פתרונות אקוסטיקה בין קומות

    להזמנות ומידע נוסף השאירו פרטים או התקשרו:
    053-633-0027

    בשליחת טופס זה הנך מאשר/ת את תנאי השימוש ואת מדיניות הפרטיות באתר.

    מתגוררים בבניין רב דיירים, אך מעוניינים להרגיש פרטיות? גרים בוילה עם כמה קומות אך רוצים להרגיש בקומה בלעדית? צודקים. הרעש שחודר מבעד לקומות שמעליכם או מתחתיכם, גורם להפרת השקט והפרטיות שלכם, ועוד יותר מכך, מעניק לכם את התחושה ההמונית, שאתם לא לבד וסביבכם כל הזמן רוחשת פעילות אנושית. מגיע לכם להרגיש לבד, גם בתוך הרעש והשאון. איך? בעזרת פתרונות אקוסטיים מתקדמים, המאפשרים בידוד בין הקומה שלכם לשאר הקומות.

    הקולות הנפוצים לחדירה מבעד לקומות

    לא כל קול יכול להגיע אל עבר הקומה שמעל או מתחת. ישנם קולות נפוצים, אשר מועברים בקלות בעזרת גלי הקול, והם אילו שמהווים את המטרד העיקרי לשוכנים בבית המצוי בתוך בניין: גרירת רהיטים, דיבור, מוזיקה, דפיקות כדור וטפיפות רגליים, אילו הם הקולות העיקריים שדורשים בידוד אקוסטי, על מנת למנוע את העברתם הבלתי נצרכת בין הקומות השונות.

    מדידת רמת הרעש לצורך פתרון אקוסטי מנצח

    כדי לאפשר פתרונות אקוסטיים יעילים בין הקומות, יש למדוד ולשקלל את כלל הרעשים והדציבלים המרכיבים אותם. ככל שרמת הרעש תהיה גבוהה יותר, אם בגלל כמות האנשים, ואם בגלל עוצמת הרעש, כך גם על רמת הבידוד והאקוסטיקה, להיות גבוהה באופן יחסי. וידוא רמת הדציבלים, מתבצע על ידי איש מקצוע מתחום האקוסטיקה, העורך את אבחנתו, עם הציוד המתאים, אשר נועד לשם כך.

    חיפו אקוסטי בין הקומות

    החיפוי המקובל לצורך פתרונות אקוסטיקה בין הקומות, הוא חיפוי התקרה, הרצפה, או שניהם במקביל. באלמנט חיפוי זה, מוקמים מבודדים המפרידים בין הקומות, המורכבים מן הרצפה והתקרה. ככל שמספר הקומות רב יותר, כך יינתן דגש על חיפוי כוללני שמורכב גם מן הרצפה וגם מן התקרה, כדי למנוע העברת רעשים, ולאפשר בידוד מקסימלי בפני רעשי הרקע הרבים, המאפיינים בניין רב דיירים.

    חיפוי קירות למניעת זליגת רעשים

    לעיתים, לא ניתן להסתפק רק בחיפוי התקרה או הרצפה, אלא יש לקחת בחשבון גם את חיפוי הקירות, על מנת ליצור אקוסטיקה עוצמתית. הבחירה בחיפוי הקירות, בנוסף לתקרה ולרצפה, מאפשרת בידוד מקסימלי, ומניעת רעשים מן השכנים השוכנים באותה הקומה בסמוך, על ידי כך, הבית נהפך למבודד מכל כיווניו, וזוכה לשקט, נעימות ושלווה.

    פתרונות אקוסטיקה לשמירת פרטיות

    אתם סובלים מהרעשים שחודרים אליכם מבחוץ? תארו לעצמכם שיכול להיות גרוע יותר. לא הייתם רוצים לגלות כי אתם משוחחים, והשכנים בקומה שמעל או מתחת, נעשים שותפים בעל כורחם לשיחתכם, שזולגת החוצה ומגיעה אליהם… הפתרונות האקוסטיים בין הקומות, לא רק מאפשרים לכם שקט, אלא בעיקר פרטיות וביטחון, שהרעש או הדיבור בביתכם, אינם מגיעים לאוזניהם של השכנים.

    פתרונות אקוסטיקה לחדר המדרגות

    לעיתים, על מנת לאפשר שקט מקסימלי לדיירי הבניין, הבידוד בין הקומות, לא יעשה רק בתוך הבתים, אלא גם מחוצה להם, בחדר המדרגות. בידוד אקוסטי מסוג זה, יעשה בדרך כלל על ידי חיפויים של התקרה או הרצפה, ובכך יאפשר לשוהים בבניין או בבית שקט ושלווה, גם בעת שילדי השכנים מרעישים בתוך חדר המדרגות.

    פתרונות אקוסטיקה סמויים

    כיום, ניתן ליצור פתרונות אקוסטיקה סמויים בין הקירות, המשתלבים עם התקרה והרצפה, ואפילו עם האביזרים המרכיבים את הבית, כמו: תמונות, פנלים וכו'. פתרונות סמויים אלו מתאימים למי שמעוניין ביצירת הבידוד, אך ללא מתן נוכחות נראית עבורו, דבר המתאפשר, בעזרת הסוואת הבידוד.

    לסיכום, גם בניין רועש במיוחד, ניתן להפוך לאקוסטי ונעים לשהייה, על ידי יצירת בידוד בין הקומות, בחיפויי התקרה, הרצפה ואפילו הקירות. כמו כן, ניתן להשלים את הבידוד בין הקומות, על ידי הוספת אלמנטי בידוד בחדר המדרגות, ובכך להשיג בידוד מושלם ואיכותי.

    כותב המאמר: אלמוג קינן

    מאמר זה וכל התוכן באתר נכתב על ידי אלמוג קינן ואנשי מקצוע מנוסים בתחום פתרונות האוקסטיקה. כל זאת בכדי לתת לכם את המידע המדוייק והעדכני ביותר.

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך