תקרת טיח אקוסטי

    להזמנות ומידע נוסף השאירו פרטים או התקשרו:
    053-633-0027

    בשליחת טופס זה הנך מאשר/ת את תנאי השימוש ואת מדיניות הפרטיות באתר.

    טיח אקוסטי הוא סוג טיח המורכב מסיבי תאית שעוברים תהליך כימי מיוחד. זהו אחד הפתרונות החדשניים ביותר לשיפור אקוסטיקה. סיבי התאית הם חלולים מטבעם, מה שהופך אותם לבעלי תכונות מבודדות: הם סופגים אנרגיה, לוכדים אוויר בתוכם, ומגיבים בהתנגדות טרמית.

    במילים אחרות, סיבי תאים קולטים בתוכם גם חום וגם גלי קול, וכך מבודדים גם מטמפרטורה וגם מרעשים. אבל בעוד הבידוד מהחום אינו משמעותי עבורנו, הבידוד מרעשים וספיגת גלי הקול הוא אפקטיבי ביותר.

    את סיבי התאית מספיגים במליטה יבשה, ולאחר מכן מעבירים אותם תהליך כימי שהופך אותם לחזקים ולעמידים בפני חום, רטיבות ובקטריות. מתקבל טיח עמיד ואיכותי בעל תכונות אקוסטיות.

    YouTube video

    יתרונות של תקרת טיח אקוסטי 

    • גמישות: לא בכל מקום ניתן להתקין תקרה אקוסטית. טיח אקוסטי הוא פתרון מעולה למקומות שבהם התקנה לא אפשרית. בהתזה פשוטה מצפים את התקרה והופכים אותה לאקוסטית. 
    • אסתטיקה ועיצוב: אחד הבונוסים הגדולים של טיח אקוסטי זה שהוא בעל מראה מרהיב, מחוספס ודקורטיבי. הוא ניתן להשגה בכל צבע ואפשר לבחור במגוון עיצובים וגימורים.

    תקרה אקוסטית – ממוצר למעמד העליון למוצר נגיש

    בעבר, אקוסטיקה ניתנה להשגה רק ע"י תערובות מינרליות מיוחדות, שמחיריהן היקרים הפכו אותן למוצר שאינו בר השגה. להוציא אולפני הקלטות, לא נעשה שימוש באקוסטיקה מלבד בחברות גדולות או מגורי יוקרה. אך כמו דברים רבים גם אקוסטיקה הפכה למשהו נגיש: שיפור אקוסטי משמעותי ניתן להשיג גם ללא השקעה כספית גבוהה. 

    טיח אקוסטי הוא דוגמא נהדרת למוצר יעיל ואפקטיבי שלא דורש התקנה מורכבת או תערובות מינרליות יקרות. באופן נגיש כל אחד ואחת מאיתנו יכולים להנות משיפור משמעותי באיכות החיים ע"י התזה של טיח אקוסטי.

    תקרה מעוצבת בעזרת טיח אקוסטי

    כשמדובר בתקרה מעוצבת בעזרת טיח אקוסטי, האפשרויות הן אינסופיות. הטיח הוא אחד החומרים הורסטיליים ביותר שניתן להשתמש בהם כדי לעצב תקרה אקוסטית. את התקרות ניתן לעצב במגוון צורות כמו קורות, עיגולים, ריבועים והשמיים הם הגבול. 

    איך מתבצעת התזה של טיח אקוסטי?

    YouTube video

    למעשה מתבצעות שתי התזות במקביל: המתיז מפעיל זרם אחד של סיבי התאית המעובדים, וזרם שני של תערובת דבקים נוזליים. התערובות מתערבבות האחת בשנייה ומתגבשות לכדי טיח אקוסטי חזק, יציב ועמיד בתהליך ההתייבשות. תוך עד שבוע מתייבש הטיח ומתקבלת תקרה אקוסטית יפהפייה.

    תקרת טיח אקוסטי היא פתרון חדשני, המאפשר גמישות ונגישות מקסימליות תוך מגוון יתרונות כמו מחיר חסכוני, מראה דקורטיבי ואיכות פונקציונלית גבוהה. את השיפור האקוסטי משיגים תוך שבוע בלבד, בתהליך פשוט ומהיר. לכל אחד ואחת מאיתנו מגיע ליהנות משיפור אקוסטי.

    אקוסטיקה – למה זה חשוב?

    אקוסטיקה עוסקת בתורת הקול. קול נוצר מרצף של תנודות באוויר שתצורתו גלית. גלי קול נעים בחלל באופן חופשי כאשר העוצמה שלהם הולכת ודועכת. כל זה במרחב פתוח.

    בתוך מבנים גלי הקול פוגשים ברצפה בקירות ובתקרה, ומהם הם פשוט חוזרים בחזרה. לחזרה הזו אנו נוהגים לקרוא בשם המוכר: הד. ההד יוצר אפקט מתמשך לכל רעש. הרעש בחלל סגור נשמע מפוזר, עוצמתי וממושך יותר. 

    YouTube video

    ארכיטקטורה אקוסטית משתמשת בתהליכים מיוחדים ליצירת קירות, רצפה ותקרה בטקסטורות שסופגות את הרעש. כמו שהסברנו קודם סיבי התאית החלולים סופגים בתוכם אנרגיה. לכן, גל הקול אינו חוזר. כל קול נשמע ברור, מובחן, ונמוך יותר בעוצמתו.

    כך, חדר שבנוי באופן אקוסטי הוא חדר שקט יותר. הוא גם סופג את הרעשים המיותרים מבחוץ , שלא חודרים פנימה, וגם הרעשים בתוך החדר נשמעים מובחנים, באיכות גבוהה וללא התמשכות – בקיצור, הרבה יותר שקט.

    כותב המאמר: אלמוג קינן

    מאמר זה וכל התוכן באתר נכתב על ידי אלמוג קינן ואנשי מקצוע מנוסים בתחום פתרונות האוקסטיקה. כל זאת בכדי לתת לכם את המידע המדוייק והעדכני ביותר.

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך