תקרת ספוג מלמין אקוסטי

    להזמנות ומידע נוסף השאירו פרטים או התקשרו:
    053-633-0027

    בשליחת טופס זה הנך מאשר/ת את תנאי השימוש ואת מדיניות הפרטיות באתר.

    לתקרת ספוג מלמין אקוסטי יש תכונות גבוהות בספיגה של רעשים חזקים, ועל כן היא מתפקדת מצויין כתקרה אקוסטית שמתאימה לחדרי הקלטה, אולמות קולנוע ותיאטרון, מתקני ספורט, משרדי עבודה, מפעלי ייצור, מטווחים ועוד. במאמר הבא נלמד מהו בכלל הספוג הזה, מה השימושים שלו, היתרונות ועוד.

    מהי תקרת ספוג מלמין אקוסטי

    תקרת ספוג מלמין אקוסטי היא תקרה שעשויה מחומר ספוגי בשם מלמין שהוא חומר בידוד מצויין. את הספוג ניתן לרכוש במידות עובי שונות שמשפיעות על התכונות האקוסטיות של התקרה. ספוג מלמין נחשב לאחד מהחומרים הכי מבודדי רעש שקיימים כיום, והוא מצויין בספיגה של רעשים חזקים מאוד. 

    צבעו של הספוג הוא נייטרלי, ולכן התקנת תקרת ספוג מלמין אקוסטי, מתאימה למגוון רחב של חללים. יתר על כן, הספוג חסין בפני אש ועומד בפני טמפרטורות גבוהות, כך שהוא גם מתאים לתקרה בה יש סיכונים לשריפות כמו למשל במפעלים או מטווחים.

    תכונה נוספת של הספוג שמקנה לו יתרון, היא הגמישות שלו. לכן, בעת התקנת התקרה האקוסטית, יותר קל להדביק או להניח אותה בצורה חצי שקועה. 

    YouTube video

    שימושים נפוצים לספוג מלמין אקוסטי

    השימוש העיקרי בספוג מלמין אקוסטי יהיה לצרכי בידוד רעשים. להלן השימושים הנפוצים ביותר:

    • בידוד קירות פנימיים בבית, כך למשל אם רוצים לבנות אולפן הקלטות או חדר מוזיקה בבית, הרעש לא יעבור ליתר החדרים שבבית.
    • מניעת הפרעות רעש  בכל מקום בו יש צורך בקיום ישיבות, או משרדי עבודה בהם שמירה על השקט היא מהותית. 
    • התקנת הספוג במחסנים, מפעלים, בתים פרטיים, מוסדות ציבוריים, ספרייה וכדומה.
    • מתאים מאוד לשימוש במקומות עם רעשים חזקים במיוחד, כמו בחדר מנועים במפעל.
    • משמש גם כחומר חיפוי עבור תקרות ודלתות.

    יתרונות של ספוג אקוסטי מעוצב

    1. הספוג ניחן בתכונות אקוסטיות נהדרות שמסוגלות לבודד רעשים חזקים.
    2. את הספוג ניתן להתקין בקלות בחללים שונים.
    3. הוא מגיע בצורות ועיצובים שונים ולכן יכול להתאים לכל סוג חלל בהתאם לצרכים של כל לקוח.
    4. זהו חומר מצויין למקומות בהם יש מוזיקה כמו חדרי הקלטה, אולמות אירועים, תיאטראות או בתי קולנוע.
    5. עם חומרי הדבקה פשוטים למדי, אפשר להדביק את הספוג על מגוון משטחים, ובין היתר קירות, דלתות ומחיצות גבס.

    התקנת ספוג מלמין

    באמצעות הדבקה ישירה של ספוג מלמין על התקרה או הקירות, ניתן להדביק אותו בקלות ובמהירות. אתם יכולים לבחור האם להדביק אותו בצורה כזו שמכסה את כל שטח הפנים של התקרות או הקירות, או שאתם מעדיפים אותו בצורה של אריחים. את האריחים מתקינים על תקרה אקוסטית מונמכת. כמו כן, ניתן לבחור באיזה צבע להזמין אותו כך שיתאים לחלל המבנה.

    YouTube video

    מחירים של ספוג מלמין

    את מחיר ספוג המלמין קובעים לפי כמות הספוג שאתם צריכים,  ולפי המטר שנקנה לצורך ההדבקה על המשטח. עובי סטנדרטי של ספוג מלמין יעלה בין 100-150 ש"ח ליחידה בגודל של מטר על חצי מטר. יחד עם זאת, ככל שתקנו ספוג עבה יותר, הוא ישרת את תפקידו כמבודד רעשים טוב יותר. לכן עליכם להחליט מה רמת הספיגה של הרעש אותה אתם צריכים, ומה התקציב שאתם מוכנים להשקיע בזה.

    טיפים חשובים

    • כמה שיותר עבה יותר טוב – ככל שאתם בוחרים בספוג מלמין עבה יותר, הוא יכול לספוג יותר צלילים, גם כאלה שמגיעים בתדרים נמוכים. עם זאת, אם קניתם ספוג שאינו מספיק עבה לצרכים שלכם, תמיד תוכלו לרווח אותו קצת רחוק מהקיר, וכך הוא יהיה יעיל יותר בספיגת הרעשים.
    • כיצד להדביק את הספוג – הצורה הכי מומלצת להדביק את הספוג היא בצורה של פירמידות, שמתאימה לתקרה אקוסטית, וצורה נוספת נפוצה היא בצורת קרטוני ביצים. 
    • תקנו רק ספוג מלמין מקורי – בשוק יש הרבה חיקויים זולים של ספוג אקוסטי מלמין שאינו ידידותי לשימוש והוא גם פולט חומרים רעילים. היות ואתם הולכים להדביק את הספוג בביתכם או במקום בו נמצאים אנשים, הפרט הזה חשוב מאוד כדי למנוע נזקים בריאותיים.

    תקרה אקוסטית שעשויה מספוג מלמין, היא שימושית ביותר כאשר רוצים לבודד רעשים חזקים כמו במקומות בהם משמיעים מוזיקה או במקומות עם כלים כבדים שמנפיקים רעש כבד כמו במפעלי ייצור. 

    לספוג מלמין יש יתרונות רבים כמו חומר מבודד מצויין, עמידות בפני אש וטמפרטורות גבוהות, ידידותי לסביבה וקל להדבקה. יתר על כן, הספוג יכול להגיע בצבעים שונים לפי הזמנה אישית, כך שניתן להתאים אותו לסוגי חללים שונים.

    כותב המאמר: אלמוג קינן

    מאמר זה וכל התוכן באתר נכתב על ידי אלמוג קינן ואנשי מקצוע מנוסים בתחום פתרונות האוקסטיקה. כל זאת בכדי לתת לכם את המידע המדוייק והעדכני ביותר.

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך