תקרה אקוסטית לחדר נקי

    להזמנות ומידע נוסף השאירו פרטים או התקשרו:
    053-633-0027

    בשליחת טופס זה הנך מאשר/ת את תנאי השימוש ואת מדיניות הפרטיות באתר.

    סביבות תעשייתיות וחדרים נקיים עשויים להיות מאתגרים בכל הנוגע לאקוסטיקה ורמת הרעש. על כן, כיום קיימות בשוק מגוון תקרות אקוסטיות שגם עונות על הצורך באלמנטים שסופגים רעש והדהודים, וגם עומדות בתקני ההגיינה והבטיחות הדרושים בחדרים נקיים. הכל במאמר הבא.

    הקשר בין חדר נקי לתקרה אקוסטית

    כדי להבין מדוע יש צורך בתקרה אקוסטית לחדר נקי, תחילה צריך להבין מהו בכלל חדר נקי. חדר נקי הוא מתחם שבו חייבת להישמר רמת נקיון גבוהה מהרגיל. רמת ניקיון גבוה היא הכרחית משום שבחדר כזה מיוצרים תרופות, חלקיקי מיקרו אלקטרוניקה, ייצור והרכבה של מכשור רפואי וכדומה.

    כדי שלא יחדרו אל החדר חלקיקים שאינם קשורים לתהליך הייצור, כמו למשל אוויר לא מטוהר, או לחות, כל החדר צריך להיות מתוכנן בצורה כזו שהוא ישמר ברמת הנקיון הגבוה ביותר. אם כך, בחדרי הניקיון יש מגוון מערכות ובקרת מיזוג שאחראים על שמירת הניקיון הגבוה, וגם תקרה אקוסטית שעשויה מחומרי גלם שמאפשרים לחדר להישאר נקי.

    החשיבות של תקרה אקוסטית לחדרים נקיים

    כל חלקי המבנה בחדר נקי צריכים להיות עשויים מחומרים שלא פולטים חלקיקים מזהמים לאוויר, ואריחים שאינם צוברים לכלוכים. תקרות אקוסטיות שונות, כמו למשל תקרה אקוסטית מצמר זכוכית, היא תקרה שעל אריחיה לא נדבקים בקטריות ועובש, וכן ניתן לפרק ולהרכיב את האריחים בקלות כדי לנקות אותם בשוטף. 

    יתר על כן, בחדר נקי יש כל מיני מערכות בקרה ושליטה שבודקות את הטמפרטורה, הלחות והלחץ בחדר כדי להבטיח רמת ניקיון מקסימלית בחדר. לכן, כשמתקינים תקרה אקוסטית בחדר נקי, כאשר היא עשויה מהחומר המתאים, כמו למשל תקרה אקוסטית מינרלית או תקרה מצמר זכוכית שעמידות בפני טמפרטורות גבוהות ואש – זה מאפשר עבודה בחדר עם חומרים בטמפרטורות גבוהות, ועם תקרה שמסוגלת לספוג את החומרים.

    זאת ועוד, בחדר נקי צריכה להיות פרודוקטיביות מקסימלית, ובחדר עובדים עם כל מיני מכשירים שגם מוציאים רעשים חזקים. במצב כזה, אקוסטיקה טובה בחדר היא הכרחית, כדי שרעשים והדהודים לא מבוקרים לא ישפיעו על סביבת העבודה.

    על כן, מלבד התכונות האקוסטיות שמספקת התקרה לעבודה נעימה שמאפשרת ריכוז מרבי, בכל הנוגע להיגיינה, תקרה אקוסטית מתאימה עושה שימוש במשטחים וציפויים מיוחדים לניקיון. יש תקרות אקוסטיות שעשויות מחומרי גלם שאינם סופגים מים מהאוויר שמסביב, מה שמאפשר שימוש בתקרה אקוסטית באזורים של לחות גבוהה.

    תקרה אקוסטית מצמר זכוכית 

    צמר זכוכית הוא מוצר תעשייתי שבאמצעות טכנולוגיה מתקדמת, הזכוכית הופכת לחומר סיבי שמגיע בצורה של שמיכות וסלילים. צמר הזכוכית משמש כחומר מבודד רעש וטמפרטורה ברמות גבוהות, ובנוסף הוא מסוגל לסנן אוויר. בכל מקום בו יש צורך בסטנדרטים גבוהים של בריאות ובטיחות – השימוש בתקרה אקוסטית מצמר זכוכית הוא כדאי. על כן, גם בחדרים נקיים, תקרה אקוסטית מצמר זכוכית מהווה פתרון מצויין כדי לסנן אוויר ולבודד את הרעש והטמפרטורה הרצויים בחדר.

    כמו כן, תקרה אקוסטית מצמר זכוכית חוסמת גלי קול ומגבילה את הטמפרטורה ומעברי החום, ולכן היא מצויינת למקומות בהם יש הרבה רעשים כמו ליד כבישים סואנים, חדרי עבודה עם מכשור כבד וכן הלאה. זאת ועוד, צמר זכוכית הוא חומר עמיד וחזק במיוחד שמסוגל לעמוד בתנאים קשים ולכן הוא אידיאלי לשמירה על היגיינה גבוה בחדרים נקיים. 

    יחד עם זאת, חשוב לדעת שבכל מקום בו יש תקרה אקוסטית מצמר זכוכית, חשוב לנהוג באמצעי זהירות. נגיעה ישירה עם העור בצמר זכוכית עלולה לגרום לגירודים ותחושת חוסר נוחות, גם באזור העיניים או הפה. בנוסף, אם שואפים את צמר הזכוכית לאורך זמן זה עלול לגרום לבעיות בריאות. לכן, התקנת תקרה אקוסטית מצמר זכוכית תעשה אך ורק על ידי איש מקצוע מומחה בתחום שצריך להשתמש בכל הציוד המגן הרלוונטי (כפפות, משקפי מגן, בגדים ארוכים וכן הלאה).

    לסיכום, בחדרים נקיים חייבת להיות רמת הנקיון הגבוה ביותר, אבל גם שמירה על רמת ריכוז גבוה כדי שתוצרים חשובים כמו מכשור רפואי או ציוד אלקטרוני רגיש יוכלו לצאת ברמת הגימור הגבוה ביותר. על כן, בחדר נקי חייבים להתקיים כל התנאים האופטימליים כדי לייצר סביבת עבודה שכזו.

    לכן, התקנת תקרה אקוסטית לחדר נקי, גם מספקת בידוד מרעשים שמאפשר לשמור על סביבת עבודה רגועה ושקטה, אבל גם מספק תקרה שעשויה מחומרים כמו צמר זכוכית שמסננים את האוויר, עמידים בפני טמפרטורות גבוהות, לא סופגים לחות ומונעים הצטברות של בקטריות ועובש, ולכן מתאימים בדיוק לצרכים של חדר נקי.

    כותב המאמר: אלמוג קינן

    מאמר זה וכל התוכן באתר נכתב על ידי אלמוג קינן ואנשי מקצוע מנוסים בתחום פתרונות האוקסטיקה. כל זאת בכדי לתת לכם את המידע המדוייק והעדכני ביותר.

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך