תקרת צמר זכוכית

    להזמנות ומידע נוסף השאירו פרטים או התקשרו:
    053-633-0027

    בשליחת טופס זה הנך מאשר/ת את תנאי השימוש ואת מדיניות הפרטיות באתר.

    צירוף המילים תקרה, צמר וזכוכית, נשמע לנו בהתחלה כצירוף אקראי – מה הקשר בין צמר לזכוכית ומה הם עושים בתוך תקרה? אבל תקרת צמר זכוכית היא אחת התקרות המבוקשות ביותר כיום למגוון מבנים ציבוריים ופרטיים, הודות ליתרונות ולפתרונות שהיא מספקת. מה זה תקרת צמר זכוכית ולמה היא כ"כ מבוקשת?

    מהי תקרת צמר זכוכית

    תקרת צמר זכוכית היא סוג של תקרה אקוסטית המיוצרת מסיבי זכוכית הנקראים פיברגלס. מחומר הגלם של הזכוכית מפיקים סיבים דקים וחזקים, שאותם מערבים עם דבקי בנייה עוצמתיים. לתערובות הללו מוסיפים חומרי בנייה שונים, עד שמקבלים את התערובת הרצויה. בשלב הבא יוצרים מהתערובות אריחים, בגדלים וצורות משתנים. 

    האריחים עוברים עיבודים ומציגים מראה אסתטי, מודרני ואפילו מתוחכם. בנוסף, אריחים של צמר זכוכית יכולים להשתלב עם מגוון חומרי בנייה ותקרות שונות, כמו גבס, עץ וכדומה – כך שניתן לקבל מגוון ענק של תקרות בכל סגנון עיצובי שנבחר, ועדיין לשמור על האקוסטיקה והפונקציונליות של תקרת צמר זכוכית.

    תקרה אקוסטית מינרלית

    קצת על תקרה אקוסטית

    כדי שנוכל להעמיק את ידיעתנו על תקרה אקוסטית עלינו להבין ראשית כל מושגים בסיסיים בתורת האקוסטיקה – תורת הרעש.

    על רעש, הד ומושגים בסיסיים באקוסטיקה

    רעש הוא פרשנות של המוח שלנו לתנודות באוויר. התנודות מתאפיינות בצורה גלית, לכן מקובל לדבר על גלי קול. גלי קול נבדלים זה מזה במהירות, בתדירות ובעוצמה שלהם. גלי קול שנעים באופן חופשי במרחב פתוח ממשיכים בדרכם במהירות הקול תוך דעיכה טבעית שתלויה בעוצמת הרעש ובסוג החלל. 

    במרחב סגור זה שונה – גלי הקול נתקלים בדרכם בקירות, בתקרה וברצפה. ההיתקלות בהם יוצרת אפקט של חזרה – גלי הקול ממשיכים בחלקם לעבור דרך הקירות והתקרה, ובחלקם חוזרים אלינו במסלול הפוך. זה נקרא הד. כדי למנוע היווצרות של הד, או אפקט חזרתי של גלי הקול, יש צורך לדמות חלל פתוח. זה בדיוק מה שעושה הארכיטקטורה האקוסטית.

    YouTube video

    תקרה שבנויה באופן אקוסטי

    בייצור תקרה אקוסטית משתמשים בעקרונות הבנייה של ארכיטקטורה אקוסטית. זוהי תקרה בעלת מבנה מיוחד, לרוב מספר שכבות, תערובות או סיבים שמסוגלים ליצור אפקט מדמה למרחב פתוח – להבדיל מתקרה רגילה שיוצרת הדהוד. תקרה אקוסטית 'בולעת' קולות. היא בעלת תכונות מבודדות מיוחדות הודות למבנה מורכב. 

    בידוד דו כיווני

    ה'בליעה' של קולות (כלומר, מניעת המשך של גל הקול או חזרה שלו) היא דו כיוונית: התקרה מבודדת את החדר גם מקולות מבחוץ, שלא מגיעים אליו, וגם הקולות שבתוך החדר בלתי נשמעים מחוצה לו. בנוסף הקולות שנשמעים בחדר הם ברורים איכותיים וחדים מאוד.

    למה משמשת תקרה אקוסטית?

    תקרה אקוסטית שימושית במיוחד למקומות שמתעסקים עם רעש ובעיקר עם מוסיקה: אולפני הקלטות, אולמי אירועים. אך ממש לא רק. היום מקובל לעבוד באופן ספייס, ועם כל היופי, אין גבול לרעש שחלל כזה מייצר.

    תקרת מתכת אקוסטית

    סביבת עבודה היברידית היא כזו שמותאמת לתנאי העבודה, למשל, חלל לעבודה שדורשת ריכוז ושקט חייב להיות מבודד ואקוסטי. כאן באה התקרה האקוסטית לעזרה עבור חברות ארגונים ומשרדים.

    גם בחנויות, מרפאות, מרכזים ציבוריים משתמשים רבות בתקרה אקוסטית, כיד ליצור חללים שקטים ונעימים יותר עם חווית שהות משופרת. לבסוף תקרה אקוסטית משמשת גם בבתי מגורים.

    תקרה אקוסטית איכותית היא תקרה שבה משקיעים בעיקר במבנה, בצורה ובעיבוד החומרים. תקרת צמר זכוכית היא דוגמא מעולה לתקרה סופר פונקציונלית שמיוצרת בתהליך חכם למקסימום אפקטיביות ואסתטיקה. 

    כותב המאמר: אלמוג קינן

    מאמר זה וכל התוכן באתר נכתב על ידי אלמוג קינן ואנשי מקצוע מנוסים בתחום פתרונות האוקסטיקה. כל זאת בכדי לתת לכם את המידע המדוייק והעדכני ביותר.

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך