היתרונות של בידוד אקוסטי בין שכנים

    להזמנות ומידע נוסף השאירו פרטים או התקשרו:
    053-633-0027

    בשליחת טופס זה הנך מאשר/ת את תנאי השימוש ואת מדיניות הפרטיות באתר.

    אין הרבה דברים הגורמים לסכסוכים בין שכנים יותר מרעש. למרבה הצער, סביר בהחלט שבמהלך חייכם נתקלתם לא מעט פעמים במקרים בהם השכנים שלכם החליטו לעשות מסיבה רועשת עד השעות הקטנות של הלילה, צעקו בווליום שלא היה מבייש בית קולנוע או החליטו ללמוד לנגן על תופים.

    מצד שני, יכול מאוד להיות שקרה לכם בדיוק מקרה הפוך, בו לא יכולתם ליהנות מחלל המגורים הפרטי שלכם בצורה שאתם רוצים מבלי לריב עם השכנים. בדיוק בשביל מקרים כאלה, יש לבצע בידוד אקוסטי לחללי מגורים.

    מה הוא בידוד אקוסטי?

    כשמדברים על בידוד אקוסטי, למעשה מתכוונים להחדרת חומרים מבודדים לתקרות, רצפות וקירות הבית, המסייעים למנוע זליגת רעשים מהדירה החוצה ולהיפך. בידוד אקוסטי יכול להיות אף שימושי במיוחד עבור מניעת הד בחללים גדולים ובעלי תקרות גבוהות.

    כשזה מגיע לבידוד אקוסטי בין שכנים, הכוונה העיקרית היא לבידוד דפנות וקירות החלל בכדי למנוע מעבר של רעש לדירות הסמוכות. כמו כן, הדבר נפוץ במיוחד גם בדירות שותפים, בהן יש צורך לבצע בידוד בין קירות הבית בכדי לתת לדיירים שקט ופרטיות בחדריהם הפרטיים. 

    החומרים הנפוצים ביותר לשימוש בבידוד אקוסטי כוללים צמר זכוכית, צמר לבן, יריעות אקוסטיות, פוליאוריטן ועופרת. ניתן להשתמש בחומרים פשוטים יותר כגון קלקר בין קירות גבס, אך יש לזכור שהמקרה שכזה אתם תתפשרו על רמת הבידוד האקוסטי והתרמי ותנמיכו את יעילות הבידוד הפוטנציאלית באופן משמעותי.

    מדוע חשוב לעשות בידוד אקוסטי בין דירות?

    כפי שציינו, מניעה של זליגת רעש בין דירות שכנים היא כלי מפתח במניעת ריבים וסכסוכים בין שכנים ושיפור איכות החיים של כל הצדדים המעורבים. מעבר לכך, החוק הישראלי מחייב מידה מסוימת של בידוד אקוסטי בין דירות שונות, אך לרוב נרצה לבודד את הדירה שלנו ברמה גבוהה יותר מזו הדרושה על פי חוק. 

    כאמור, בידוד אקוסטי לדירה יכול לשפר משמעותית הן את איכות חיינו בדירה והן את איכות החיים של השכנים שלנו. מצד אחד, בידוד אקוסטי מאפשר לנו להנות ממוזיקה בדירה שלנו מבלי לחשוש ולא לפחד ממה שומעים השכנים. מהצד השני, בידוד אקוסטי ישמור עלינו מפני שכנים הנוטים להרעיש בעצמם, וידאג שלא נתעורר מצעקות או מוזיקה רועשת באמצע הלילה.

    נקודה נוספת אותה נרצה להוסיף היא התועלת של בידוד אקוסטי בבידוד מרעשים המגיעים ממחוץ לבניין עצמו. כל מי שיצא לו לגור בעיר כלשהי בארץ, וודאי מכיר היטב את מטרד הרעש בשעות העומס, שיכול להפוך את חיים גם בדירה היפה ביותר לסיוט. בעזרת בידוד אקוסטי לדירה שלכם, תוכלו ליצור חוצץ אמיתי בין האזור הפרטי שלכם לבין הרעשים שבחוץ. 

    היתרונות הבולטים של בידוד אקוסטי:

    • מניעת זליגת רעש מדירות שכנים: כפי שפירטנו בהרחבה למעלה, אחד היתרונות המרכזיים ביותר של בידוד אקוסטי בין שכנים הוא מניעת מעבר רעש מהדירות הסמוכות ומהרחוב אל הדירה שלנו. אחרי הכל, לכל אחד מגיעה פינה שקטה בחיים.
    • מניעת זליגת רעש מהדירה שלנו החוצה: אין הרבה דברים המעיבים על שכנות טובה כמו סכסוכים על רעש בין דירות. בעזרת בידוד אקוסטי נוכל להקדים תרופה למכה ולהנות מהבית שלנו כמו שאנחנו רוצים. 
    • שמירה על הפרטיות בין דירות וחדרים: בין אם מדובר בבידוד בין דירות או בין חדרים, החלל הפרטי שלנו הוא מקום בו נרצה להיות בטוחים שיש לנו מקסימום פרטיות. 
    • בידוד תרמי: יתרון בולט נוסף של בידוד אקוסטי הוא הבידוד התרמי אותו הוא מקנה לדירה בנוסף, ומונע בריחת חום בימי החורף. 

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך