מחיצות אקוסטיות ניידות

    להזמנות ומידע נוסף השאירו פרטים או התקשרו:
    053-633-0027

    בשליחת טופס זה הנך מאשר/ת את תנאי השימוש ואת מדיניות הפרטיות באתר.

    לא מעט מצבים מעוררים את הצורך בחלוקת חלל גדול לכמה חללים קטנים ועצמאיים. אחת הבעיות הגדולות בשימוש בפרגוד רגיל, היא בכך שההפרדה אינה מלאה ואין תחושה שהחלל אטום לרעשים, תאורה ועוד. מחיצות אקוסטיות ניידות נותנות את הפתרון האידיאלי למי שרוצה לחלק חלל גדול, לכמה חללים שונים ומופרדים לחלוטין.

    מה ההבדל בין פרגוד לבין מחיצות אקוסטיות ניידות?

    כשמדובר על חלל מגורים, ניקח לדוגמא דירת סטודיו, אותה נרצה לפצל לחללים שונים: חלל שיהיה סלון וחלל שיהיה חדר שינה. במקרה כזה, אין לנו צורך בהפרדה הרמטית ואקוסטית, זאת משום שלא נארח שני אירועים שונים בדירה הקטנה שלנו. לכן, במקרים כאלו נסתפק בפרגוד מעוצב ויפה שישתלב בחלל ובעיצוב.

    לעומת זאת, אם אנחנו מדברים על אולם גדול, לדוגמא אולם הרצאות שיכול להכיל 2,000 אנשים, אבל אנחנו עורכים הרצאה לכ-20 אנשים, הרי אין צורך בכל האולם הענקי, הוא רק יוצר תחושת ריחוק. בדיוק במקרים כאלו נעדיף להשתמש במחיצות אקוסטיות ניידות.

    YouTube video

    מחיצות אקוסטיות ניידות נותנות מענה נפלא למקרים האלו, משום שהן גם מייצרות את ההפרדה הנדרשת לחלל וגם מייצרות סביבה אקוסטית שקטה ונוחה, המאפשרת למידה, העברת הרצאה ואפילו אירוח שני מופעים שונים, באותו הזמן, ע"י חלוקת החלל הגדול למתחמים שונים.

    ניידות וגמישות זה שם המשחק

    אחד היתרונות המשמעותיים של מחיצות אקוסטיות ניידות, זה האפשרות להזיז אותן לפי הצורך באופן קל ויעיל ובכך לייצר חללים שונים בכל פעם ולשנות את המבנה בהתאם לצרכים המשתנים.

    לדוגמא, אולמות אירועים לא מארחים רק אירועים בשעות הערב, הרבה מהם מאפשרים גם הרצאות או כנסים במהלך היום. הכנסים משתנים בכל פעם בהתאם לצורך, גודל הקהל, סוגי ההרצאות ועוד. במקרים כאלו, מחיצות אקוסטיות ניידות זה הפתרון המושלם, כיוון שהן מאפשרות חלל גמיש, שאפשר להתאימו לכל סוג אירוע.

    תני לי מקום אצלך באולם

    מחיצות אקוסטיות ניידות נפלאות לא רק בגלל היכולות הורסטיליות שלהן, הן נפלאות גם משום שהן מייצרות הפרדה אקוסטית משמעותית בין החללים, בכך מאפשרות לשני אירועים להתחולל בו זמנית, בלי שאחד יפגע בשני. רוב האנשים כלל לא ישימו לב כי מדובר במחיצה אקוסטית ולא בקיר. הבידול באפשרויות האקוסטיות, הן שהופכות אותן לפופולריות במיוחד.

    YouTube video

    בחירת החומר בהתאם לצורך האקוסטי

    הן מגיעות במגוון סוגי חומר, אשר אלו מייצרים אקוסטיקה שונה. לכן, לפני שאתם בוחרים את החומר ממנו תייצרו את המחיצות לחלל שלכם, תחילה כדאי להבין מה הצורך. אם אתם מחלקים אולם אירועים שיהיה בו צורך בסאונד גבוה, הרי תצטרכו חומרים אקוסטיים טובים יותר ומבודדים יותר. לפני שאתם מקבלים החלטה, כדאי להתייעץ עם מומחה אקוסטיקה, שימליץ לכם על החומרי הנכון ביותר עבורכם, בהתאם לצרכים שלכם.

    בכל עיצוב ובכל גודל

    יתרון נוסף ולא פחות חשוב ממה שציינו, הוא ההתאמה האישית של המחיצות הניידות. כל חלל שונה ועל כן גם הצורך במחיצות משנה. אם אתם צריכים מחיצות לאולם ענקי, או רוצים מחיצה לכיתת בית ספר, הרי שכל אחד מהחללים שונה בגודלו, בעיצובו וגם באקוסטיקה שלו. 

    כדי להגיע לתוצאה אידיאלית, צריך להתאים את גודל המחיצות לחלל עצמו ולבנות אותן באופן יעיל ונוח. מעבר לכך, יתרון נוסף הוא שאפשר לעצב את המחיצות הללו בכל עיצוב שתרצו, על מנת שיתאימו לחלל וימשיכו את האווירה העיצובית ולא יפגעו בה.

    הדבר הזה חשוב בעיקר שאנו מדברים על אולמות או חללי אירוח שהעיצוב שלהם חשוב מאוד לרושם ולאווירה. לא נדרש איש מקצוע שיגיע בכל פעם, כדי לסייע לשים את המחיצות הניידות ולשנות אותן בכל פעם. כל אחד יכול לעשות את זה וזה אחד היתרונות החשובים ביותר שלהן.

    מענה נפלא למי שלא רוצה להקים קירות

    היום הצורך שלכם הוא כזה ומחר בבוקר הוא עלול להיות אחר, זה מובן לגמרי. אם אתם לא מעוניינים להקים קירות גבס או בטון בחלל שלכם, כיוון שיכול להיות שהצורך ישתנה, לא משנה אם מדובר על חלל עבודה משותף, על אולם כנסים, אולמות אירועים או כל חלל שתרצו לחלק. 

    מחיצות אקוסטיות ניידות נותנות מענה בדומה לקירות מהבחינה האקוסטית וכשמדובר בגבס אפילו עושות עבודה טובה יותר. יתרה מזאת, העיצוב היפה והנעים שאפשר לייצר מהן, הוא משהו שאי אפשר לעשות עם קירות.

    YouTube video

    למי יתאימו מחיצות אקוסטיות ניידות?

    אז אחרי שדיברנו לא מעט על היתרונות שלהן, בואו נדבר רגע למי הן יוכלו להתאים. 

    • אולמות אירועים – מחיצות אקוסטיות מוצר אידיאלי לאולמות אירועים בעיקר בגלל הצורך לפצל את החלל לכמה שונים.
    • אולמות כנסים – אולמות כנסים מגיעים עם צורך גדול מאוד לשלוט בחלל ולשנותו בכל פעם בהתאם לגודל ההרצאה והצורך לקיים כמה הרצאות במקביל.
    • בתי ספר, מכללות ואוניברסיטאות – גם במוסדות לימודיים קיים לא פעם הצורך להתאים ולשנות את החלל בהתאם לאירוע. לרוב במקומות האלו יש כמה חללים גדולים להרצאות וקיים צורך לשנות ולהתאים.
    • בתי כנסת וישיבות – גם בבתי כנסת וישיבות אנו יכולים להבחין בצורך דומה לאלו של בתי הספר. חלל עם אקוסטיקה רחב שעל מנת לחלק אותו באופן יעיל, נדרשת התאמה שונה בכל פעם.

    מחיצות אקוסטיות ניידות קיימות לא מעט שנים ונחשבות ליעילות מאוד כשאנחנו מעוניינים לחלק חלל אחד לכמה חללים עצמאיים שונים. הצורך בשמירה על אקוסטיקה טובה בתוך החלל עצמו הוא לא פחות חשוב. 

    בניגוד למחיצות רגילות או פרגודים, מחיצות אקוסטיות נותנות את האפשרות גם לקיים שני אירועים שונים באותו החלל, הרצאות ועוד. מנינו כאן יתרונות שונים שיש למחיצות האקוסטיות בניהן הניידות, התפעול הקל והנוח, החומרים השונים שמהם אפשר ליצור את המחיצות וגם האפשרויות הדקורטיביות השונות.

    כותב המאמר: אלמוג קינן

    מאמר זה וכל התוכן באתר נכתב על ידי אלמוג קינן ואנשי מקצוע מנוסים בתחום פתרונות האוקסטיקה. כל זאת בכדי לתת לכם את המידע המדוייק והעדכני ביותר.

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך