תקרת מתכת אקוסטית

    להזמנות ומידע נוסף השאירו פרטים או התקשרו:
    053-633-0027

    בשליחת טופס זה הנך מאשר/ת את תנאי השימוש ואת מדיניות הפרטיות באתר.

    בתקרת מתכת אקוסטית כולנו ודאי נתקלנו, אבל מה היא בדיוק? ובעיקר – מהם היתרונות והחסרונות של תקרת מתכת אקוסטית? רמז: תקרה סופר פונקציונלית שמספקת הרבה יותר מאשר אקוסטיקה.

    תקרת מתכת אקוסטית זו תקרה המיוצרת מאריחי פח מגולוון. כדי ליצור תקרה אקוסטית מאריחי פח מקפידים על מרקמים ייחודיים של האריחים – לרוב המרקם מחורר או דמוי כוורת. ניתן ליצור גודלי חירור שונים מה שמשפיע על איכות האקוסטיקה.

    יתרונות של תקרה אקוסטית ממתכת

    • תקרה קלה במיוחד להתקנה
    • עמידה, מתאימה למקומות בעייתיים, למשל מקומות רטובים או תעשייתיים
    • מאפשרת נגישות גבוהה לצנרת וכבלים
    • מספקת אקוסטיקה ובידוד רעשים
    • אפשרויות רבות לבחירה, כמו: גודל האריחים, גודל החירור
    • יחסית לתקרה אקוסטית ניתנת להשגה במחיר אטרקטיבי
    • ניתן להגיע למגוון עיצובים וליצור תקרה שהיא לא רק אקוסטית אלא אף אסתטית ונעימה למראה

    חסרונות של תקרה אקוסטית ממתכת

    החיסרון של תקרה אקוסטית ממתכת היא רמת האקוסטיקה הנמוכה יחסית. אפשר להתגבר על החיסרון בקלות ולהוסיף לאריחי המתכת גם צמר סלעים או כל תערובת אקוסטית מינרלית

    YouTube video

    האם תקרת מתכת מתאימה לבית פרטי?

    בגדול, השאלה הזו היא לא שאלה פשוטה. הרי לא כל בית פרטי בעל אותם הצרכים הן במובן העיצובי והן במובן האקוסטי הפרקטי. תקרת המתכת תוכל להתאים למי מאיתנו שרוצה למנוע רעש חיצוני גדול, אך גם מעוניין לתת לביתו מראה עיצובי תעשייתי שיקי שיבדיל את עיצוב הבית שלו, בפער עצום, מכל בית אחר. 

    איפה מתאים במיוחד להשתמש בתקרת מתכת אקוסטית?

    במקומות שבהם מצד אחד לא דרושה רמה גבוהה מאוד של אקוסטיקה (שכן כמו שאמרנו זו אינה מעלתה העיקרית של תקרת מתכת אקוסטית) ומצד שני דרושה תקרה מאוד גמישה, קלה להתקנה ובעיקר כזו שמאפשרת נגישות גבוהה לצינורות, כבלים וחוטי חשמל. 

    למשל, בסביבה תעשייתית משתמשים לעתים קרובות בתקרת מתכת אקוסטית. שם, הצורך באקוסטיקה אינו גבוה וניתן להסתפק ברמת אקוסטיקה בינונית, ומצד שני יש צורך במעבר מספר רב של חוטים וצינורות. בנוסף זוהי תקרה עמידה מאוד שלא רגישה לרטיבות, בקטריות וחום ולא נוטה לצרוך תיקונים, עוד יתרון שהופך אותה מתאימה במיוחד לסביבה תעשייתית.

    איפה לא נשתמש בתקרת מתכת אקוסטית? באולפני הקלטות מומלץ להעדיף רמת אקוסטיקה מינרלית, אך ניתן כן לשלב תקרת מתכת אקוסטית על שלל יתרונותיה ולהוסיף מעליה תערובת מינרלית אקוסטית להשגת ספיגת רעשים מיטבית.

    תקרה אקוסטית מעוצבת ממתכת

    ישנם לא מעט סוגים של תקרות אקוסטיות מעוצבות שכולנו נתקלנו בהן. החל מתקרות מתכת אקוסטיות – תקרות מחוררות בעלות טקסטורות מתחלפות, יפהפיות. ועד  קונסטרוקציות מתכת מיוחדות כוללות תקרות בעלות שקעים ותבליטים, בצורות, צבעים ומרקמים משתנים כיד הדמיון הטובה. התקרה ניתנת לשילוב עם עץ או גבס מה שמגדיל עוד יותר את אפשרויות העיצוב. הגוון המתכתי הקר יוצר אווירה מקצועית, אלגנטית, נקייה ואסתטית.

    תקרת אלומיניום

    אלומיניום הוא חומר מצוין לתקרות מתכת אקוסטיות, בגלל שהחומר עצמו הוא זול במיוחד וגם גמיש ומאפשר משחק בפן העיצובי של התקרה. תקרות אלומיניום יגיעו בצורת תקרות למלות (תקרה המסודרת בצורת פסים) או תקרות פריקות (תקרות עשויות לוחות המאפשרות גישה לתעלות מיזוג במידת הצורך) ואפילו בעיצובים שונים לפי צרכי הלקוח.

    תקרה אקוסטית – כדי לשפר את איכות החיים

    תקרה אקוסטית היא תקרה שסופגת רעשים. מה זה אומר? זה אומר שבמקום שהרעש = גלי הקול שנתקלים בתקרה יחזרו בחזרה באופן המוכר לנו כ'הד', גלי הקול נספגים בתקרה הודות למבנה המיוחד שלה שמדמה מרחב פתוח (שבו גלי הקול לא נתקלים בכלום ולכן לא חוזרים). ספיגת הרעש ומניעת ההדים יוצרת סביבה שקטה ורגועה הרבה יותר, שבה הקולות הנשמעים הם ברורים ואחידים ולא מפוזרים.

    איך איכות החיים משתפרת עם תקרה אקוסטית? תלוי, כמובן, באיזה חלל מותקנת התקרה:

    • בבית – פחות רעש מבחוץ, פחות רעש מבפנים. סביבה ביתית שקטה מאפשרת נינוחות, הקשבה ורגיעה.
    • במשרד / בעסק – שקט = ריכוז, ולכן גם עבודה פורייה יותר. פתאום כולם.ן מספיקים יותר…
    • בחנות / קליניקה – הקנייה ההמתנה והשהות הופכות נעימות יותר. פתאום יש הרבה יותר לקוחות!

    שלא לדבר על אולמות אירועים / כינוסים שבהם תקרה אקוסטית היא צורך קריטי.

    כיצד לבחור אריחי תקרה אקוסטית ממתכת

    בחירת אריחי תקרת מתכת אקוסטית תלויה כמובן במספר גורמים:

    • שטח התקרה אותה אנו רוצים להתקין
    • סוג התקרה 
    • הקבלן שבחרנו
    • מאפיינים מיוחדים: אם בחרנו בקונסטרוקציות מיוחדות או שמדובר בשטח מאתגר במיוחד להתקנה, הבחירה עלול להיות מושפעת גם מגורמים אלו

    מחיר של תקרת מתכת אקוסטית? 

    הקלות שבה ניתן להתקין תקרת מתכת אקוסטית יוצרת גם מחיר אטרקטיבי. בסה"כ טווח המחירים המצוי עבור התקנת תקרת מתכת אקוסטית הוא בין 180 ל-250 ש"ח.

    התקנת תקרת מתכת אקוסטית היא קלה וחסכונית. מבלי לשלם מחיר גבוה ניתן לקבל תקרה שהיא גם סופגת רעשים וגם עמידה במיוחד, מתאימה למגוון סביבות וחוסכת עלויות, וכמובן – מאפשרת מגוון עיצובים לפי צרכנו.

    כותב המאמר: אלמוג קינן

    מאמר זה וכל התוכן באתר נכתב על ידי אלמוג קינן ואנשי מקצוע מנוסים בתחום פתרונות האוקסטיקה. כל זאת בכדי לתת לכם את המידע המדוייק והעדכני ביותר.

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך