תקרה אקוסטית לחדר כושר

    להזמנות ומידע נוסף השאירו פרטים או התקשרו:
    053-633-0027

    בשליחת טופס זה הנך מאשר/ת את תנאי השימוש ואת מדיניות הפרטיות באתר.

    מכוני כושר מספקים מקום שבו אנשים יכולים להפוך להיות הגרסה הטובה ביותר של עצמם. החל מאימונים אישיים ועד שיעורי יוגה קבוצתיים, מרחבים אלו מאפשרים לאנשים את החופש לבחור מה הפעילות שהכי מתאימה עבורם. עם זאת, יש אתגר.

    עיצוב חלל רב תכליתי כמו חדר כושר, פירושו שכל חלל חייב להיות מתוכנן מתוך מחשבה על צרכים ספציפיים, למרות העובדה שהם שוכנים תחת אותו קורת גג ובמאמר הבא נציע פתרון אפשרי לאתגר.

    החשיבות בתקרה אקוסטית לחדר כושר

    על אף האתגר הטמון בהתאמת חדר הכושר לצרכיו השונים,  התאמת חומרי עיצוב לצרכים הספציפיים של החלל היא חובה. בחירה בחומרי בקרה אקוסטיים שהם גם פונקציונליים וגם אסתטיים היא הכרחית לשימוש יעיל בחלל. לא רק שתקרות אקוסטיות לחדר כושר הופכות את החלל לנוח יותר על ידי שליטה בסאונד ובהדהודים, אלא שהן גם עוזרות להנחות את העיצוב וליצור את מצב הרוח הדרוש לפעילויות המתרחשות בחלל.

    סוגי תקרות אקוסטיות לחדר כושר

    • גבס – תקרות גבס עם החורים שפזורים בגדלים ובצורות שונות על גבי הלוחות, סופגים היטב את הרעשים בחלל, וזוה תקרה זולה יסית להתקנה. 
    • פח – תקרות שבנויות מלוחות פח עם חורים והם דומים לכוורת דבורים. , תקרה אקוסטית מפח היא תקרה שקל להתקין, אבל הפח עצמו אינו מבודד רעשים מספיק ולכן מצמידים אליו גם צמר זכוכית כדי לשפר את בידוד הרעשים. 
    • עץ – תקרה אקוסטית שעשויה מאריחים שמורכבים מתערובות סיבי עץ דחוסות. המשקל של אריחי העץ לא כבד מידי, והוא מתאים להרבה חללים שרוצים לשמור על מראה נעים ומרגיע. 
    • פיברגלס – תקרות שבנויות מאריחים של צמר זכוכית (שזהו שמו האחר של הפיברגלס) או שהן עשויות מצמר סלעים שמצפים אותו בב או ויניל. תקרה זו קלילה וסופגת רעשים בצורה מצויינת, ולכן היא ייעודית לחדרי כושר או חללים עם מכשור שמפיק רעשים חזקים.  
    •  "מינרליות" – תקרות שעשויות מחומרים טבעיים שלא פוגעים בסביבה. אחד החומרים ממנו עשויה התקרה הוא החרסית. החרסית הוא מינרל שקיים בקרום כדור הארץ, ולכן התקרה נקראת מינרלית. תקרה זו מאוד פופולארית משום שהיא קלילה, מבודדת רעשים מצויין ועמידה בפני אש. 

    יתרונות של תקרה אקוסטית בחדר כושר

    איכות אקוסטית משופרת

    כשנמצאים בחדר כושר, יש הרבה רעשים וצלילים מכל עבר – מוזיקה, הרעש שיוצא ממכשירי הכושר והדיבור בין האנשים. לכן, תקרה אקוסטית גם סופגת רעשים ומונעת הדהודים, וגם מהווה חוצץ בין חדר הכושר ליתר החללים שבמבנה, והיא מאפשרת שהייה נעימה ולא רועשת מידי.

    משרה רוגע

    חדר הכושר אמור להיות מקום שבו אנשים יוכלו להגיע כדי לפרוק מתחים, להתרכז בעבודתם ולהנות מהזמן. כאשר יש יותר מידי רעש לא מבוקר במקום, זה עלול לגרום ללחץ, שבהחלט לא מועיל בעת פעילות פיזית מוגברת, וגורם לעצבנות ולתסכול. באמצעות התקנת תקרה אקוסטית, הרעשים נעלמים והאווירה נשארת רגועה.

    סביבה מסבירת פנים

    חדר הכושר צריך להיות סביבה נעימה למי שמגיע אליה, כדי שמאמני הכושר או מדריכי החוגים יוכלו להסביר למתאמנים את הפעילות. בנוסף, חדר הכושר מהווה מקום מפגש להרבה אנשים, וסוג של שעה פנויה באמצע החיים בהם הם יכולים להתרכז רק בעצמם. בנוסף, אנשים משלמים כסף כדי להגיע למקום מסביר פנים ונעים, ותקרה אקוסטית בהחלט תורמת לאווירה כזו. 

    פרודוקטיביות משופרת

    אנשים שמתאמנים בחדר כושר צריך להיות מרוכזים במה שהם עושים, כי המטרה שלהם היא להיות כמה שיותר פרודקטיביים בכמה שפחות זמן. כשהחלל הוא חלל שהודף רעשים והאקוסטיקה בו משופרת באמצעות התקרה האקוסטית, הפרודקטיביות של המתאמנים עולה וכולם מרווחים מכך – גם המתאמנים וגם בעלי המכון.

    מגוון תקרות אקוסטיות מעוצבות

    מלבד התפקיד המרכזי שיש לתקרות אקוסטיות כמבודדות רעש, מבודדות חום וקור ומונעות הדהודים, הן גם יכולות להשפיע על עיצוב הפנים של החלל. כיום ניתן למצוא בשוק מגוון רחב של תקרות שמגיעות בצבעים שונים ובסגנונות שונים, כך שאתם יכולים להתאים את התקרה לאופי המקום. כך למשל, תוכלו למצוא תקרה אקוסטית שחורה משדרת מראה אלגנטי ויוקרתי, ותוכלו למצוא תקרה יותר ניטרלית שמתאימה למוסדות לימוד, כמו תקרת הגבס. 

    לסיכום, חדר כושר הוא מקום לפריקת אנרגיות וחיזוק הגוף, ועל כן המקום צריך להיות מותאם לצרכי ריכוז מקסימלי, אווירה נעימה, ומקום שבו ניתן יהיה להשמיע מוזיקה חזקה ולהפעיל מכשירי כושר שונים בלי שכל אלו יצרו רעש והמולה שלא נעים להיות במקום. על כן, תקרה אקוסטית היא הכרחית בחדרי כושר, כדי שהמתאמנים יוכלו להפיק את המיטב מהזמן בו הם נמצאים בחדר הכושר.

    כותב המאמר: אלמוג קינן

    מאמר זה וכל התוכן באתר נכתב על ידי אלמוג קינן ואנשי מקצוע מנוסים בתחום פתרונות האוקסטיקה. כל זאת בכדי לתת לכם את המידע המדוייק והעדכני ביותר.

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך