חיפוי קיר אקוסטי

רעש הינו אחד ממאפייני העידן המודרני. גלי קול עוברים דרך גופים מוליכים שונים כמו קירות ואלמנטים קשיחים אחרים. חיפוי קיר אקוסטי ממגוון של חומרים נועד להנמיך את מפלס הרעש הן בבית והן במקומות העבודה. הוא יכול לתרום להגדלת הפריון של העובדים. על מנת שחיפוי קיר יפעל כבולם רעש, עליו להכיל אלמנטים בעלי מקדם בליעה אקוסטי גבוה לתחום רחב של תדרים.

מטרות החיפוי

לחיפוי קיר אקוסטי יכולה להיות מספר מטרות. המטרה המרכזית היא למנוע את הכניסה של רעש חיצוני לחלל מוגדר. מטרה נוספת יכולה להיות למנוע מרעש לצאת מחלל מסוים. מטרה שלישית לחיפוי קיר אקוסטי יכולה להיות, מניעת רעשי הדהוד בתוך החלל. בהתאם לצרכים הספציפיים ולמטרות שלהן נדרש החיפוי יש להתאים את סוג החיפוי הדרוש.

    להזמנות ומידע נוסף השאירו פרטים או התקשרו:
    053-633-0027

    בשליחת טופס זה הנך מאשר/ת את תנאי השימוש ואת מדיניות הפרטיות באתר.

    מניעת רעש חיצוני בבית

    רעש חיצוני בבתים פרטים פוגע באיכות החיים של הדיירים. עוצמת הרעש תלויה במיקום במרחב, המרחק מצירי תחבורה סואנים ואיכות הבנייה. ככל שהקירות החיצוניים כבדים יותר, כך קשה יותר לגלי הקול לעבור. קיר כפול ומנותק נותן בידוד אקוסטי מיטבי. בשיפוץ דירה ישנה ניתן לתת מענה לבעיות הרעש באמצעות שילוב חומרי איטום וחיפוי חיצוניים ופנימיים.

    YouTube video

    סוגי חיפוי קירות אקוסטיים

    ישנם סוגים שונים של חיפוי קיר אקוסטי בהם נעשה שימוש כיום. טיח אקוסטי מחליף טיח רגיל כשכבה אחרונה לפני צביעה. ניתן לחפות קירות פנים גם בעץ או פאנלים מצמר עץ כמו גם בחיפוי פוליאסטר. סוג נוסף של חיפוי אקוסטי בו נעשה שימוש בעיקר עבור קירות גבס הוא צמר זכוכית או צמר סלעים. את חומרי הבידוד מכניסים בין לוחות הגבס בהתאם לצורך.

    חיפוי עץ

    חיפוי עץ אקוסטי יכול להתאים הן לקירות פנימיים  והן לקירות חיצוניים.  חיפוי בעץ יכול להתאים גם לבתים פרטיים וגם למשרדים. העצים שונים זה מזה, לא רק מבחינת הגוון והטקסטורה, אלא גם ברמת הדחיסות של החומר וביכולות הבליעה של רעש בהתאם.  עצים נפוצים לחיפוי קירות הם, אורן פיני, עץ איפאה, סיידר צהוב או אדום, במבוק, אלון ואלון מעושן.

    חיפוי צמר סלעים וצמר זכוכית

    צמר סלעים מיוצר מבזלת וסלעים מינרליים שעברו תהליכי חיתוך ועיבוד עד שהפכו לסיבים דקים. צמר זכוכית מיוצר מסיבי פיברגלס עדינים בתהליך בו זכוכית מותכת ומועברת דרך מסננים שונים. שני החומרים נחשבים לעמידים מפני מזיקים ושריפות. לצמר סלעים רמת דחיסות גבוהה יותר מצמר זכוכית וכתוצאה מכך בידוד תרמי ואקוסטי טוב יותר.

    חיפוי מבד

    סוג נוסף של חיפוי אקוסטי עשוי מיריעות בד מיוחדות. מדובר על חומר גמיש, חזק ועמיד אותו  מותחים בין פרופילים נסתרים. הבד יכול להיות ממותג או לכלול אלמנטים עיצוביים מותאמים לכל לקוח ולשמש לשם עיצוב מרהיב ומוקפד. חיפוי בד אקוסטי נותן מענה, הן לרעש שנוצר בתוך קירות החלל והפחתת ההדהוד הפנימי והן לרעש חיצוני או סביבתי.

      להזמנות ומידע נוסף השאירו פרטים או התקשרו:
      053-633-0027

      בשליחת טופס זה הנך מאשר/ת את תנאי השימוש ואת מדיניות הפרטיות באתר.

      יתרונות של חיפוי אקוסטי לקירות פנים

      YouTube video

      חיפוי אקוסטי לקירות פנים יכול למנוע מעברי רעש בין שכנים החולקים קיר משותף ובין חדרים סמוכים בתוך הבית. היתרון של חיפוי אקוסטי הוא שהוא מפחית את המעבר, הן של גלי קול הנישאים באוויר, כמו מוסיקה או דיבור והן רעשים כמו, נקישות וגרירות העוברים בהולכה דרך גוף הבניין. חיפוי אקוסטי לחדר השינה יכול לשפר את איכות השינה ולשפר את רמת התפקוד.

      היכן מומלץ להשתמש בחיפוי קירות אקוסטי

      בנוגע למתי כדאי להשתמש בחיפוי קירות אקוסטי חשוב להבדיל בין מקומות מגורים ומקומות ציבוריים ותעשייתיים. במפעלים בהם יש מכונות מרעישות בחלק מחללי העבודה, יש חשיבות שחללים אלו יהיו מבודדים על מנת להפחית את רמת הרעש של כלל העובדים. רעש מתמשך בעוצמה גבוהה עשוי לפגוע, הן ביכולת השמיעה של העובדים והן באיכות עבודתם.

      מבני ציבור שונים

      מלבד מקומות של תעשייה כמו מפעלים ישנם מבני ציבור רבים נוספים שמומלץ להשתמש בחיפוי קירות אקוסטי. התפוקה של עובדים בעבודות משרדיות תהיה יעילה יותר כאשר רמת הרעש נמוכה ותאפשר להם את הריכוז הדרוש לעבודתם. גם ספריות, אולמות קולנוע, כיתת לימוד והרצאות וכל מקום בו רוצים להשאיר את הנוכחים בו במיקוד כלפי פנים מומלץ על חיפוי.

      אמירה עיצובית

      במבני ציבור כמו מוזיאונים, אוניברסיטאות וכדומה, שיטת החיפוי האקוסטי ומאפיינה הן חלק מהתכנון והעיצוב האדריכלי של המבנה.  במקרים אלו לחיפוי תפקיד פרקטי במניעת רעש בהתאם לשימושים המתוכננים ולצד שילוב עם אלמנים עיצוביים כמו ציורי קיר למשל. השימוש באריחים ולוחות ממגוון חומרים וטקסטורות מאפשר ליצור מראה ייחודי בהתאם לחזון של המתכננים ולאופי של המוסד.

      YouTube video

      חיפוי קירות חוץ

      אחד החומרים בהם נעשה שימוש לחיפוי קירות חוץ הוא מרמוריט. מדובר בחומר בעל ערכים גבוהים של בידוד תרמי ואקוסטי והוא מתאים, הן בבניית מבנים חדשים והן לשיפוץ מבנים ישנים. מלבד הבידוד האקוסטי, מעטפת מרמוריט מבטיחה למבנה יעילות אנרגטית וחיסכון בהוצאות על חימום ומיזוג.

        להזמנות ומידע נוסף השאירו פרטים או התקשרו:
        053-633-0027

        בשליחת טופס זה הנך מאשר/ת את תנאי השימוש ואת מדיניות הפרטיות באתר.

        מחיר של חיפוי קיר אקוסטי

        המחיר של עבודת חיפוי תלויה בסוג החומר בו עושים שימוש ובגודל השטח אותו יש לבודד. חומר הגלם טיח אקוסטי הינו הזול ביותר וככל הנראה חיפוי מעץ איכותי הוא היקר ביותר. יש מנעד גדול של מחירים בנוגע לחומרי בידוד כמו פנלים מחומרים שונים. עבור חומר מילוי בין לוחות גבס, צמר סלעים יקר יותר מצמר זכוכית וההפרש ביניהם עומד על כעשרים שקלים לכל מ"ר.

        YouTube video

        מחיר חיפוי עץ

        המחיר של חיפוי עץ לקיר מושפע ממורכבות העבודה, סוג העץ וסוג ההתקנה. באופן כללי טווח המחירים נע בין 300-400 ₪ למטר, תלוי בסוג העץ הנבחר, כאשר המחיר אינו כולל את ההתקנה. מחיר ההתקנה עשוי להשתנות בהתאם למצב  התשתיות. במידה ויש צורך בעבודות חשמל מורכבות או התקנת טלויזיה באמצע הקיר, הדבר ייקר את מחיר ההתקנה.

        כיצד מתבצעת התקנת חיפוי קיר אקוסטי

        חיפוי הקיר באמצעות טיח אקוסטי נעשה בהתזה או במריחה על הקיר טרם צביעתו. לפני השימוש שוטפים את התשתית בלחץ מים ומסירים כל גורם שיכול לגרום לכשל בביצוע. לאחר מכן מערבבים את החומר בכמות המים המוגדרת ומערבלים באופן מכני עד ליצירה של עיסה אחידה ונקייה מגושים. לאחר ההתזה או המריחה מהדקים במרית חלקה לעובי הרצוי.

        פאנלים מחומרים שונים כמו, פוליאסטר או צמר עץ לעיתים מדביקים לקירות בדבקים עוצמתיים ולעיתים מחברים אותם לתשתית בקונסטרוקציות שונות.  צמר סלעים או צמר זכוכית מכניסים אל בין לוחות הגבס. קודם בונים את שלדת האלומיניום ומחברים את הלוחות לאחד הצדדים. עם סגירת הצד הנגדי מכניסים את הצמר.

        חיפוי עץ או פוליאוריטן

        חיפוי קיר עץ אקוסטי

        חיפוי קיר אקוסטי מעץ לרוב דורש התקנה מקצועית. אריחי העץ הינם לינאריים ומתאימים להתקנה מהירה וקלה לתשתית שעל הקיר. החיבור נעשה באמצעות ברגים בצבע תואם, כך שלאחר ההתקנה, הברגים למעשה אינם נראים. חומר הבידוד פוליאוריטן מגיע בגלילים או ביריעות ולרוב מקימים מחיצת גבס צמודה לקיר החיצוני ומכניסים את החומר ביניהם.

        החלטה מושכלת

        בבחירת סוג החיפוי יש לקחת בחשבון, לא רק את התכונות האקוסטיות והתרמיות של כל חומר גלם ומחירו, אלא גם את המראה של הקיר לאחר ההתקנה. ניתן למצוא כיום חיפוי מחומרים שונים במגוון של טקסטורות ועיצובים שיכולים להתאים לכל קו עיצובי נבחר. חיפוי קיר אקוסטי מאפשר בהשקעה כספית נמוכה יחסית לשנות כל חלל בצורה מהותית בתוך זמן קצר.

        כותב המאמר: אלמוג קינן

        מאמר זה וכל התוכן באתר נכתב על ידי אלמוג קינן ואנשי מקצוע מנוסים בתחום פתרונות האוקסטיקה. כל זאת בכדי לתת לכם את המידע המדוייק והעדכני ביותר.

        מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך