פתרונות אקוסטיים לרעש

    להזמנות ומידע נוסף השאירו פרטים או התקשרו:
    053-633-0027

    בשליחת טופס זה הנך מאשר/ת את תנאי השימוש ואת מדיניות הפרטיות באתר.

    מבין כל המטרדים הסביבתיים הקיימים, רעש הוא אחד המרכזיים שבהם. עם זאת, באמצעות שיטות שונות ניתן להתמודד היטב עם מפגע הרעש ולהפוך כמעט כל מקום לחלל שקט ונעים לשהייה. כאן תקבלו סקירה מלאה על פתרונות אקוסטיים שונים שיכולים למנוע רעש במקום שבו אתם נמצאים.

    ביצוע בידוד אקוסטי

    בידוד אקוסטי נדרש בכל מקום שבו אנחנו רוצים למנוע מעבר של רעש. המניעה יכולה להיות כזו שנועדה לא לתת לרעש שמתרחש מחוץ לבית או למשרד שלנו להיכנס פנימה ויכולה גם להיות כזו שמונעת מרעש שאותו אנחנו מייצרים לצאת החוצה. כמובן שיש הבדל בין שני סוגי הבידודים, אולם באופן כללי בשניהם אנחנו עושים שימוש בחומרים שמונעים מעבר של רעש. 

    שימוש בחומרים חוסמי רעש

    שימוש בחומרים חוסמי רעש יכול לבוא לידי ביטוי בכמה אופנים. האופן הראשון הוא בעזרת חיפוי של קירות החדר בחומרים שחוסמים רעש. כיום ישנם אריחים מיוחדים שבהם ניתן לצפות קירות בצורה כזו שהרעש לא חודר את האריחים הללו ויחד עם זאת האריחים משתלבים היטב במראה של החדר ולא נראים כמו אלמנט זר שנועד למנוע רעש.

    כאשר בוחרים חומרים חוסמי רעש חשוב להבין מהי רמת הרעש מולה אנחנו צריכים להתמודד. אם מדובר על חיפוי קיר כדי למנוע מעבר של רעש מבחוץ אזי ניתן לעשות שימוש בחומרים שחוסמים רעש ברמה יחסית נמוכה. 

    מנגד, אם אתם יודעים שמדובר על מקום שבו מתרחש רעש חריג כמו חדר מוזיקה או חדר כושר, אז כדאי לעשות שימוש בחומרים הטובים ביותר כדי להשיג רמת בידוד כמה שיותר גבוהה.

    חיפוי קיר צמר עץ

    בידוד רעש מקיר משותף עם שכנים

    אם אתם בונים קיר חדש או עסוקים בשיפוץ של בית, ניתן להכניס אל תוך הקיר פנימה בשלב הבנייה חומרים שונים שמונעים מעבר של רעש מהשכנים שלכם. החומרים הללו נחשבים יעילים יותר מהאריחים שאותם הזכרנו, אז אם האפשרות הזו זמינה עבורכם כדי לעשות בה שימוש. מה גם שהיא משאירה לכם את הבחירה מה לתלות על הקיר בלי להיות תלויים באילוץ ליצור בידוד מרעש. 

    בידוד אקוסטי לקרקע

    לא מעט רעשים בבית עוברים אלינו דווקא דרך הרצפה. הרעשים הללו מגיעים כמובן מהדיירים שנמצאים מתחתינו והם יכולים להגיע כתוצאה מכל פעילות שגרתית שמתרחשת בדירות מתחת הבית שלנו. בניגוד לבידודים אחרים. את הבידוד לרצפה יש להניח עוד לפני שהרצפה נמצאת כך שאת הריצוף הסופי אנחנו עושים כבר אחרי ששכבת הבידוד מקובעת למקום.

    שימוש בשטיחים לצורך בידוד

    גם אם הרצפה אצלכם בבית כבר מוכנה, ניתן לעשות שימוש בשטיחים כדי לקבל בידוד ברמה גבוהה. שטיחים שפרוסים מקיר לקיר בעלי עובי מתאים יוכלו לבלוע חלק ניכר מהרעש שאותו אתם מעבירים לשכנים בעת השהייה שלכם בבית או כזה שעובר אליכם מהקומות התחתונות. ככל שהשטיח עבה יותר כך גם רמת הבידוד שאותה הוא מספק טובה יותר. 

    אלמנטים סופגי רעש מומלצים

    כמובן שישנם אלמנטים נוספים שיכולים לעזור לכם בספיגה של רעש. אם אתם מבצעים פעילות ספורטיבית שכוללת שימוש בציוד כבר בבית שלכם, חשוב לעשות שימוש ביריעות גומי שמונעות מעבר של רעש בעת הנחיתה של המשקולות על הרצפה. היריעות צריכות להיות מספיק עבות כדי שהחבטות שסופגת הקרקע לא יעברו למטה אל מי שגר מתחתיכם.

    וילונות

    באופן כללי לבד יש יכולת לא רעה לספוג רעשים, כך שגם את הווילונות שלכם כדי לבחור בצורה כזו שהם יבודדו רעשים. הווילונות גם צריכים להיות בעובי מתאים אבל חשוב גם שיהיו עשויים מבד שסופג רעשים עד כמה שניתן.

    התקנה נכונה של דלתות וחלונות

    גם אחרי ששמתם בבית שלכם או במשרד או כל האלמנטים הטובים ביותר למניעת רעש, עדיין יש סיכוי לא מבוטל שהרעש חודר אליכם דווקא דרך החלונות או הדלתות. בעת ההתקנה שלהם חשוב לוודא שהם מספקים לנו אטימה מוחלטת בעת הסגירה שלהם, וכמובן לדאוג שהם יהיו עשויים מחומרים שמבודדים רעש. החלונות צריכים להיות עשויים מזכוכית כפולה, וכך הם יכולים למנוע מעבר של רעש גם אם הוא בעוצמה גבוהה. 

    מחיצות אקוסטיות

    אלמנט נוסף שבו ניתן לעשות שימוש הן מחיצות אקוסטיות. מחיצות אקוסטיות הן מחיצות שעשויות מחומרים מבודדי רעש ולמעשה מאשרות לנו לייצר בתוך חלל אחד מספר חללים שהרעש לא עובר ביניהם. את המחיצות ניתן לקבע לרצפה באופן מוחלט או לעשות אותן ניידות על גבי מסילה כך שלא תוותרו על האפשרות ליהנות מחלל גדול בעת הצורך.

    מחיצות אקוסטיות לבית

    תקרה אקוסטית

    תקרה אקוסטית היא תקרה שמותקנת מתחת התקרה הרגילה של החדר והיא עשויה בצורה כזו שהיא בולעת רעשים. בניגוד לכל האלמנטים האחרים שעליהם דיברנו, לתקרה יש חשיבות גם מצד השהות בחדר כיון שהיא מאפשרת לצלילים השונים בחדר להישמע טוב יותר. בחדר עם תקרה אקוסטית מספר אנשים יכולים לנהל שיחה אחד עם השני בלי שהשיחות שלהם מפריעות זה לזה.

    בחירה של אלמנטים אסתטיים

    את כל האלמנטים האקוסטיים וחוסמי הרעש ניתן להשיג היום בלי להתפשר על הנראות של החדר. בין אם מדובר על תקרה, מחיצות אקוסטיות או שטיחים כמובן את כולם אתם יכולים לקבל כך שמצד אחד הם גם יספקו לכם הגנה מלאה מרעש ואקוסטיקה נהדרת ויחד עם זאת הם גם יראו טוב ואפילו ישפרו את המראה של החדר שבו הם נמצאים.

    לסיכום, כדי למנוע מצב שבו אתם סובלים מרעש בעת שהייה בבית או במשרד יש לעשות שימוש באלמנטים אקוסטיים שונים. האלמנטים הללו נועדו לאפשר לכם לשהות בחדר בצורה נוחה, לנהל בו שיחות או לעשות בבית מספר פעילויות במקביל, בלי שהרעש מפריע לכם. כיום האלמנטים מגיעים בצורה כזו שהם גם לא יפגעו בנראות של החלל.

    כותב המאמר: אלמוג קינן

    מאמר זה וכל התוכן באתר נכתב על ידי אלמוג קינן ואנשי מקצוע מנוסים בתחום פתרונות האוקסטיקה. כל זאת בכדי לתת לכם את המידע המדוייק והעדכני ביותר.

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך