תקרה אקוסטית למשרדים

    להזמנות ומידע נוסף השאירו פרטים או התקשרו:
    053-633-0027

    בשליחת טופס זה הנך מאשר/ת את תנאי השימוש ואת מדיניות הפרטיות באתר.

    תקרות אקוסטיות בנויות בצורה כזו שהם יוכלו לספוג גלי קול שבוקעים מהאוויר, ויצליחו לשמר אקוסטיקה נעימה בחדר. לרוב הן שימושיות בחללים גדולים כמו חדרי ישיבות, אולמות הרצאה, תיאטראות וכן הלאה, אבל השימוש שלהם במשרדים נפוץ מאוד גם כן, בשל הצורך בחלל עבודה שקט בלי הפרעה של טלפונים או רעשים אחרים. במאמר הבא נלמד על היתרונות של תקרה אקוסטית במשרדים, סוגי התקרות, אופן ההתקנה ועוד.

    החשיבות בתקרה אקוסטית במשרדים

    במשרדי עבודה לרוב נמצאים כמות די גדולה של אנשים, שעושים ישיבות, מבצעים שיחות טלפון ומדברים ביניהם. כשמתקינים תקרה אקוסטית במשרד, זה מאפשר לגלי הקול שנשמעים מכל עבר להיספג בתקרה, וכך הצליל שחוזר אל החלל הוא נעים יותר ולא מגיע בעוצמה חזקה כמו שהוא התקבל. בנוסף, התקרה האקוסטית מבודדת רעשים חיצוניים שתורמת לרמת השקט והריכוז, ולעבודה יעילה יותר של עובדי המשרד.

    יתרונות של תקרה אקוסטית במשרדים 

    • גמישות עיצובית – תקרות אקוסטיות שונות עשויות מחומרי גלם שונים שלכל אחד יש השפעה אחרת על מראה החלל ואופן ספיגת הרעשים. כל תקרה יכולה להגיע בצבע אחר ובמרקם אחר, כך שבקלות ניתן להתאים את התקרה האקוסטית כך שתתאים לאופי המשרד.
    • מבודד רעשים – בכל הנוגע לכמות הרעש שנספגת, תקרות אקוסטיות במשרדים מהוות פתרון אידיאלי לביטול רעשים וספיגת קול טובה שתורמת לעבודה שקטה ואפקטיבית יותר. אחד הפרמטרים החשובים ביותר במקום העבודה הוא סביבת עבודה נעימה, נוחה ושקטה, וללא תקרה אקוסטית הרעשים יכולים להפריע מאוד לעובדים למהלך עבודתם ולרמת הריכוז.
    • תחזוקה קלה – לרוב, תקרות בחללים הם דבר שפחות מנקים כי קשה להגיע אליהן והחומרים מהם הן עשויות יותר קשים לניקוי. אבל עם תקרה אקוסטית, הרבה יותר קל לנקות בשל החומרים מהם היא עשויה. 
    • איכות אוויר משופרת – תקרה אקוסטית מסייעת להיפטר מחלקיקי אבק שנמצאים בחלל סגור כמו משרד ומשפיעים על הנשימה שלנו. זה חשוב במיוחד בחללי עבודה משותפים בהם הרבה אנשים שונים עובדים יחד ונושמים את אותו האוויר.
    • עלויות נמוכות – תקרה אקוסטית מותקנת בהנמכה מתחת לתקרה המקורית, ולכן תופסת יותר שטח של החלל שמשפיע באופן ישיר על כמות הקירור או החימום שהחלל צריך לקבל. כתוצאה מכך, עלויות החשמל בהפעלת מערכת קירור או חימום יורדות משמעותית.
    • הגנה מפני רעשים חיצוניים – תקרות אקוסטיות מבודדות גם את הרעשים שנמצאים מחוץ למשרד כמו רעשים של כביש סואן, עבודות בנייה וכן הלאה, וכך תורמות לרמת הריכוז והשקט במשרד.

    סוגי תקרות אקוסטיות שמתאימות למשרדים

    תקרת גבס אקוסטית למשרד

    תקרה שעשויה מלוחות גבס מגיעה עם חורים בגדלים שונים. החורים משפיעים על ספיגת רעשים חזקים ולכן מתאימה למשרד בו עובדים הרבה אנשים.

    תקרה מפח

    תקרה אקוסטית שעשויה מלוחות פח. אל הלוחות מחברים צמר סלעים כי הפח עצמו לבד לא מסוגל לבודד רעשים היטב. הפח עמיד לאורך שנים רבות, ומבחינת המראה הוא מתאים למשרדים שרוצים ליצור מראה מודרני. 

    תקרה מינרלית

    היתרון בתקרה אקוסטית זו, היא שהיא עשויה מחומרים שמגיעי מן הטבע, ולכן הם לא יכולים להזיק לאדם או לסביבה. היא עשויה מערבוב של חרסית, צמר סלעים ומעין, שהם כולם חומרים שמבודדים רעשים היטב. זוהי תקרה מאוד פופולארית וניתן למצוא אותה במגוון משרדים עם עיצוב שונה.

    אופן התקנת תקרה אקוסטית במשרד

    תחילה, לפני שמתקינים את התקרה האקוסטית צריך לתכנן את המיקום שלה. המתקין ימדוד את כל החלל לאורכו ולרוחבו, ויחליט עם הלקוח באיזה גובה כדאי להתקין את התקרה (משום שהיא מותקנת מוך יותר מתקרת הבסיס). בנוסף, יש עוד כמה גורמים המשפיעים על אופן ההתקנה:

    1. חומר הגלם של התקרה האקוסטית – כל תקרה עשויה מחומרים שונים, ולכן אחד מהם תכונות שונות שמשפיעות על ספיגת הרעשים והבידוד התרמי. 
    2. תהליך ההרכבה – חומר הגלם ממנו עשויה התקרה, ישפיע על אופן ההרכבה. כך למשל, אם התקרה עשויה מפח וצמר זכוכית, תהיה סו הרכבה שונה מאשר תקרת גבס או תקרת עץ. בנוסף, עובי תקרת הבסיס קיימת במקום משפיע גם היא על אופן ההרכבה. 
    3. עלויות – לכל תקרה אקוסטית יש מחיר אחר, משום שהן עשויות מחומרים שונים ומגיעות ברמות גימור אחרות. לכן בעזרת התייעצות עם קבלן אקוסטיקה, תוכלו להתאים את התקרה לצרכים ולתקציב שלכם.
    4. איכות החומר – על אף תפקידה של התקרה האקוסטית לבודד רעשים, יש חברות שמוכרות חומרים מבודדים שלא איכותיים מספיק ולא עומדים בתקנים. לכן, מאוד חשוב לשים לב ממי שאתם קונים את החומרים, כדי שהתקרה תוכל לעשות את תפקידה כמו שצריך וגם להיות עמידה בפני אש ולחות. 

    כיצד למדוד את איכות הספיגה האקוסטית במשרד

    משרד שרוצה לעבוד כמו שצריך ושעובדיו יהיו אפקטיביים, חייב לשמור על מקום עבודה נעים ושקט. לכן, הספיגה האקוסטית חייבת להיות ברמה הגבוה ביותר. על כן, את איכות הספיגה מודדים באמצעות מכשיר שנקרא NRC שנע בין 0-1. ככל שה- NRC יהיה גבוה יותר, אז איכות הספיגה האקוסטית במשרד טובה יותר.

    בחירת תקרה מעוצבת לאופי המשרד

    כדי לבחור תקרה מעוצבת שתתאים לאופי המשרד, חשוב לקחת בחשבון את הפרמטרים הבאים:

    1. איך היא תשמש אתכם – התקרה חייבת לבצע את תפקידה ולבודד רעשים ולספוג קולות. לכן, לפני הבחירה בעיצוב, תראו שזו תקרה איכותית ויעילה שתענה על הצרכים של המשרד. 
    2. מראה – יש משרדים שרוצים להראות יותר אלגנטיים ומודרניים, ולכן יוכלו לבחור בתקרה אקוסטית שחורה, ויש משרדים שלהם תתאים יותר תקרה אקוסטית דמוי עץ שמשדרת מראה רגוע וחמים. לכל משרד יש אופי אחר, וכמות התקרות האקוסטיות המעוצבות הקיימות בשוק היא ענקית, ואפשר למצוא אחת שתתאים לכל משרד.
    3. תקציב – יש תקרות אקוסטיות זולות ויש כאלה יקרות יותר, וצריך לקחת בחשבון את התקציב שלכם, את שטח התקרה עליה תותקן התקרה האקוסטית ואת איכות החומר של התקרה.

    משרדי עבודה חייבים להיות מתוכננים כך שתהיה בהן אפקטיביות מירבית של סביבת עבודה שקטה המאפשרת לעובדים לשמור על ריכוז גבוה ולייעל את עבודתם. על כן, תקרה אקוסטית למשרד היא פתרון פונקציונאלי נהדר שגם מוסיף פן עיצובי מרהיב לכל משרד.

    כותב המאמר: אלמוג קינן

    מאמר זה וכל התוכן באתר נכתב על ידי אלמוג קינן ואנשי מקצוע מנוסים בתחום פתרונות האוקסטיקה. כל זאת בכדי לתת לכם את המידע המדוייק והעדכני ביותר.

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך