרון יעיל

    התקנת מחיצות היא פשוטה הרבה יותר מאשר חלוקת חלל ראשונית באמצעות בניית קירות, מהסיבה שהיא מאפשרת גמישות ומותירה את אפשרויות החלוקה ניתנות לשינוי ופתוחות למעשה. לכן, מחיצות אקוסטיות הן פתרון יעיל לא רק לאקוסטיקה אלא גם למען חלוקת החלל בבית.

    נוסף ליצירת פרטיות על ידי בידוד מרעש בין אזורים שונים בבית, ניתן ליצור הפרדה של ממש ועל ידי כך לייעל את החלוקה בין החדרים השונים.

    מחיצות אקוסטיות לניצול אופטימלי של החלל

    בהמשך לפסקה הקודמת, מעניין להתייחס גם לחללים אחרים מלבד הבית. אולמות אירועים, למשל, כוללים מספר חללים – גדול ומרכזי לצד מספר מצומצמים – לכמות גדולה של אורחים לצד כמויות מוזמנים קטנה לצד השתלמויות וכנסים, בהתאמה. למעשה, מדובר בחלל עיקרי אחד שאותו ניתן לחלק ליחידות נוספות בעת הצורך. אחד הפתרונות הוא, כמובן, התקנת מחיצות אקוסטיות.

    מתי מתקינים מחיצות אקוסטיות? מה השיקולים?

    מלבד היתרונות המעשיים למחיצות אקוסטיות, יש לציין שהן מעניקות מראה מרשים לחלל שבו הן מוצבות. השיקולים להתקנת מחיצות אקוסטיות הן גם פרקטיות לטובת חלוקת החלל ובידוד אקוסטי, אולם גם דקורטיביים.

    ניצול של החלל וניידות מקסימלית

    עכשיו הזמן לדבר על ניידות המחיצות. מלבד חלוקה אידיאלית ויפה של החלל לצד הבידוד האקוסטי, חלק מהקסם של המחיצות האקוסטיות הוא באפשרויות הניוד שלהן. ניתן להזיז את המחיצה לכל מקום בזמן שלא נעשה בהן שימוש, לפתוח ולסגור אותן.

    כמו כן, קיימים כמובן דגמים מגוונים ורבים של מחיצות על מנת ליצור מחיצה שמותאמת באופן ספציפי להעדפותיכם הדקורטיביות ולצרכים שלכם. לצורך כך יש לוודא תחילה את רמת הבידוד האקוסטית הנדרשת, על מנת לוודא שהבחירה שלכם תספק את מידת מסך הרעשים האידיאלית ללא פתרונות יקרים יותר שגם מבקשים שינוי משמעותי בחלל.

    חיפוי קיר צמר עץ

    מחיצות אקוסטיות ניידות מתקפלות

    בהמשך לניידות המחיצות, את חלקן ניתן אף לקפל (ולאחסן). מחיצות אקוסטיות מתקפלות הן בעלות מגוון שימושים, בין היתר לעסקים אשר מעוניינים בחלוקת חלל העבודה באופן יעיל, איכותי ונטול הסחות דעת בצורת רעשים, וכך ליצור סביבת עבודה פרודוקטיבית יותר. נכון הדבר גם לחדרי עבודה בבית, או במידה ומישהו מבני הבית הוא מוזיקאי שמתאמן בכלי נגינה ועוד.

    מחיצות אקוסטיות ניידות ומתקפלות מעניקות לכל אחד את האפשרות ליהנות ממגוון יתרונות עמוסים – לרבות חלל אינטימי ופרטיות, איטום אקוסטי כמו גם אקוסטיקה ברמה גבוהה והכל קל מאד לשימוש, ואחסון בתום השימוש.

    מחיצות רצפה תקרה

    סוג נוסף של מחיצות אקוסטיות הן מחיצות רצפה תקרה – או בשמן הנוסף, מחיצות מודולריות. נוסף לאיטום אקוסטי, המחיצות המודולריות מאפשרות חלוקה גמישה של חלל בנכס, כמו גם אפשרויות עיצוב מגוונות. 

    גמישותן של המחיצות המודולקיות מתאפשר, בדומה למה שתואר עד כה, על ידי האפשרות לבצע שינויים בחלוקת החלל באופן אלגנטי וללא מאמץ, תוך שימור תחושת המרחב והאסתטיקה בבית. למעשה, בעזרת המחיצות המודולריות מתאפשר ליצור סביבת עבודה שמותאמת בדיוק לצרכים שלכם. נשמע טוב? בהחלט כך.

    ממה עשויות המחיצות? המחיצות עצמן מורכבות מלוחות זכוכית אטומים לרעשים (אבל קלים), ומהסיבה הזו ניתן להתקין אותן – או להסיר – באופן בכלל לא מורכב. באמצעות המחיצות המודולריות ניתן לעצב את החלל מחדש בצורת חללים מצומצמים או מורחבים במבנה הקיים.

    מחיצות אקוסטיות כפתרון מוצלח

    על מנת להעניק לחלל הבית (או המשרד) את המראה והאווירה שאתם רוצים, מומלץ בחום לשלב בו מחיצות אקוסטיות בשביל לשמור על תהודה נכונה. ישנם סוגי מחיצות רבים ויש להן פונקציות רבות – מחיצות אקוסטיות, מודולריות, חשמליות, דקורטיביות – והן מעניקות לחלל תחושת חופש ומרחב תוך הקפדת ההפרדה בין החללים ושמירה על גבולותיהם.

    כותב המאמר: אלמוג קינן

    מאמר זה וכל התוכן באתר נכתב על ידי אלמוג קינן ואנשי מקצוע מנוסים בתחום פתרונות האוקסטיקה. כל זאת בכדי לתת לכם את המידע המדוייק והעדכני ביותר.

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך