תקרת פוליאסטר- PET

    להזמנות ומידע נוסף השאירו פרטים או התקשרו:
    053-633-0027

    בשליחת טופס זה הנך מאשר/ת את תנאי השימוש ואת מדיניות הפרטיות באתר.

    פוליאסטר הוא חומר המוכר לנו מתעשיות שונות: מטקסטיל ואופנה דרך כלי בית ורהיטים ועד לתעשיית הבנייה. השימוש בפוליאסטר לתעשיית הבנייה רווח כיום הודות לתכונות הייחודיות לחומר. 

    פוליאסטר הוא חומר לא אורגני, הוא מיוצר בתהליך מיוחד של זיקוק חומרי נפט. תגובה כימית מורכבת מביאה לתוצר הלוואי המוכר לנו כפוליאסטר, שבמתואר בז'רגון המקצועי כפולימרים עשויים שרשראות ארוכות בעלי תכונות אופייניות. 

    את התכונות האופייניות, שכוללות למשל גמישות, עמידות גבוהה ועוד, מנצלים במגוון תעשיות. בתעשיית הבנייה מנצלים את התכונות של פוליאסטר שבהן משתמשים גם בטקסטיל. למעשה, סיבי פוליאסטר דקים יוצרים מעין בד סינטטי שמתאים לחיפוי מבנים, לצורך איטום, בידוד, הולכה, או יצירת אפקטים עיצוביים מרהיבים כגון אפקטים של תאורה משתנה ועוד. 

    YouTube video

    תקרת פוליאסטר – התקרה של גמישות החומר

    אז גם לייצור תקרה אקוסטית משתמשים בפוליאסטר. כאן מנצלים בין השאר את תכונת הגמישות שלו. כדי להבין מדוע, עלינו להבין ראשית כל מהי תקרה אקוסטית ואיך היא מתקבלת.

    תקרה אקוסטית יודעת לספוג רעשים. באופן רגיל רעשים נעים באוויר, וכשהם פוגשים במשטח נוקשה כמו תקרה, הם חוזרים בחזרה לאחור. זה נקרא בעברית פשוטה הד. הד יוצר התמשכות של הצלילים, פיזור שלהם, וריבוי רעשים. תקרה אקוסטית מדמה חלל פתוח ללא תקרה, בו, למעשה, הקולות לא נתקלים במשטח נוקשה אלא דועכים באופן טבעי.

    היינו חושבים שתקרה אקוסטית מחייבת ייצור מחומר מסוים, חומר אקוסטי. אך עיון קצר מגלה שזה לא נכון. תקרה אקוסטית מיוצרת מחומרים שונים: עץ, מינרלים, מתכת, טיח, גבס ועוד. ולמה? כי ליצירת אקוסטיקה מה שנדרש זה טקסטורה נכונה, טקסטורה של נקבים וחללים שבהם הרעש נספג. 

    כך ניתן להפיק תקרה אקוסטית גם מפוליאסטר, ע"י יצירת מרקם דרוש עם סיבים דמויי גליל שבתוכם הרעש יכול להיספג. מלבד לשיפור האקוסטי המושג, יש לתקרת פוליאסטר עוד המון יתרונות!

    חיפוי קיר אקוסטי

    מהם היתרונות של אריחי פוליאסטר?

    • קשיחות ועמידות גבוהה בפני רטיבות, חום, שחיקה, לא משמרת את קרדית האבק
    • גמישות גבוהה למגוון ביצועים, התאמת רמה אקוסטית, עובי האריחים, צורת התקרה ועוד לפי צורך
    • ניתנת למגוון ענק של עיצובים אסתטיים מרהיבים. למשל, תקרת פוליאסטר נצבעת בקלות בכל צבע רצוי; מאפשרת שילוב גופי תאורה וניצול גמישות הפוליאסטר ליצירת אפקטי תאורה מרשימים; מתאימה ליצירת מגוון טקסטורות חזותיות ושילוב חומרים
    • ידידותית לסביבה – בדקו אם תקרת הפוליאסטר שאתם מזמינים עשויה מפלסטיק ממוחזר, תעשיות רבות כיום משתשמשות בחומר ממוחזר או משלבות חלק ניכר של חומר ממוחזר בייצור פוליאסטר, כך התקרה ידידותית לסביבה

    מתי תקרת פוליאסטר מתאימה במיוחד לשימוש?

    בגלל היתרונות הייחודיים של תקרת פוליאסטר, אין ספק שהיא מתאימה במיוחד לשימוש במקרים רבים כמו:

    • כאשר יש צורך לנקוט אסתטיקה מירבית והגנה מפני אבק, כגון בגני ילדים, מרפאות וכו'
    • כאשר נרצה להשיג אפקט אקוסטי משמעותי – באופן ספייס, משרדים ובתי מגורים
    • כאשר נרצה לקבל אפקטי תאורה ייחודיים – באולמות אירועים ובתים פרטיים

    פוליאסטר, חומר שהתגלה רק ב-200 השנים האחרונות אבל כבש בסערה את עולמות התעשייה השונים. בשנים האחרונות המגמה בייצור פוליאסטר היא שימוש בחומרים ממוחזרים (כגון מבקבוקים ועוד), מה שהופך את החומר לידידותי במיוחד לסביבה ותורם לקיימות.

    כותב המאמר: אלמוג קינן

    מאמר זה וכל התוכן באתר נכתב על ידי אלמוג קינן ואנשי מקצוע מנוסים בתחום פתרונות האוקסטיקה. כל זאת בכדי לתת לכם את המידע המדוייק והעדכני ביותר.

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך