הכל על חומרים חוסמי רעש

    להזמנות ומידע נוסף השאירו פרטים או התקשרו:
    053-633-0027

    בשליחת טופס זה הנך מאשר/ת את תנאי השימוש ואת מדיניות הפרטיות באתר.

    הרבה אנשים היו חותמים בקלות על קבלת כוח-על חוסם רעש. אבל עד שיהיה כוח-על כזה יש מספיק חלופות כמו, חומרים חוסמי רעש. חומר חוסם רעש הוא חומר שיכול למנוע כניסה ויציאה של קול מחדר או דירה או בניין. חוסם רעש מייצר לנו בידוד אקוסטי ויכול לחסום רעש של רכבים מהרחוב, מוזיקה מהשכנים, ליצור חדר שקט בבית ועוד.

    מה משפיע על כניסה או יציאת רעשים?

    סוג הקיר וסוג התקרה, סוגי דלתות, סוגי, מיקום וכמות חלונות, מכשירים פולטי רעש כמו מזגנים, מיקום חלל המנקז אליו הד ורעש.

    כיצד מונעים רעשים

    הפתרון הכי קל וזמין (בהנחה שלא ניתן לשנות את מבנה הבית ולא רוצים להוציא עוד כסף על החלפת דלתות וחלונות) הוא להשתמש בחומרים חוסמי רעשים אותם מצמידים (חיפוי/מילוי) לתקרה או לקירות. יש מגוון של חומרים עם יכולת בידוד שונה ועלויות, כאשר לשימוש בחומרים אלו יש יתרונות של תוספת בידוד תרמי.  

    חומרים חוסמי רעש 

    • צמר סלעים – חומר בידוד נפוץ מאד, עמיד לחום ואינו חומר דליק (בטיחותי), מלבד היותו מבודד רעשים הוא גם מספק בידוד תרמי של חום וקור ובכך מסייע בצמצום עלויות חימום וקירור. ישנם סוגים שונים של צמר סלעים בהתאם לדחיסות הצמר, ככל שהוא יותר דחוס הוא יותר מבודד. צמר סלעים מגיע בצורת לוחות וניתן לשים אותו בקירות גבס, גגות וכחיפוי לקירות קיימים. יש צמר סלעים בצורת מזרונים (גמיש) לבידוד צינורות מים חמים, גנרטורים וכדומה.
    • צמר זכוכית – חומר בידוד פחות חזק מצמר הסלעים אך זול יותר. מיוצר מסיבי פיברגלס, לרוב משמש לצרכי בידוד בסיסי של מחיצות גבס, גגות רעפים ותקרות. גם חומר זה מושפע מרמת הדחיסות שלו ונותן מענה טוב מבחינת בידוד תרמי. היתרונות של צמר הזכוכית הן שהוא קל וגמיש ולכן ניתן לדחיסה, לא שוקע ולא מתפורר, עמיד לשינוי טמפרטורה, אינו דליק ועמיד לעובש וריקבון.
    • ספוג מלמין – חומר בעל יכולת גבוה של ספיגת רעשים ועמידות בטמפרטורה גבוהה כמו חסינות מאש. משקלו נמוך, גמיש נדבק בקלות וקל לחיתוך. מתאים גם לבנייה פרטית וגם ציבורית, משמש לאולפני הקלטות, אולמות קולנוע, כנסים, חדרי ישיבות, מתקני ספורט, מטווחים.
    • יריעות חוסמות רעש – אלו משטחי גומי דקים הנותנים בידוד ברמה גבוה, קלים להתקנה, לא מצריכים פירוק או שבירת קירות. היריעה עשויה מחומר אקרילי מצופה בשכבת פוליתאלין סילקוני, אינה פולטת רעלים, יחסית נוחה להתקנה ולחיתוך. לרוב משמשים לבנייה ציבורית ותעשייתית.

    חומרים חוסמי רעש אך פחות חזקים

    • ספוג אקוסטי – פחות מתאים לבידוד אקוסטי אך יעיל בפיזור של הרעשים הקיימים בתוך החדר. תורם מאד לשמיעת סאונד מוזיקה איכותית. מדובר בחומר דליק ולכן יש לבחון היטב התאמתו.  
    • וילונות אקוסטיים – אלו וילונות עם יכולת הפחתה של הרעש החודר דרך החלונות.
    • רהיטי עץ ולוחות עץ – שמונחים ליד קירות מסייעים בהפחתת כניסה של רעש. 

    לסיכום, אם אתם סובלים מרעש סביבתי ולפני שאתם עוברים דירה, יש פתרונות נוחים, מהירים וקלים לפתרון, באמצעות חומרים חוסמי רעשים. יש מבחר חומרים לשימוש בדרכים שונות ובמחירים שונים.  

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך