תקרות אקוסטיות מעוצבות

    להזמנות ומידע נוסף השאירו פרטים או התקשרו:
    053-633-0027

    בשליחת טופס זה הנך מאשר/ת את תנאי השימוש ואת מדיניות הפרטיות באתר.

    תפקידן של תקרות אקוסטיות הוא לבודד את החלל מרעשים, או להקטין את עוצמת הרעש בחלל, ולכן הן מתאימות למגוון רחב של חללים כמו בתי קולנוע, משרדים, חדרי ישיבות, אולמות ספורט, תיאטראות וכן הלאה. יחד עם את, מלבד הפונקציונאליות של התקרה, היא מגיעה בעיצובים שונים שתורמים למראה האסתטי של החלל, ובמאמר הבא נבין כיצד.

    תקרה אקוסטית מעוצבת לבית 

    כל אדם שרוצה לשדרג את הבית בעזרת שיפוץ, ומלבד עיצוב מחודש של החלל, גם רוצה לייצר יותר פרטיות בבית ושקט מירבי, יכול להתקין תקרה אקוסטית מעוצבת שתשלב נפלא עם החלל המעוצב החדש. בנוסף, למי שגר ליד שכנים או אפילו בבניין עם עוד משפחות, חשוף יותר לרעשים חיצוניים שוודאי משפיעים על השקט והפרטיות שאמורים להרגיש בבית. לכן התקנת תקרה אקוסטית מגיעה עם כמה יתרונות:

    1. מאזנת ומשפרת את ההדהוד והאקוסטיקה בחלל, כך שבכל פעם שיש שיחה או צליל, הוא נשמע בצורה ברורה ונעימה לאוזן.
    2. את התקרה האקוסטית אפשר להתאים ביחד עם עיצוב הפנים של הבית. את התקרות תוכלו למצוא בצבעים וטקסטורות שונות כך שיתאימו לאופי הבית שלכם. 
    3. באמצעות התקרה ניתן להסתיר את התשתיות השונות כמו החשמל, חוטי חשמל וכן הלאה.
    4. פתרון מצויין לבתים מוזיקליים שאוהבים לשמוע וליצור מוזיקה. באמצעות התקרה האקוסטית, גם הצלילים שמתקבלים נשמעים הרבה יותר טוב, וגם אין סיכוי שאתם מפריעים לשכנים.

    יתרונות של תקרה אקוסטית מעוצבת

    •  הצלילים בחלל מתפזרים היטב – כאשר התקרה האקוסטית עשויה מהחומרים הנכונים, היא מונעת הדים וגורמת לכך שהצלילים שבחלל יתפזרו בצורה מאוזנת ושווה. 
    • מעבר נוח לתשתיות שבמבנה – התקנת תקרה אקוסטית מאפשרת גישה נוחה ומהירה לשאר התשתיות במבנה. כך למשל, אם יש תקלה בחשמל, החשמלאי יכול לעבוד באופן נקודתי ולהזיז רק אריח אחד כדי לטפל בבעיה, ללא הצורך לחצוב בכל התקרה. 
    • עבודה מהירה – אחד היתרונות המשמעותיים של התקנת תקרה אקוסטית הוא הזמן הקצר שלוקח להתקין אותה. כשאתם מעוניין תקרה אקוסטית במסעדה שכבר עובדת או במשרדי עבודה, שה גורם מכריע שמאפשר לכם לחזור לעבוד ללא הפרעות במהרה.
    • דקורציה – התקרה האקוסטית לא רק מבודדת רעשים ומשפרת את האקוסטיקה, היא גם תופסת שטח נרחב בחלל ולכן הבחירה של תקרה מעוצבת היטב תשפיע על הפן הויזואלי של החלל. 

    כיצד לבחור תקרה אקוסטית דקורטיבית

    כדי לבחור תקרה אקוסטית דקורטיבית שתתאים לחלל שלכם, עליכם להבין איזה מראה אתם מעוניינים לשדר בחלל, מה האופי של המקום, ואיזה רעשים וצלילים יהיו בו (מוזיקה, אנשים עובדים, שיחות טלפון וכדומה). ישנם אריחי תקרה אקוסטית שיותר מבודדים רעש ויש כאלה שפחות, ולכן חשוב להתאים את התקרה לאופי המקום.

    כך למשל, אם זהו אולם תיאטרון בו יש הרבה רעשים והרבה אנשים, התקרה חייבת להיות עשויה מחומרים שמבודדים היטב את את הרעש, כמו למשל תקרה אקוסטית מינרלית. לעומת זאת, אם זה חלל אינטימי יותר, כמו למשל בלובי של מלון, שם צפויים להיות פחות רעשים, ניתן לבחור בתקרה אקוסטית מעוצבת כמו התקרה השחורה או דמויית העץ כדי שיוסיפו למראה, ביחד עם הפונקציונליות של בידוד הרעשים.

    דוגמה נוספת היא, אם אתם רוצים קולנוע ביתי או חדר מגורים שקט ופרטי לחלוטין, תוכלו לבחור בתקרה אקוסטית העשויה מתערובת של עמילן וצמר שמבודדים היטב את הרעש. יתרה מכך, שיקול נוסף לבחירת התקרה האקוסטית יכול להיות החומרים ממנו היא עשויה. כיום יש אריחי תקרה אקוסטית העשויים מחומרים ירוקים ידידותיים לסביבה ובריאים לכם. 

    תקרה אקוסטית שחורה

    אם תקרה אקוסטית עובדת נהדר בפן הפונקצינאלי, זה לא אומר שהיא חייבת להיראות משמעממת ובצבעים ניטרליים. כיום ניתן למצוא תקרות אקוסטיות בצע שחור שמלבד השימוש שלהן כמבודדי רעש, הן מוסיפות עומק ואווירה ייחודית לחלל.

    השימוש בתקרה שחורה בשילוב עם רשת לבנה או צבעונית מוסיף מראה ייחודי לחלל, ויכול ליצור מראה רציני, דרמטי, ומראה כזה שכל מי שנכנס לחלל ישאר ללא מילים. תקרות אקוסטיות שחורות יכולות להתאים מאוד למסעדות, לובי של מלון או עסקים מסוימים שרוצים לשדר מראה מאוד ספציפי, יחד עם שמירה על אקוסטיקה טובה בחלל.

    תקרה אקוסטית דמוי עץ 

    בחירה בתקרה אקוסטית דמוי עץ יוצרת מרא נעים ואלגנטי לחלל. העץ מכניס אווירה של טבע בחדר וכך תורם לתחושת הרוגע במקום. יתר על כן, תקרה אקוסטית כזו מגיעה עם יתרונות רבים ובין היתר:

    1. קל לגשת לשאר התשתיות – מאחורי התקרה האקוסטית נמצאות התשתיות של המבנה כמו צנרת המים או חוטי החשמל, וכאשר מתקינים תקרה אקוסטית דמוי עץ, ההגעה אל התשתיות היא הרבה יותר נוחה. אם יש צורך לבצע איזשהו תיקון, אין צורך לחצוב בקיר או להזיז את כל האריחים, ואפשר להזיז רק את האריח מאחוריו יש את התקלה. 
    2. התקנה פשוטה – קל יותר להתקין תקרה אקוסטית דמוי עץ, ולכן גם המחיר הסופי שלה יהיה נמוך יותר. 
    3. פונקציונאלית – מלבד המראה הייחודי שהיא נותנת, היא כמובן משמשת כמבודדת רעשים מצויינת.
    4. חיסכון בחשמל – בהתקנה של תקרה אקוסטית דמוי עץ, מתקינים אותה בגובה נמוך יותר מתקרת הבסיס. פעולה זו מצמצמת את החלל, וכך מערכות המיזוג או החימום עובדות פחות קשה כדי לחמם או לקרר חלל גדול, ואתם חוסכים לעצמכם כסף מול חברת החשמל.

    תקרה צפה

    תקרה צפה היא דבר שאנחנו מסוגלים לראות באמצעות אשליה אופטית שהעין תופסת כצפה. ברגע שמנמיכים את התקרה ומסתכלים עליה מלמטה, זה נראה כאילו שהיא צפה באוויר. מעבר לכך, בין תקרת הבסיס לבין התקרה הצפה נוצר רווח שבו ניתן להתקין גופי תאורה. 

    לסיכום, תקרות אקוסטיות הן באמת פתרון פרקטי מצויין לשמור על פרטיות, לשפר את האקוסטיקה בחלל ולבודד רעשים. מלבד כל השימושים הנפלאים האלו, הן גם מגיעות במגוון עיצובים שיכולים להתאים לכל חלל, ולכן אתם תופרים שתי ציפורים במכה.

    כותב המאמר: אלמוג קינן

    מאמר זה וכל התוכן באתר נכתב על ידי אלמוג קינן ואנשי מקצוע מנוסים בתחום פתרונות האוקסטיקה. כל זאת בכדי לתת לכם את המידע המדוייק והעדכני ביותר.

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך