אקוסטיקה למסעדה

    להזמנות ומידע נוסף השאירו פרטים או התקשרו:
    053-633-0027

    בשליחת טופס זה הנך מאשר/ת את תנאי השימוש ואת מדיניות הפרטיות באתר.

    במסעדה, כמו בכל חלל ציבורי ישנה חשיבות רבה לאקוסטיקה איכותית. בשל המיקום שבו נמצאות מסעדות בדרך כלל וכן לאור הרעש הרב שנמצא במסעדה ומחוצה לה, בתור בעלים של מסעדה אתם חייבים להכיר פתרונות אקוסטיים שונים שיכולים לסייע לכם. כאן תקבלו סקירה על כל הדברים שיכולים לעניים אתכם בתור בעלים של מסעדות.

    סוגי פתרונות אקוסטיים למסעדות 

    הפתרונות האקוסטיים למסעדות הם רבים, וניתן לחלק אותם לשני סוגים עיקריים. הסוג הראשון קשור לפתרונות שבאים על ידי אלמנטים שזהו התפקיד שלהם, כלומר פריטים שכל התפקיד שלהם קשור אך ורק לצד של האקוסטיקה. הסוג השני מדבר על פריטים שאתם בכל מקרה צריכים לוודא שיש במסעדה שלכם, אלא שכדאי לבחור אותם בצורה כזו שהם ישרתו גם את הצד האקוסטי. 

    יתרונות של פתרונות אקוסטיקה במסעדה 

    פתרונות אקוסטיקה במסעדה הופכים אותה קודם כל למקום שיותר נעים לשהות בו, הן עבור הסועדים והן עבור אנשי הצוות של המסעדה. במקום שהם יצטרכו לצעוק אחד לשני ולא יוכלו לשמוע את ההוראות השונות, אקוסטיקה טובה מאפשרת מעבר חד יותר של הצלילים ויחד עם זאת גם נותנת לכל אחד מרחב שיחה פרטי בלי שכולם שומעים את מה שהוא אומר. 

    התקנת תקרה אקוסטית במסעדה

    תקרה אקוסטית היא תקרה שעשויים מחומרים מיוחדים שמצד אחד בולעים את הרעש ומצד שני מאפשרים לנו לשמוע בצורה חדה יותר צלילים. גם אם זה נשמע לכם כמו דבר שסותר אחד את השני, כדאי לדעת שהתקרה לא תפגע ביכולת שלכם לנהל שיחות אחד על אחד, וגם תשפר את היכולת להקשיב למישהו אחד שמדבר כאשר כל האחרים בשקט.

    תקרת למלות

    בחירת תקרה אקוסטית מעוצבת 

    בבחירה של תקרה אקוסטית למסעדה חשוב להקפיד לא רק על האיכות של האקוסטיקה אלא גם על הנראות שלה. במסעדה ישנה חשיבות רבה לנראות של התקרה וכיום אתם בהחלט לא צריכים להתפשר על אף אחד משני הפרמטרים הללו. קיימות היום מגוון תקרות בשלל עיצובים שגם הולכות לספק לכם אקוסטיקה נהדרת למסעדה שלכם.

    כדאי לבחור תקרה אקוסטית מעוצבת בצורה כזו שהיא תתאים לשאר האלמנטים של המסעדה, בדגש על האלמנטים האקוסטיים שבה. שילוב של תקרה שמתאימה למחיצות אקוסטיות יכול להפוך את המסעדה לחלל יפה עם אקוסטיקה נהדרת. 

    הנמכת תקרה אקוסטית במסעדה 

    גם אם התקרה במסעדה שלכם קיימת וחשוב לכם לשמור על תקרה גבוהה, ניתן להתקין תקרות אקוסטיות שמותקנות באופן הדוק לתקרה הקיימת. התקרות הללו לא דורשות מכם לגעת בכלל בתקרה של המסעדה, והם יפגעו בצרוה מינימלית בגובה שלה. כאמור, ניתן לבנות אותם בצורה אסתטית כך שאף אחד לא ישים לב שמדובר על תקרה שנועדה למטרות אקוסטיקה. 

    חיפוי קיר אקוסטי למסעדות 

    חיפוי קיר אקוסטי למסעדות נדרש משתי סיבות. הסיבה הראשונה היא כדי למנוע מצב שבו רעש שמגיע מבחוץ מפריע לרווחת הסועדים. במקרים רבים מסעדות נמצאות באזורים רועשים, ולכן המחיצות הללו הן דבר כל כך חשוב.

    מנגד, חשוב גם לא להפריע לאנשים שנמצאים סביב המסעדה. המחיצות הללו עוזרות לכם להשאיר את כל הרעש שנמצא במסעדה בתוכה, בלי שהמוזיקה או הרעש שהסועדים עושים יצא החוצה. בנוסף, מחיצות אקוסטיות איכותיות מאפשרות לסועדים לנהל שיחה אחד עם השני בלי שהשולחנות השונים מפריעים אחד לשני. 

    חיפוי קיר פוליאסטר (PET)

    מחיצות אקוסטיות למסעדה

    מחיצות אקוסטיות למסעדות הן דוגמה נהדרת לפריט שמשרת אתכם לא רק בצד האקוסטי. כדי לערוך אירועים במסעדה אתם זקוקים לחללים נפרדים שבהם יהיה ניתן לערוך את אותם אירועים. מחיצות אקוסטיות הן תנאי הכרחי לכך, והן פשוט מאפשרות לכם לחלק את המסעדה למספר חללים כרצונכם.

    כמובן שיש הכרח לבצע את החלוקה הזו בעזרת מחיצות אקוסטיות כדי שהרעשים בין חדרי האירועים השונים לא יעברו מאחד לשני, וכל אירוע יוכל להתקיים כאילו הוא האירוע היחיד שנערך במסעדה בשעה הזו. 

    מחיצות ניידות

    ברגע שאתם מקבעים את המחיצות במסעדה שלכם, אתם למעשה מגדירים באופן מוחלט את הגודל של החדרים שבהם ניתן לערוך את האירועים השונים במסעדה. בדיוק בשביל למנוע את המצב הזה קיימות כיום מחיצות אקוסטיות ניידות שנעות על גבי מסילות, וניתן לפתוח או לסגור אותן בצורה מהירה ונוחה.

    המחיצות הללו מאפשרות לכם לשנות בצורה מיידית את הגודל של המסעדה, ובמקרה הצורך ניתן כמובן להפוך אותה לאולם אחד גדול. כמובן שכדאי לבחור במחיצות בעלות מראה מתאים כדי לאפשר למי שלוקח חדר לקבל את מלוא תחושת הפרטיות הנדרשת. אם ההפרדה הזו לא חשובה לכם ניתן לעשות שימוש במחיצות זכוכית שקופות, דבר שמתאים יותר לחללי עבודה. 

    YouTube video

    אריחים אקוסטיים שמתאימים למסעדות 

    אלמנט נוסף שכדאי להכיר הם אריחים אקוסטיים שבהם ניתן לחפות את קירות המסעדה. במסעדות רבות בוחרים לעשות שימוש בחיפוי קיר מצמר זכוכית או שכבר בשלב הראשוני בונים את המסעדה בצורה כזו שהקירות שלה מכילים חומר שמבודד רעש. אם אתם נמצאים בשלב שאחרי הבנייה אתם יכולים לעשות שימוש באריחים מיוחדים שמעניקים לכם בידוד אקוסטי.

    את האריחים פשוט מדביקים על הקיר באופן הדוק והם בולעים את הרעש שמגיע מבחוץ ומונעים מהרעש בתוך המסעדה לצאת החוצה. כיום ישנם אריחים במגוון עיצובים כך שאתם יכולים לבחור אותם בצורה כזו שהם ישתלבו היטב בנוף הכללי של המסעדה. את החומר שממנו האריחים עשויים יש לבחור בהתאם לסוג הרעש אותו רוצים למנוע. 

    לסיכום, במסעדה ישנה חשיבות מיוחדת לאקוסטיקה טובה. אקוסטיקה טובה היא תנאי הכרחי לרווחה של הסועדים וגם לכך שבתור אנשי הצוות תצליחו לנהל את המסעדה בצורה טובה. כך קיבלתם סקירה על מספר אלמנטים שיכולים לעזור לכם לשפר את האקוסטיקה של המסעדה ויחד עם זאת ראיתם שיש להם שימושים גם בתחומים אחרים שיכולים לקדם את המסעדה שלכם. 

    כותב המאמר: אלמוג קינן

    מאמר זה וכל התוכן באתר נכתב על ידי אלמוג קינן ואנשי מקצוע מנוסים בתחום פתרונות האוקסטיקה. כל זאת בכדי לתת לכם את המידע המדוייק והעדכני ביותר.

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך