פתרונות אקוסטיקה בבית הכנסת

    להזמנות ומידע נוסף השאירו פרטים או התקשרו:
    053-633-0027

    בשליחת טופס זה הנך מאשר/ת את תנאי השימוש ואת מדיניות הפרטיות באתר.

    בית הכנסת, הוא אחד המקומות הקדושים, הזוכים להשראת השכינה. וכדי לקבל את הקדושה, קיים החזן, אשר מעביר את רגש התפילה בקולו הערב. כדי שקול החזן ישמע בבית הכנסת כולו, יש לאפשר אקוסטיקה מובחרת בבית הכנסת, על מנת לאפשר פיזור אחיד של קול הקהל ומניעת רעשים חיצוניים או פנימיים שיפרו את ריכוז המתפללים ויפריעו לתפילה, ללימוד ולשירי החזנות.

    אבחנת ושקלול נתוני האקוסטיקה של בית הכנסת

    כדי להגיע לתוצאת בידוד מקסימלית בבית הכנסת, השלב הראשון של תהליך הבידוד, כולל אבחון מקיף של הנתונים המרכיבים את בית הכנסת: גודל בית הכנסת, כמות המתפללים, גובה חלל בית הכנסת, רעשים חיצוניים החודרים אל בית הכנסת ועוד. רק שקלול מקיף של כל נתונים אילו, יכול להוביל לתוצאה אופטימלית, המונעת מרעשים חיצוניים ופנימיים לחדור אל בית הכנסת ולהפר את שלוות וריכוז המתפללים.

    יצירת הדהוד אקוסטי

    אחד המטרות של יצירת אקוסטיקה בבית הכנסת, נובעת מהצורך ליצור הדהוד מעצים של החזן, על מנת שקולו יגיע לכל המתפללים, גם אילו הרחוקים ממנו. ככל שההדהוד יהיה עמוק ועוצמתי יותר, כך ייהנו המתפללים מקולו של החזן, שיישאר נקי וצלול, בכל שטח בית הכנסת. לשם כך, יש ליצור שכבה אקוסטית, אשר תספוג לתוכה את הדי התפילה, ותפזר אותם בכל חלל בית הכנסת, בצורה אחידה.

    חיפוי קירות הבית הכנסת במבודדי רעשים

    המטרה המשנית של הבידוד בית הכנסת, היא למנוע מרעשים חיצוניים לחדור פנימה אל תוך בית הכנסת. בית כנסת השוכן בקרבת כביש ראשי או מגרש סואן, יידרש לעוצמת בידוד מתאימה לקולות שחודרים בעדו. בנוסף, חיפוי אקוסטי של קירות בית הכנסת, ימנע זליגה של קולות המתפללים החוצה ובכך תמנע הפרעה, לאילו הגרים בקרבת בית הכנסת.

    חיפוי רצפת בית הכנסת

    כדי להגיע לבידוד מקסימלי ואקוסטיקה מרבית, יש לדאוג גם לחיפוי רצפת בית הכנסת, על ידי אלמנטים מבודדים, כמו ספוגים, צמר סלעים ועוד. חיפוי רצפת בית הכנסת, מאפשר יצירת בועה אקוסטית, ללא התפזרות צלילי התפילה, וכמובן ללא כניסת קולות חיצוניים לתוך בית הכנסת. בנוסף, ניתן לחפות את רצפת בית הכנסת, על ידי פרקטים דקורטיביים, הקלים לניקוי ותחזוקה ומהווים רצפת נוי למקום מקדש מעט.

    חיפוי תקרת בית הכנסת

    דגש מיוחד יש לשים על תקרת בית הכנסת, שאחראית על הדהוד קולו של החזן. המומלץ ביותר, הוא לדאוג לתקרה אקוסטית עוד עם בניית בית הכנסת. אך גם כאשר בית הכנסת כבר עומד על תילו, ניתן להוסיף לתקרה אלמנטים אקוסטיים, בעזרת הנמכת התקרה ובידודה, בהתאם לעוצמה הרצויה מבחינה אקוסטית.

    בידוד מפעילי הרעש בבית הכנסת

    אחד הדברים הגורמים להרעשה עוצמתית, דווקא מתוך בית הכנסת עצמו, הוא רעש המזגנים, שפועלים בעוצמה כזו, שלעיתים אף גוברת על קולו של החזן. לשם כך, ניתן ליצור בידוד נקודתי, שמורכב על המזגנים ומונע את זליגת הרעש שלהם לעבר בית הכנסת. שימוש בחומרים המתאימים לבידוד המזגנים ומקורות הרעש הפנימיים, יכול למנוע לעיתים בידוד מלא של הקירות, התקרה והרצפה.

    אקוסטיקה ארוכת טווח

    ביצירת בידוד אקוסטי לבית הכנסת, יש לשים דגש על איכות החומרים. דווקא בגלל שהם אמורים להחזיק מעמד לטווח הארוך ולשמש מאות ואלפי מתפללים. ככל שהבידוד יהיה עשוי מחומרים איכותיים יותר, כך הוא יהיה עוצמתי יותר בבידוד הרעש ועמיד לאורך זמן.

    לסיכום, בית הכנסת הוא מקום אשר דורש תכנון אסטרטגי של אופני בידוד הרעשים. הבידוד מתאפשר על ידי חיפויים מגוונים של הקירות, כמו גם הרצפה והתקרה, כשהמטרות הן: מניעת חדירת רעשים, מניעת זליגת רעשים והדהוד קולו של החזן.

    כותב המאמר: אלמוג קינן

    מאמר זה וכל התוכן באתר נכתב על ידי אלמוג קינן ואנשי מקצוע מנוסים בתחום פתרונות האוקסטיקה. כל זאת בכדי לתת לכם את המידע המדוייק והעדכני ביותר.

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך