איך בודקים אקוסטיקה

    להזמנות ומידע נוסף השאירו פרטים או התקשרו:
    053-633-0027

    בשליחת טופס זה הנך מאשר/ת את תנאי השימוש ואת מדיניות הפרטיות באתר.

    מעוניינים בפתרונות אקוסטיים? רוצים לדעת כמה זה יעלה לכם וכיצד הם יבוצעו? בדיקת אקוסטיקה מקצועית, תענה לכם על כל השאלות הללו. הבדיקה האקוסטית מתאימה לכל חלל באשר הוא, והיא בוחנת בצורה מקצועית את תנאי השטח, עוצמת הדציבלים ורמת האקוסטיקה הנדרשת, כדי לאפשר בידוד מקסימלי מחדירת רעשים חיצוניים, ומניעה של זליגת רעשים החוצה.

    מהם המרכיבים הנמדדים בבדיקת אקוסטיקה?

    בדיקת אקוסטיקה משכללת את כלל הנתונים המרכיבים של החלל. החל מגודלו, המשך במטרתו, וכלה בעוצמת הדציבלים החיצוניים שחודרים בעדו. שקלול הנתונים הללו, יוביל בסופו של דבר, לעוצמת הבידוד הנדרשת, לצורך החלל בספציפי בהתאם לנתונים הקיימים.

    מהי בדיקת האקוסטיקה?

    בדיקת האקוסטיקה, המכונה בעגה מקצועית: בדיקת רעש הולם. הבדיקה מאתרת את סך גלי הקול שנכנסים לתוך חלל ספציפי, ממקורות רעש שונים. מהו רעש הולם? רעש המורכב מ: הקפצת כדור, חבטה, דפיקה, תיפוף רגליים ועוד. ככל שעוצמת הרעש גבוהה יותר, כך תהיה עוצמת הבידוד שתידרש באופן יחסי.

    ביצוע בדיקת אקוסטיקה

    הבדיקה האקוסטית מתבצעת בעזרת ציוד מקצועי. אחד המרכיבים של ציוד הבדיקה, הוא פטישייה, אשר אחראית לתדר ומדידת הרעשים השונים שבחלל. כדי לאפשר בדיקת רעש מקסימלית, מומלץ להוציא מהחלל הנבדק רהיטים, חפצי נוי ואפילו וילונות ושטיחים, על מנת להגיע לתוצאה המשקפת את המציאות.

    מענה לבדיקת האקוסטיקה

    בדיקת אקוסטיקה מקצועית, היא זו, שלא רק מאתרת בעיות באופן מקצועי, אלא אף מציעה להם פתרונות רלוונטיים. ולכן, מומלץ לקחת איש מקצוע, אשר מגיע מעולם הבידוד והאקוסטיקה, ונושא באמתחתו, פתרונות המתאימים באופן מדויק לתוצאות בדיקה האקוסטיקה ומסקנותיה. בכל מקרה, מומלץ לשמור על דוח בדיקת האקוסטיקה, על מנת שישמש אתכם גם לטווח הרחוק.

    מתי כדאי לקיים בדיקת אקוסטיקה?

    אתם לפני רכישת נכס? כדי לכם לבדוק את רמת האקוסטיקה שלו, כדי לגלות שאינכם נכנסים לדירה רועשת במיוחד. בנוסף, אם אי פעם תרצו למכור את הנכס שברשותכם, לרמת האקוסטיקה ישנה השפעה ישירה על מחיר הנכס, ולכן רצוי לבדוק אותה ואף לצרף את הדוחות הרלוונטיים יחד עם כל מסמכי הנכס, לעת הצורך.

    בדיקת אקוסטיקה משפטית

    במקרים של תביעה בעקבות רעש מוגבר, ידרוש לעיתים בית המשפט בדיקת אקוסטיקה. מומלץ להימנע מהגעה למקרים משפטיים סבוכים אילו, ולמנוע מרעשים עוצמתיים לזלוג החוצה. חשוב לדעת כי לבדיקת אקוסטיקה מקצועית, ישנה תוקף משפטי המייחס לה חשיבות חוקית, אשר יכולה להכריע במשפטים הנוגעים לאקוסטיקה וגובה דציבלים.

    פתרונות לבדיקת אקוסטיקה

    בהתאם לתוצאות הבדיקה, נקבעת עוצמת הבידוד, כמו גם החומרים הדרושים לבניית האקוסטיקה. חשוב לדעת שאקוסטיקה אינה חייבת שיפוץ יסודי של הבית או המבנה, כיוון שהיא מתאפשרת להקמה גם על ידי חיפויים המורכבים על הקירות, ואף על הרצפה והתקרה. החומרים הנפוצים לבידוד, הם: ספוגים אקוסטיים, צמר סלעים, זכוכית, גומי ועוד.

    בדיקת אקוסטיקה מערכתית

    במקרה הצורך, ניתן לבצע בדיקת אקוסטיקה מערכתית, הבוחנת בניין משרדים, בניין מגורים או ווילה מרובת קומות. בדיקה זו תהיה שונה באופן ניטור הרעשים שלה, כיון שעליה לכלול מרכיבי רעש רבים יותר. מצד שני, בדיקה זו מאפשרת פתרונות מערכתיים ויעילים המיטיבים עם כלל המתגוררים בחלל.

    בדיקה אקוסטית מאפשרת להגעת תוצאות אקוסטיות מיטיבות ומניעת רעשים חיצוניים. בנוסף, מהווה הבדיקה ככלי חוקתי לבדיקות משפטיות שונות.

    מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך