חיפוי קיר צמר זכוכית

    להזמנות ומידע נוסף השאירו פרטים או התקשרו:
    053-633-0027

    בשליחת טופס זה הנך מאשר/ת את תנאי השימוש ואת מדיניות הפרטיות באתר.

    חיפוי קירות יכול להיעשות במטרה לבודד רעשים, טמפרטורה ומסיבות עיצוביות. צמר זכוכית  הינו חומר בעל תועלת תרמית ואקוסטית ומתאים בפרט לחיפוי קירות. מדובר על חומר איטום בעל דחיסות גבוהה ויש לו את היכולות לבודד תדרים נמוכים וגבוהים כאחד. חיפוי קיר צמר זכוכית עשוי מפיברגלס ולחומר זה ישנה עמידות מפני חלודה, רטיבות ואפילו חרקים דבר שהופך אותו לאידיאלי גם לטווח הארוך.

    מהו צמר זכוכית

    צמר זכוכית הוא מוצר תעשייתי המיוצר על ידי הפיכת זכוכית לחומר סיבי. הזכוכית המותכת מועברת דרך מסננים דקים עד להפיכתם לסיבים עדינים ונוחים לשימוש. צמר הזכוכית הדחוס הינו חומר חזק ועמיד במיוחד גם בתנאי סביבה קשים. את הצמר ניתן לחתוך בקלות לכל גודל דרוש בהתאם לצרכי העבודה.

    בידוד אקוסטי

    במבנים רבים קירות הבטון הסטנדרטיים אינם מספקים את הבידוד האקוסטי הנדרש. לעיתים הרעש נובע מהקירות המשותפים עם השכנים בבניין משותף או מבחוץ כאשר גרים בסביבה סואנת. חיפוי קיר מצמר זכוכית עשוי להדוף את מרבית הרעשים מכיוון שהוא מתאפיין בערכים אקוסטיים גבוהים והתקנתו מאפשרת בליעה אקוסטית ומונעת מעבר של קולות בין החללים. 

    YouTube video

    בידוד תרמי

    צמר זכוכית משמש לבידוד תרמי איכותי. החיפוי של קירות המבנה משמשים למעשה כמחסה מפני האקלים החיצוני. הטמפרטורה בתוך הבית  תהיה פחות מושפעת מתנאי הקור או החום החיצוניים ומפחית את הצורך להפעיל חימום בחורף ומזגן בקיץ. בנוסף הצמר זכוכית מאפשר למתן את המעבר בין טמפרטורת יום ולילה בתוך המבנה וחוסך באנרגיה הנדרשת למיזוג האוויר. 

    קירות גבס

    השימוש בצמר זכוכית נפוץ כאשר עושים שימוש בקירות גבס. קיר גבס בנוי מקונסטרוקציית מתכת, שני לוחות גבס וחומר בידוד כמו צמר זכוכית או צמר סלעים ביניהם. על מנת ליצור קיר עם בידוד תרמי ואקוסטי טוב יותר, ניתן לבנות מחיצה עם 4 לוחות, 2 מכל צד. משטחי צמר זכוכית מספקים בידוד אקוסטי פחות טוב מצמר סלעים אך עלותם נמוכה בכ-25%.

    יתרונות של חיפוי קיר צמר זכוכית

    היתרון המרכזי של צמר זכוכית הוא היכולות שלו לספק בידוד דו תכליתי, תרמי ואקוסטי. יתרונות  נוספים הם, העמידות הגבוהה של חומר זה לאש, המשקל הקל יחסית, ההתקנה הפשוטה והעמידות בפני קורוזיה ועובש. החומר יכול להגיע פתוח או דחוס, בגליל או במזרון ובין היתר גם עם ציפוי מאלומיניום.

    צמר סלעים

    לצד השימוש בצמר זכוכית כחומר מילוי לחיפוי קירות נפוץ השימוש גם בצמר סלעים. חומר זה מיוצר באופן מלאכותי מסלעים מותכים ובגלל הצפיפות הגבוהה שלו הוא מתאים לשימוש במגוון רחב של מוצרים שונים. גם צמר סלעים עמיד לאש וניתן להתקינו במקומות בעלי סיכון גבוה לשריפות ובקרבת חומרים דליקים וחומרים מסוכנים אחרים. 

    YouTube video

    חשוף או עטוף

    ישנם שני סוגים של צמר זכוכית בשימוש בתור חומר בידוד, חשוף או עטוף. סוגים אלו נבדלים בדחיסות של החומר ובתכונותיו ולכן משתמשים בהם לצרכים שונים. בצמר זכוכית עטוף נעשה שימוש לבידוד אקוסטי של חללים לרוב בצורה של פנלים קלים להתקנה. לצמר זכוכית חשוף יכולות בידוד חום טובות יותר והוא מומלץ כאשר הדגש הוא על בידוד תרמי.

    עבודה בטיחותית

    העבודה עם צמר זכוכית נוחה אך חשוב לנקוט אמצעי זהירות. מגע של הצמר בעור חשוף עלול לגרום לגרד ואי נוחות ולכן חשוב לחבוש כפפות ובגדי עבודה ארוכים בעת העבודה. העיניים רגישים אף  הם  לחומר זה ועל מנת שלא לפגוע בראייה חשוב לחבוש משקפי מגן בעת השימוש. החומר עלול לחדור לגוף בשאיפה וחשוב להשתמש במסכת פה במהלך העבודה אתו.

    כותב המאמר: אלמוג קינן

    מאמר זה וכל התוכן באתר נכתב על ידי אלמוג קינן ואנשי מקצוע מנוסים בתחום פתרונות האוקסטיקה. כל זאת בכדי לתת לכם את המידע המדוייק והעדכני ביותר.

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך