תקרת צמר עץ אקוסטית

    להזמנות ומידע נוסף השאירו פרטים או התקשרו:
    053-633-0027

    בשליחת טופס זה הנך מאשר/ת את תנאי השימוש ואת מדיניות הפרטיות באתר.

    תקרת צמר עץ אקוסטית – מה זה? בואו נודה על האמת, הקשר בין צמר לעץ לא ממש מובן לנו ומה בדיוק הם עושים בתקרה… אז בואו נבין קודם כל מה זה אקוסטיקה, ואיך מייצרים תקרה משתמשת בצמר עץ כדי לספק אקוסטיקה איכותית.

    תקרת צמר עץ אקוסטית מיוצרת מסיבי עץ דקים וחזקים שאחוזים בתערובת עם דבקי בנייה חזקים במיוחד. לתערובת מוסיפים חומרי בנייה שונים. לבסוף יוצרים ממנה משטחים מלבנים או מרובעים בעובי וגודל משתנים לפי הצורך.

    יתרונות של תקרות עץ אקוסטיות

    את המשטחים מסדרים בתקרה אחרי עיבוד שכולל גם עיצוב ואסתטיקה. ניתן לקבל תקרת צמר עץ יפהפייה עם מראה עץ קסום וטבעי, או לשלב אותה עם מגוון חומרים לנראות מקסימלית.

    מה שיפה בתקרת צמר עץ זה שמדובר בחומר אורגני. זה אומר שהאור בחדר יהיה רך יותר, ונצטרך פחות להשתמש בתאורה מלאכותית. זה אומר שאנחנו פשוט מכניסים את הטבע, עם היופי והאיכות הייחודים לעץ.

    YouTube video

    כל תקרה אקוסטית היא תקרה שמשתמשת באופני בנייה מתקדמים ליצירת מרקמים ותצורות מבניות שיוצרים אקוסטיקה, כלומר:

    • בידוד רעשים מבחוץ ולהפך
    • מניעת הד מתמשך של גלי קול
    • ולכן גם אפשרות לצלילים ברורים חדים ומובחנים במיוחד

    איך נוצרת תקרה אקוסטית?

    המרקם המיוחד של תקרה אקוסטית מונע את אפקט ההדהוד שנוצר באופן טבעי בכל אחת הדפנות שסוגרים מבנה סגור. למה בעצם נוצר הדהוד?

    כאשר גל קול פוגש עצם קשיח הוא פוגע בו, ואחר כך עושה את דרכו בחזרה. זה נקרא הד בשפה פשוטה. באופן זה נוצרת התמשכות של הצליל. הצליל חוזר מכיוונים שונים באופן סימטרי יותר או פחות. 

    YouTube video

    בחלל פתוח באופן טבעי אין קירות ותקרה וכך ההד לא מגיע מהם. לעומת זאת בכל שטח יש קרקע שממנה הצליל כן מהדהד, אך עדיין ההד חלש מאוד ומורגש במידה מועטה. החלל הפתוח האינסופי הוא כמובן איזשהו ייצוג תיאורטי של מרחב ללא הד כלל, משהו שלא באמת קיים בכדור שלנו.

    בנייה אקוסטית

    בנייה אקוסטית מנסה לחקות את אי ההדהוד הספציפי לחלל שהוא פתוח לחלוטין, זה שקיים רק באופן תיאורטי. בכל דפנות החדר האקוסטי ניתן ליצור מבנים מיוחדים שסופגים את הרעשים ומונעים הדהוד הודות למרקם שלהם, שלא מאפשר את המעבר לגלי הקול – גלים שמורכבים מתנודות זעירות באוויר. 

    גם בחדר שלא בנוי כולו באופן אקוסטי, יש משמעות גדולה לתקרה אקוסטית. כלומר, די בכך שהתקרה אקוסטית כדי להשיג שיפור משמעותי בעוצמת הרעש בחדר ובידוד גבוה שלו. בחדרים עם תקרה אקוסטית נרגיש מיד בהבדל גם אם אין לנו אוזן רגישה במיוחד. 

    YouTube video

    למה משמשת תקרה אקוסטית?

    תקרה אקוסטית משמשת לשתי פונקציות עיקריות:

    1. שמירה על חלל שקט ונעים יותר – באין רעשים מבחוץ ובספיגת הרעשים שמתוך החדר, מאפשרת תקרה אקוסטית חדר שבו כל רעש מורגש הרבה פחות בהשוואה לחדרים ללא תקרה אקוסטית, בנוסף היא מונעת כניסתם של רעשים מחוץ לחדר מה שעוזר במיוחד לשמור על חדר שקט בסביבה רועשת.
    2. שמירה על צלילים מובחנים חדים ואחידים בחדר – כדי שנוכל להנות ממוסיקה מוקלטת אנו מעוניינים שכל כלי יפיק את הצליל שלו באופן מובחן וברור מאוד. זה מה שקורה באולפני הקלטות: הם משתמשים בתקרה (וגם רצפה וקירות) אקוסטיים כדי לאפשר איכות גבוהה של כל צליל שמוקלט באולפן.

    אז איפה משתמשים בתקרה אקוסטית?

    • אולפני הקלטות, כמו שכבר ציינו
    • אולמות אירועים, שם הרעש יכול להוציא מהדעת
    • מרכזי קניות, כדי שיהיה נעים יותר לקנות
    • משרדים ומשרדי אופן ספייס שבהם חשוב שעובדים יוכלו להתרכז
    • מגורים לגיל השלישי או לאוכלוסיות שרגישות לרעשים 
    • במגוון מרכזים ציבוריים כמו מרפאות, מוסדות לימוד וכו'

    ולכל מי שרוצים לשפר את איכות החיים באמצעות הפחתת רעשי רקע מכבידים ומיותרים. תקרת צמר עץ אקוסטית היא פתרון מושלם לאולפני הקלטות, אולמות אירועים, חנויות, משרדים עסקים ובתים פרטיים. לכל מי שרוצים תקרה אקוסטית איכותית, עם אסתטיקה ייחודית. 

    כותב המאמר: אלמוג קינן

    מאמר זה וכל התוכן באתר נכתב על ידי אלמוג קינן ואנשי מקצוע מנוסים בתחום פתרונות האוקסטיקה. כל זאת בכדי לתת לכם את המידע המדוייק והעדכני ביותר.

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך