פתרונות אקוסטיים לבית

    להזמנות ומידע נוסף השאירו פרטים או התקשרו:
    053-633-0027

    בשליחת טופס זה הנך מאשר/ת את תנאי השימוש ואת מדיניות הפרטיות באתר.

    בבתים רבים סובלים מרעש בצורה שמפריעה לשגרה התקינה של החיים בבית. בעזרת מספר פתרונות אקוסטיים הבית שלכם יכול לחזור להיות שקט ואתם תפסיקו לסבול מרעשי רקע שונים. כאן תקבלו סקירה כל מה שצריך לדעת לגבי פתרונות אקוסטיים לבית.

    החשיבות של אקוסטיקה בבתים פרטיים

    אם אקוסטיקה נשמעת לכם כמו משהו שחשוב בעיקר במשרדים, חללי עבודה, מסעדות או אולמות, חשוב לדעת שגם בבתים פרטיים יש לאקוסטיקה חשיבות רבה. בית שבנוי נכון מבחינה אקוסטית יכול ליהנות משקט ואפשרות לשהייה נוחה יותר בבית, בלי שפעילות אחת מפריעה לחברתה, ובלי שהעובדה שגרים לידכם עוד אנשים מפריעה לשגרה שלכם.

    תקרת טיח אקוסטי

    ביצוע בידוד אקוסטי

    בידוד אקוסטי בבית יכול לבוא לידי ביטוי בשני אופנים. האופן הראשון הוא בידוד שנועד למנוע חדירה של רעשים מחוץ לבית. בין אם מדובר על רעשים שמגיעים אלינו מהרחוב, מהגינה של השכנים או דרך קירות הבתים המשותפים. הסוג השני הוא בידוד אקוסטי שקשור לרעשים שמגיעים בתוך הבית ונועד לאפשר לכמה אנשים לבצע פעילויות שונות ברחבי הבית בלי להפריע אחד לשני.

    שימוש בחומרים חוסמי רעש

    השימוש בחומרים חוסמי רעש יכול להיעשות כבר בשלב הבנייה. עיצוב נכון של קירות הבית והתקרה מאפשרים לכם להתגבר על חלק ניכר מבעיות הרעש. היתרון בשיטה הזו היא שאתם יכולים ממש לייצר את הבית בצורה כזו שהוא יהיה שקט יותר. ישנם חומרים מסוימים שבהם מתאים לעשות שימוש רק בשלב הבנייה, ולאחריו כבר תאלצו לעשות שימוש בחומרים אחרים.

    שימוש בחומרים חוסמי רעש נועד גם למנוע חדירה של רעשים מבחוץ, ויחד עם זאת כדי גם לבנות את הקירות הפנימיים בבית בצורה כזו שרעש לא יזלוג מתוך החדרים החוצה או אחד לשני. כך ניתן לבצע בכל חדר פעילות רועשת יחסית בלי להפריע לשוהים האחרים בבית.

    בדרך כלל בבתים אין צורך לעשות שימוש בחומרי הבידוד החזקים ביותר אלא די בחומרי בידוד פשוטים וזולים יותר, כיון שהרעש שאותו אתם מנסים למנוע אינו רעש של אולמות או מקומות שבהם נערכים אירועים אלא רעש סביר של התנהלות יומיומית, שפשוט יכול להטריד אתכם.

    אלמנטים סופגי רעש מומלצים

    את האלמנטים סופגי הרעש ניתן לחלק לשני סוגים עיקריים. הסוג הראשון הוא אלמנטים שאנחנו יכולים להרוויח מהקיום שלהם בלי קשר להיותם מבודדי רעש. שני אלמנטים בולטים מהסוג הזה הם שטיחים ווילונות. שטחים מאפשרים לנו לבודד בצורה די יעילה את הרעש שמגיע מהקומות שנמצאות מתחתינו, בתנאי כמובן שהשטיח מספיק עבה ועשוי מבד שבולע רעשים.

    אותו הדבר נכון גם ביחס לוילונות שבחירה נכונה שלהם יכולה לעזור לנו לסנן רעשי רקע שמגיעים מבחוץ ונכנסים דרך החלונות. שני האלמנטים הללו יכולים להיות יעילים במניעה של רעש, אולם אין לצפות שהם ימנעו חדירה של רעש באופן הרמטי.

    הסוג השני של אלמנטים מונעי רעש קשור לאלמנטים שהם חלק מהותי מהבית. בין האלמנטים הללו ניתן למנות את התקרות האקוסטיות, המחיצות ועוד. 

    תקרה אקוסטית

    תקרה אקוסטית לבית היא תקרה מיוחדת שעשויה בצורה כזו שהיא בולעת את הרעשים שמושמעים בחלל שבו היא נמצאת. תקרה אקוסטית נבנית מתחת התקרה הרגילה של הבית, וניתן להתקין אותה גם הבית שלכם כבר בנוי לגמרי. התקרה גם מאפשרת לשמוע בצורה ברורה יותר את מי שמדבר בחלל החדר אם החדר שקט, וגם בולעת רעשים אם יש כמה פעילויות רועשות המתרחשות בו זמנית.

    מחיצות אקוסטיות

    מחיצות אקוסטיות נפוצות בעיקר במשרדים והן נועדו לחלק חלל אחד למספר חללים בצורה כזו שמונעת מעבר של רעש ביניהם. ניתן להתקין מחיצות אקוסטיות בבית, בסלון או בחלל אחר כדי לייצר מספר חללי עבודה שבהם כל אחד יוכל לעבוד בצורה נוחה בלי להפריע לאחרים. 

    בהתקנה של מחיצות אקוסטיות בבית מומלץ כמובן להתקין מחיצות ניידות כדי לא להפסיד את האפשרות ליהנות משטח גדול בעת הצורך. ישנן גם מחיצות קבועות שבדיוק כמו קיר פשוט מחלקות בצורה שלא ניתנת לשינוי חלל אחד למספר חללים קטנים יותר. 

    מניעת זליגה של רעש מחוץ לחדר

    לעיתים הבעיה היא דווקא זליגה של רעש מחוץ לחדר, דבר שעלול להפריע לשאר בני הבית או לשכנים. הבעיה הזו נפוצה בעיקר בבתים שבהם יש חדר מוזיקה או חדר משחקים רועש. כדי למנוע את זליגת הרעש ניתן לחפות את קירות החדר בבדים שפשוט בולעים את הרעש, או במקרים קיצוניים יותר בלוחות שעם שמספקים בידוד רעש ברמה גבוהה. 

    פתרונות אקוסטיקה לחדר שינה

    בידוד רעש מקיר משותף עם שכנים

    מטרד רעש די מרכזי שנפוץ מאוד בבתים משותפים הוא רעש שעובר דרך הקירות מהבתים של השכנים. כדי למנוע את הרעש הזה ישנם מספר חומרים שבהם אתם יכולים לחפות את הקירות של הבית שלכם. החומרים הללו יכולים להיות מודבקים על הקיר או שכבר בשלב הבנייה הם משולבים בתוך הקיר, והם עשויים בצורה כזו שהם מבודדים את הרעשים כדי למנוע את חדירתם דרך הקירות.

    חלונות ודלתות

    לא מעט בתים עושים שימוש בחומרים אקוסטיים טובים אולם שוכחים לטפל ברעש שנכנס לבית דרך החלונות והדלתות. המקומות הללו שמהווים חללי כניסה גדולים לרעש חייבים להיות אטומים עד כמה שניתן. ביחס לחלונות חשוב לבחור חלונות בעלי זכוכית כפולה לחסימה מרבית של רעש. גם את הדלת כדי לבחור כך שהיא תמנע מעבר של רעשים ככל שניתן. 

    לסיכום, שימוש באלמנטים אקוסטיים ובחומרים מונעי רעש יכול להפוך את השהות שלכם בבית לנעימה הרבה יותר. את האלמנטים ניתן לחלק לשני סוגים עיקריים, כאשר חלק מהם נועדו רק כדי למנוע רעש ואילו אחרים הם אלמנטים שכנראה נמצאים בבית שלכם בכל מקרה, רק חשוב לבחור אתם בצורה כזו שבאמת תמנע מעבר של רעשי רקע מטרידים. 

    כותב המאמר: אלמוג קינן

    מאמר זה וכל התוכן באתר נכתב על ידי אלמוג קינן ואנשי מקצוע מנוסים בתחום פתרונות האוקסטיקה. כל זאת בכדי לתת לכם את המידע המדוייק והעדכני ביותר.

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך