חיפוי קיר טיח אקוסטי

    להזמנות ומידע נוסף השאירו פרטים או התקשרו:
    053-633-0027

    בשליחת טופס זה הנך מאשר/ת את תנאי השימוש ואת מדיניות הפרטיות באתר.

    טיח אקוסטי מכיל תערובת של חומרים כמו, אגרגטים מותפחים, צמנט, שרפים ותוספים שונים המעניקים לו את תכונותיו המבודדות. חיפוי קיר טיח אקוסטי יעיל הן לבידוד תרמי והן לבידוד אקוסטי ושיפור של הבליעה האקוסטית. השימוש בחומר זה יכול למנוע את החדירה של רעשים חיצוניים  לתוך המבנה, כמו גם את היציאה של רעשים מתוך המבנה לסביבה החיצונית וקולות הדהוד פנימיים.

    היתרון של חיפוי קיר טיח אקוסטי הוא שהוא יכול לסייע לא רק במניעת היציאה של רעשים מהמבנה החוצה ומניעת כניסת רעשים חיצוניים לתוך המבנה, אלא גם למנוע את ההדהוד בתוך החלל עצמו. הטיפול בהדהוד באמצעות חיפוי הקירות בטיח אקוסטי צריך להתבצע על ידי מומחה לאקוסטיקה ובהתאם לתנאים ולנתונים של כל החללים במבנה.

    YouTube video

    יישום במריחה או בהתזה

    את הטיח האקוסטי ניתן למרוח או התיז על הקירות באופן יעיל ונוח. החומר מתאפיין במרקם נוח לעיבוד והדבר מאפשר את השימוש בו בכל שלבי הבנייה השונים, כמו גם בעת שיפוץ של מבנים ישנים. אל הטיח ניתן להוסיף אבקת צבע על מנת ליצור לקירות את הגוון המבוקש. דבר זה מאפשר לחסוך בהיקף עבודות הצבע הנדרשות לאחר סיום הטיוח. 

    בתוך הטיח האקוסטי נוצרים חללים גמישים אשר יכולים לסופג אנרגיה ולייצר גם התנגדות תרמית לקור וחום. ספיגת האנרגיה המאפיינת את החומר וגמישותו תומכים באקוסטיקה של המבנה ומייצרים את הבידוד האקוסטי. הטיח בולע את הרעש הפנימי שנוצר בחלל ושומר שהסאונד לא יברח החוצה, תוך יצירת מפגע רעש סביבתי.

    יתרונות של חיפוי קיר טיח אקוסטי

    היתרונות של שימוש בטיח אקוסטי רלוונטיים, הן בבתים פרטיים והן במבני ציבור ובתעשייה. בבתים פרטיים טיח אקוסטי יכול לשמש לבידוד אקוסטי בין חדרי הבית, לדוגמא בין חדרי הילדים ליחידת ההורים כמו גם לבידוד אקוסטי מהשכנים בבניין המשותף או מהסביבה העירונית הסואנת.

    YouTube video

    מניעת רעש סביבתי

    השימוש בחיפוי קיר אקוסטי למניעת כניסת רעשים חיצוניים נפוץ במגוון מבני ציבור בהם נדרש שקט. בין היתר ניתן לראות שימוש בשיטת בידוד זו בספריות ציבוריות, כיתות לימוד, חדרי עבודה, משרדים ואולפני שידור והקלטה. בשימוש בטיח אקוסטי למניעת יציאת רעשים מתוך מבנים לבחוץ נפוץ במקומות בילוי כמו מסעדות ומועדונים, חדרי אימון של מוזיקה וכדומה.

    רעשי הדהוד וטיפול בהם

    רעשי הדהוד יכולים להיות בעיה גם בחללים בנויים בגלל מבנה החלל והאקוסטיקה הייחודית של המקום. מקום המתאפיין  בהדהוד חזק יכול להפוך את המקום למרחב לא נעים ולגרום לנמצאים בו לבלבול ולקושי להגיע לריכוז. הדהוד פוגע באיכות השמע של השוהים בחלל ויוצר מפגע אקוסטי שעלול לגרום לאנשים רבים לחוש עצבניים ומוטרדים. 

    פתרון זול ויעיל 

    הפתרון של חיפוי קיר טיח אקוסטי נחשב לזול ומהיר לביצוע והוא יכול לספק פתרון אולטימטיבי לבלימת רעשים מהרחוב. הטיח האקוסטי יוצר מראה אסתטי לבית, מעכב התפשטות של שריפות ומונע את החדירה של רטיבות לקירות הפנימיים. הטיח האקוסטי אינו מיועד רק לחללים גדולים וגבוהים, כמו בתי קולנוע, מקומות בילוי ופנאי והוא נפוץ כיום גם בדירות ובתים פרטיים. כמו כן ניתן גם להשתמש בטיח האקוסטי לטיפול בתקרה.

    YouTube video

    נזקי הרעש הסביבתי

    בשנים האחרונות מתגברת ההבנה הציבורית לגבי הנזקים של רעש סביבתי לאדם. לא מדובר רק על פגיעה ביכולת השמיעה של מי שחשוף לרעש, אלא גם על רוגז, דיכאון וחרדה, בעיות שינה ועלייה בלחץ הדם ובקצב הלב. עבודה ומגורים בסביבה בעלת רעש סביבתי עשויה לפגוע במגוון פרמטרים רפואיים שונים בהתאם לסוג הרעש, רמת הדציבלים, התדר שלהם ומשך החשיפה.

    כותב המאמר: אלמוג קינן

    מאמר זה וכל התוכן באתר נכתב על ידי אלמוג קינן ואנשי מקצוע מנוסים בתחום פתרונות האוקסטיקה. כל זאת בכדי לתת לכם את המידע המדוייק והעדכני ביותר.

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך